תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • מבחן בזק - דאצ'יה דאסטר אוטומטי

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה דאסטר קיבל תיבת הילוכים אוטומטית, וזו סיבה טובה מספיק לעשות עליו סיבוב קצר ולבדוק איך היא מתנהגת

    • 31-07-2017
    • מאת: רומן קוגן | צילום: יצרן

    לפני כשנתיים נבחן בפורום דאצ'יה דאסטר בגרסת 4X4 דיזל ידנית. אמנם לא השתתפתי במבחן המלא, אבל לשמחתי יצא לי להגניב סיבוב אשר כלל גם כביש הררי וגם שבילים מוכרים, בהם פשוט התאהבתי במפלצון הכעור למדי. כיול המתלים היה נפלא – גם נוח בכביש ובשביל, גם מאפשר התנהגות טובה ומהירות מפתיעה ביותר בשבילים. בשביל היתרונות היחסיים האלה הייתי מוכן לסלוח לו על רעש ועידון של כלי צמ"ה ובאופן כללי איכות גימור של לאדה סמארה או סקודה פייבוריט, פחות או יותר.

    כעת החליטו בדאצ'יה לתקוף את השוק חזיתית ולהרחיב את ההיצע, והשיטה הכי טובה שהם מצאו (במידה לא מבוטלת של צדק) היא הוספת גיר אוטומטי להיצע.

    הגיר הוא ה-EDC  הידוע של רנו, שמצטרף למנוע הטורבו דיזל 1.5 ליטר (110 כ"ס), כך שבעצם מדובר כאן על השילוב הישן והדי טוב שמצוי במגאן ובפלואנס. אלא מה, בדאסטר השילוב הזה משמעותית פחות מעודן. פחות בידוד, כנראה תושבות גסות יותר, והמשמעות היא לא מעט רעש ולא מעט רעידות. הזינוק מורגש יותר וכך גם העברות ההילוכים. התחושה מאד תעשייתית והמילה "טרקטור" חזרה גם בפני וגם בפני חבר אליו הצטרפתי לנסיעת המבחן.

    נקודה נוספת לחובת הדאסטר הנבחן היא הנוחות. כן, אותה נוחות לה חלקתי (ועודני חולק) שבחים רבים בגרסת ה-4X4, נפקדת מגרסת ההנעה הקדמית. המתלה האחורי שונה, ולא לטובה, והדבר בא לידי ביטוי מיידי בפעולה לא מגובשת והרבה פחות מרוסנת על גבי שיבושים אותם גרסת ההנעה הכפולה בלעה בזלזול. היא לא שוברת את הגב, אבל ההבדל מורגש מאד, ומושב הנהג הדי בינוני לא עוזר כאן. מן הסתם אותו מתלה פשוט יותר לא יכול לתת את אותה התנהגות הכביש הטובה של הדאסטר כפול ההנעה, וגם היעדר ההנעה הכפולה משפיע על החוויה הכוללת.

    הלכה למעשה בתמורה לתיבה האוטומטית הדאסטר מאבד את שני הקלפים הבולטים שלו – יכולת השטח (נשאר עם יכולת לא מבוטלת אך נחותה משמעותית של דגם ה-4X4) ונוחות נסיעה. זה מותיר לנו רכב לא מעודן, לא מי יודע מה מאובזר ומאד גס, אבל אוטומטי. הנעלם העיקרי הוא קהל היעד – בעלי המקצוע אשר להם קסם הדאסטר כפול ההנעה לא ירכשו את גרסת ההנעה הקדמית, למרות התיבה האוטומטית, וחובבי ג'יפוני הפוזה לא ירכשו מכונה כה גסה ובלתי מלוטשת והתוצאה הסופית היא רכב די מפוספס, ובעוד המלצתי לכל מי שרצה ולא רצה לשמוע על גרסת ההנעה הכפולה, הרבה יותר קשה לי להמליץ על גרסה זו, למרות הגיר האוטומטי.

    האם גם אתם חושבים שהדאסטר האוטומטי הוא "לא בשר ולא חלב" או שלדעתכם הוא בדיוק המתכון שדאצ'יה חיכתה לו? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו איפה אתם עומדים בעניין.

    dddd