תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה פאביה
  • סקודה פאביה - מנוע 1.0 ליטר והוזלה

    סקודה פאביה

    הפאביה מקבלת את מנוע ה-1.0 ליטר העדכני לצד הוזלה במחיר. החל מ-77,000 ₪

    • 01-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן, יואב זוהר

    לאחרונה יש תחושה כאילו אין שבוע בו קונצרן פולקסווגן לא מופיע בכותרת. בחלק מהפעמים זה בגלל סיבות פחות טובות (דיזלגייט) ולפעמים (לרוב, האמת) זה בגלל אין ספור החידושים שעוברים הרכבים של הקונצרן. הפעם מדובר במקרה מהסוג השני.

    אחרי שהתחילה להכניס את מנוע ה-1.0 ליטר שלה לאוקביה ולראפיד, הגיעה תורה של הפאביה. יחד עם הגעת המנוע החדש לישראל, מקבלת הפאביה גם גרסה ידנית בסיסית שמוותרת על לא מעט אבזור, אבל מצפה על כך במחיר מפתה במיוחד - זול יותר מהגרסאות הבכירות של לא מעט מכוניות מיני.

    המנוע החדש, כמו זה היוצא, מגיע לפאביה בשתי גרסאות - הדגם הידני מקבל את הגרסה החלשה יותר - 95 כ"ס (לעומת 90 כ"ס עם מנעו ה-1.2 ליטר), בעוד האוטומטית, שמקבלת כצפוי את תיבת ה-DSG7 כפולת המצמדים, מקבלת את גרסת ה-110 כ"ס המוכרת יותר (הפסק זהה).

    לא רק ההספק שונה בין הגרסאות, אלה גם המומנט. בגרסה הידנית מפיק המנוע 16.3 קג"מ (זהה ל-1.2) ובגרסה האוטומטית הוא מספק 20.3 קג"מ (לעומת 17.8). הביצועים לא מטריפים - 10.6 ו-10.9 שניות למאה קמ"ש בגרסה הידנית והאוטומטית בהתאמה - אבל סבירים לחלוטין. מה שכן מטריף, היא צריכת הדלק המוצהרת (משולבת) - 22.7 ק"מ לליטר בגרסה הידנית ו-21.3 באוטומטית.

    רשימת האבזור לא השתנתה, הפאביה האוטומטית תמשיך להיות משווקת בשתי רמות גימור - אמבישן וסטייל, והגרסה הידנית תוצע באותה גרסת "אקטיב" בסיסית למדי.

    ההבדל העיקרי הוא במחירים, עם הוזלה של 2,000 ₪ לגרסאות האוטומטיות ו-3,000 ₪ לידנית. הגרסה הידנית תעלה מעתה 77,000 ₪ והאוטומטיות יעלו 97,000 שקלים לגרסת אמבישן ו-102,000 ₪ לגרסת סטייל.

    dddd