תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4
  • סיכום אחזקה - 4 שנים עם סיטרואן C4 שנת 2008

    סיטרואן C4

    מני מסכם 4 שנים עם הסיטרואן C4 שנת 2008 המשפחתית, ומספר גם על עלויות האחזקה מהיום הראשון שלה על הכביש

    • 21-08-2017
    • מאת: מני רייף

    שבת בבוקר, יום יפה אבל חם מאד בחוץ ואין לי כח לצאת מהמזגן. למה שלא נסכם את החיים עם הסיטרואן C4 של אשתי? פבל בטח נורא ישמח!

    מדובר בסיטרואן C4 דור ראשון מבציר מרץ 2008, רמת גימור SX, מנוע 1.6 וגיר אוט' AL4 עם 4 הילוכים.

    המכונית נרכשה במאי 2013 מלובינסקי טרייד, יד ראשונה פרטית, 69K ק"מ אשר טופלה רק במוסכי היבואן. המכונית לא עברה תאונות, אך היא הייתה מוזנחת חיצונית ופנימית ולכן נרכשה במחיר אטרקטיבי שהיה שווה ערך לסופר-מיני (במקור חיפשתי בכלל 206). המכונית משרתת את אשתי והילדים (רכב שני בבית) ונוסעת רק בתוך העיר.

    יתרונו של הדגם הזה הוא בחבילת הבטיחות הפאסיבית שלו, שהיא די מתקדמת לשנת המודל הזאת  - 6 כריות אוויר (בעידן שרב המכוניות היו עם 2-4) ובקרת יציבות. כמו כן, האבזור מרשים יחסית וכולל בקרת שיוט, שליטה על מערכת הקול מההגה, 4 חלונות חשמל עם פתיחה אוטומטית לכולם.

    כיוון שביקשתי וקיבלתי את ספר הטיפולים של המכונית, אני יכול לשתף בפירוט מלא את כל קורותיה מיומה הראשון ("אוצר בלום!!" חשב לעצמו פבל. לא נכון, לא חשבתי את זה. טוב, נו. אולי קצת).

    אני לא זוכר כמה עלתה המכונית כחדשה ב-2008, כמדומני זה היה כ-120,000 ש"ח. אני רכשתי אותה לאחר כ-5 שנים ב-40,000 ש"ח.

    בשנת 2008, הוראות היצרן הורו על טיפול פעם ב-30K ק"מ או אחת לשנתיים (WTF!?).

     

    להלן פירוט הטיפולים מיומה הראשון עד אשר אני רכשתי אותה (כאמור כל הטיפולים של יד ראשונה טופלו במוסך המרכזי):

    15/11/2009
    24,600 ק"מ
    נדלקה נורית שירות המצביעה על תקלה בתיבת ההילוכים. אובחן קוד תקלה 448 שמהותה תקלה של וויסות לחצים בגיר. בעקבות קריאת שרות של היצרן, הוחלפו שסתומים של ויסות לחץ שמן של הגיר. כמו כן הוסיפו שמן גיר לרמה הדרושה.

    29/11/2009
    25,177 ק"מ
    הרכב נגרר למוסך כיוון שלא הניע. באבחון במוסך התברר שהמצבר סיים את חייו מוקדם מהצפוי. הוחלף מצבר ע"ח האחריות.

    20/06/2010
    33,797 ק"מ
    טיפול ראשון (איחור של שלושה חודשים!) - החלפת שמן 15W50SL, מסנן שמן וסט רפידות ודיסקים (קד' + אח').

    29/05/2012
    60,157 ק"מ
    טיפול שני - החלפת שמן מנוע 5W40, תוסף שמן WURTH, מסנן שמן, מסנן אויר, מצתיםBOSCH NFU, מסנן מזגן, נוזל בלמים (ניקוז והחלפה), החלפת מוטות מייצב (לא ברור למה), סט רפידות וצלחות בילום קדמיות.

    24/09/2012
    64,132 ק"מ
    בעקבות תלונה על רעידות הוחלפו תושבת מנוע עליונה ותושבת גיר.

    28/05/2013
    69,909 ק"מ
    טיפול לפני קנייה (שלי) - תיקון תקלה במתג אור בלם (החלפה), החלפת 2 מוטות הגה (בבדיקה שלי ההגה רעד במהירות 110 קמ"ש. בדיעבד, מסתבר שבוצע אבחון לא מקצועי של המוסך, היה צריך לעשות איזון לכל הגלגלים שפתר את הבעיה), החלפת שני צמיגים אחוריים.

    כאמור, המכונית הייתה מוזנחת חיצונית וכללה שריטה מכוערת בגג ועוד מספר שריטות בדלתות. המושבים היו מוכתמים וההגה היה מצופה שכבת שומן מגעילה. המכונית שהתה כחודשיים במגרשי לובינסקי טרייד בגלילות. מחיר המחירון באותה תקפה היה 50,000 ש"ח ואחרי התמקחות רכשתי אותה ב-40,000 ש"ח. מיד עם הרכישה, המכונית עברה ניקוי יסודי בחוץ ובפנים. כמו כן היא הוכנסה בבהילות למוסך "שאפט" לביצוע טיפול (שנה ממועד הטיפול האחרון).

    מאז שהמכונית בבעלותי, היא מטופלת פעם בשנה ב"שאפט" (המכונית לא עוברת יותר מ-10,000 ק"מ בשנה).

     

    להלן פירוט הטיפולים בבעלותי:

    07/06/2013
    70,535 ק"מ
    טיפול קטן - החלפת שמן מנוע סינטטי מלא (Valvoline), מסנן שמן מקורי, מסנן אויר, מסנן מזגן (לבקשתי, הבעלים הקודמים עישנו ברכב).
    640 ש"ח

    10/02/2014
    74,600 ק"מ
    החלפת שני צמיגים קדמיים.
    700 ש"ח

    11/03/2014
    75,530 ק"מ
    טיפול קטן (איחוד מועד הטיפול עם הטסט השנתי) - שמן מנוע סינטטי מלא (Valvolive), מסנן שמן מקורי, מסנן אויר מקורי OEM.
    540 ש"ח

    23/01/2015
    80,580 ק"מ
    יחידת פיקוד חלונות של דלת הנהג הפסיקה לתפקד.
    נקנתה יחידה חלופית והורכבה עצמאית.
    450 ש"ח

    11/03/2015
    81,713 ק"מ
    טיפול גדול - החלפת שמן מנוע סינטטי מלא (Valvoline), מסנן שמן מקורי, מסנן אויר, החלפת "טיימיניג" (רצועת תזמון, נוזל קירור, משאבת מים, רצועת אביזרים), מצתים, מגבים קדמיים בוש
    2700 ש"ח

    19/03/2015
    81,820 ק"מ
    תקלה ראשונה – הרכב נתקע באמצע צומת מרכזית. האלטרנטור החזיר נשמתו.
    הוחלף במשופץ.
    1000 ש"ח

    27/03/2015
    82,850 ק"מ
    תקלה שניה - המצבר מת מטראומה (ע"ע אלטרנטור).
    450 ש"ח

    05/05/2015
    83,000 ק"מ
    תקלה שלישית - הבחנתי שלוקח למכונית הרבה זמן להגיע לטמפרטורת עבודה.
    החלפת בית תרמוסטט ונוזל קירור.
    780 ש"ח

    06/10/2015
    86,700 ק"מ
    תקלה רביעית - רטיבות בשטיח הפנימי של תא הנוסעים - נזילה מרדיאטור חימום פנימי.
    החלפת רדיאטור חימום, נוזל קירור (שוב...), ומכסה מיכל עיבוי מקורי (הקודם לא אטם היטב).
    1500 ש"ח

    15/03/2016
    89,655 ק"מ
    טיפול גדול והחלפת אטמים למכסה שסתומים (עקב דליפה של שמן).
    שמן מנוע סינטטי מלא (Valvoline), מסנן שמן מקורי, מסנן אויר מקורי OEM, אטם מכסה שסתומים מקורי, בדיקת צלחות בלימה והחלפת רפידות קדמיות
    2000 ש"ח

    14/03/2017
    98,389 ק"מ
    טיפול קטן - החלפת שמן מנוע סינטטי מלא (Valvoline), מסנן שמן מקורי, מסנן אויר, מגב אחורי
    580 ש"ח

    עלות טסט שנתי: 1180 ₪
    עלות ביטוח (מקיף וחובה): 3160 ש"ח.
    מהשנה, אני מבטח רק חובה + צד ג' בעלות של 1900 ש"ח.

    עלות אחזקה על פני 4 שנים: 11,340 ש"ח.

    צריכת דלק: המכונית נוסעת נסיעות קצרות ובדרך כלל רק בעיר. צריכת הדלק הממוצעת היא 7.5 ק"מ לליטר. המכונית עברה 31,215 ק"מ נכון להיום, שזה 4161 ליטר דלק בעלות של כ-23,500 ש"ח.

    עלות אחזקה בחודש: כ-1000 ש"ח. אם נוסיף את אבדן הערך, נגיע לכ-1400 ש"ח בחודש. לא מעט עבור מכונית משומשת. ביטול הביטוח המקיף אמור להוזיל מעט את עלות האחזקה.

    הערה בקשר לאלטרנטור – המהנדסים הצרפתים המהוללים החליטו לחסוך בנורת טעינה בלוח המחוונים. לכן הנהג לא יבחין שיש בעיה עד שמאוחר מדי...

    יש לציין שהמכונית גילתה רעב לנורות. הוחלפו לא מעט במהלך 4 השנים שהיא בבעלותי. לאחרונה ריפוד הגג בתא הנוסעים החל להיפרד מתקרת הרכב.

     

    איך היא כמכונית משפחתית?

    היא מכונית מאד בינונית ויש מתחרות עדיפות. היא מאד מרווחת ויש לה תא מטען גדול יחסית, אך נוחות הנסיעה נחותה משמעותית משל אמה (הקסארה) וגם נוחות המושבים פחות טובה. התנהגות הכביש שלה בינונית אך בטוחה. הגיר נטול מחלות לאחר קמפיין השרות של היצרן להחלפת שסתומים ואני אוהב את אופי פעולתו.

    יחד עם זאת חסר לפחות יחס העברה נוסף אחד. המכונית כבדה יחסית (מעל 1300 ק"ג), אך מנוע ה-NFU המצוין גמיש וחזק יחסית. ד"א במספר מועט של מקרים בהם נסעתי איתה בנסיעה בינעירונית, היא הייתה חסכונית יחסית, כ-12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    כמשומשת היתרון שלה הוא מחיר רכישה מאד נמוך, יחד עם העובדה שהיא מצוידת ברמת בטיחות מצוינת יחסית לגילה, אך עלות האחזקה שלה לא זולה במיוחד.

    אני לא אוהב אותה, אך אשתי דווקא כן ולכן היא תמשיך "ליהנות" מהשימוש בה.

     

    מה דעתכם? רקורד אמינות מרשים או רשימת תקלות בלתי נגמרת? הצטרפו לדיון וספרו לנו מה אתם חושבים על הסיטרואן C4 של מני (או כל סיטרואן C4 אחרת).

    dddd