תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סורנטו
  • קיה סורנטו
  • נגיעה - קיה סורנטו מתחדש

    קיה סורנטו

    שינויים עיצוביים בפנים ובחוץ, מערכת מולטימדיה חדשה, ועוד שני הילוכים. קיה סורנטו עובר מתיחת פנים

    • 24-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור הנוכחי של קיה סורנטו שהושק ב-2015 הגיע לאמצע מחזור החיים, והגיע הזמן לרענן אותו מעט. כהרגלה בקודש, קיה מעדכנת אותו בעדינות עם שינויי עיצוב מינוריים, משפרת את מערכת המולטימדיה ומוסיפה תיבת הילוכים חדשה עם שמונה הילוכים.

    מלפנים מקבל הסורנטו פגוש חדש עם פתח יניקת אוויר בולט ורחב יותר, וכן פנסים חדשים עם תאורת לד מלאה - פנס איתות שמשולב בפס תאורת היום ושלושה גופי תאורה. הגריל הקדמי קיבל גם הוא עיצוב נוכח יותר עם תוספת כרום.

    גם הפנסים האחוריים קיבלו מנה נדיבה של לדים עם חתימת אור מחודשת והפגוש האחורי עוצב גם הוא מחדש עם מחזירי האור שזזו מחיפוי הפלסטיק השחור של הפגוש והוטמעו בתוך החלק הצבוע שלו.

    בפנים השינויים מעט משמעותיים יותר, אך עדיין קטנים. ההגה עוצב מחדש, מערכת המולטימדיה שופרה ומציעה כעת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כריות התמיכה הצדית - לפחות בתמונות שקיה שחררה, במושבים עם ריפודי עור - קיבלו עור בתפירת מעוינים שמוסיפה לתחושת הפרימיום.

    מתחת למנוע, בכל הנוגע למנועים לפחות, לא ידוע על שינויים. אך תיבת ההילוכים של הסורנטו הוחלפה ביחידה עם שמונה הילוכים במקום זו הנוכחית שמציעה שישה. קיה עדיין לא שחררה נתונים טכניים מלאים על יחידות ההנעה של הסורנטו המחודש, אבל היא כן אומרת שצריכת הדלק תגיע "עד 13.4 ק"מ לליטר". אפשר להמר שגם הביצועים ורמות הרעש במהלך הנסיעה ישתפרו הודות לתיבה החדשה.

    עוד שינויים שקיה הטמיעה בסורנטו המחודש כוללים מערכת היגוי חדשה שאמורה לשפר את הפידבק מההגה, וכמובן מערכות בטיחות חדשות, בהן תיקון סטייה מנתיב והתרעת עייפות. גם בדגם הנוכחי קיימות מערכות בטיחות אקטיביות, בין היתר בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בפקקים, אך הן אינן משוקקות בישראל. נקווה שהפעם, בהמשך למגמה המבורכת שטלקאר מקדמת עם הספורטאז' והנירו, המערכות כן תעשנה עליה.

    dddd