תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q7
  • אאודי Q7 מתחשמל, ובישראל

    אאודי Q7

    אאודי מצטרפת לקרב המקומי על גרסאות הפלאג אין הייבריד עם Q7 e-tron. ביצועים מרשימים ואופציה לחבילת אבזור מעניינת. החל מ-540,00 ₪

    • 22-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשנה האחרונה החלו לצוץ גרסאות פלאג-אין הייבריד של יצרניות יוקרה כמו פטריות אחרי הגשם. זה התחיל עם ב.מ.וו שהשיקה את הדגמים שלה בסוף 2015, מאוחר יותר הצטרפה גם מרצדס עם ליין דגמים רחב יחסית שהמשיך באותו מתכון - עוד ביצועים ועוד אבזור תמורת פחות כסף. היום תורה של אאודי להצטרף לחגיגה המחשמלת (כן, בדיחה גרועה), אולם היא עושה את זה בטפטוף ולא במבול, ומתחילה עם ה-Q7 e-tron שמגיעה עם מחיר התחלתי של 540,000 ₪ - רק 40 אלף שקלים יותר מגרסת הבסיס.

    המחיר - כמו בשאר ההיברידיות הנטענות - נותר נמוך הודות לתצרוכת דלק תיאורטית (מאוד) של מעל ל-50 ק"מ לליטר בזכותה ה-Q7 ההיברידית נכנסת לקבוצת זיהום נמוכה במיוחד. זאת למרות העובדה שלצד המנוע החשמלי שמפיק 127 כ"ס, נמצא מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל, שנוסחת המס הירוק אוהבת לשנוא. ההספק המשולב אגב, עומד על 374 כ"ס, והמומנט פסיכי עוד יותר - 71.4 קג"מ.

    למרות נתוני ההספק המטורפים למדי האלה, הביצועים של ה-Q7 e-tron לא מטריפים באותה מידה - 6.2 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. במחשבה שניה, אם 6.2 שניות למאה קמ"ש לא נשמע כמו נתון מטורף (גולף GTI עושה את זה ב-6.4 שניות), אולי אנחנו צריכים לחשוב מחדש על הסטנדרטים שלנו.

    בזכות אותו מיסוי נמוך שמגיע כתוצאה מצריכת הדלק הנמוכה והעובדה שה-e-tron היא היברידית נטענת (20% במקום 84%), גם עלות האבזור הסופית נמוכה משמעותית, ולכן צ'מפיון (וגם שתי היבואניות האחרות) לא מהססת לשפוך מלוא החופן אביזרים לתוך חמשת המטרים ושבעת המושבים של ה-Q7. כסטנדרט יגיע ה-Q7 e-tron מערכת ניווט מלאה שמשתלבת בלוח המחוונים הדיגיטלי, בורר מצבי נהיגה, מתלי אוויר, מערך מצלמות היקפי, חימום וקירור במושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאורת לד מלאה, מערכת שמע עם 19 רמקולים ועוד.

    לרשימה - המכובדת בפני עצמה - הזו, תוכלו להוסיף תמורת סכום זניח (לא באמת) של 110 אלף שקלים את חבילת Superior - שכוללת מערכת שמע עם 23 רמקולים ומגבר עם קרוב ל-2000 וואט, ריפודי עור "בכל שטחי הרכב" (ככה בדיוק זה מופיע במפרט, מעניין על אילו שטחים מדובר), תצוגה עילית ומערכת ראיית לילה. כן, קראתם נכון - מערכת. ראיית. לילה. כזה כמו של הקומנדו, רק שזאת שפה אמורה למנוע מכם להרוג אנשים, ולא לעזור לכם לעשות את זה.

    בדיוק כמו מרצדס וב.מ.וו, גם אאודי מבינה שקהל היעד של דגמי ה-e-tron כנראה לא מורכב מפעילי גרינפיס וטבעונים שממש (אבל ממש!) אוהבים לספר לכולם שהם טבעונים שפעילים בגרינפיס, אז עיצובו שלה-Q7 e-tron אינו שונה כמעט בכלום מהדגמים שממירים משפחות של דינוזארים לכוח תנע. ההבדלים היחידים הם עוד כמה פסי לד קטנים ליד פנסי הערפל וכיתוב Q7 e-tron עצום שמתפרש על כל הצד של הרכב ואנחנו מאוד מקווים שלא יהיה חלק מהאבזור הסטנדרטי. 

    dddd