תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A5
  • אאודי S5 - מבחן דרך

    אאודי A5

    רומן יצא למבחן על האאודי S5 ספורטבק החדשה ומצא מכונית רבת יכולות, ומישהו שמעדיף את המתחרה מבאווריה

    • 09-07-2017
    • מאת: רומן קוגן, Dorki | צילום: רומן קוגן, גרישה קוגן

    פרולוג

    הגבול בינינו, חובבי ההגה והנהיגה בעיקר, לאנשים "רגילים" הודגם מאד מהר. הצרחות של מזכירתי הבהירו לי (ולה) שאולי הרעיון לאפשר לי להדגים למה טובים מעל 300 כ"ס בישראל לא היה כזה מבריק עבורה, וזה כבר אחרי שתי פניות בכביש המחצבות בנשר, בעוד אני לא הבנתי על מה המהומה, כי כלל לא התאמצתי לנסוע מהר. לרוב חובבי הרכב ה-S5 אולי תיראה מנותקת ולוקה בחוסר תחושת מהירות מוחלט, אבל מסתבר שזה לא כ"כ פשוט. אבל לא נקדים את המאוחר.

    היסטוריה

    האאודי S5 הופיעה לראשונה יחד עם הופעת ה-A5 המקורית (B8 בשפת אאודי), בשנת 2007. כבר אז היא זכתה לשבחים רבים בזכות העיצוב המאופק-אלגנטי והיפהפה שלה, ובגרסת ה-S העיצוב היה קרבי אף יותר. הדגם הנבחן היה דגם חדש, B9, עם מנוע 3 ליטר טורבו המספק 354 כ"ס, שמגיעים החל מ-5400 ועד 6400 סל"ד. נתון המומנט עומד על 500 נ"מ עגולים, הם 51 קג"מ, מ-1370 ועד 4500 סל"ד. מרשים לכל הדעות. מגדש הטורבו (טווין סקרול) שוכן בתוך ה-V של המנוע לטובת צמצום ההשהייה.

    ההנעה עדיין כפולה, בחלוקה בסיסית של 60/40 לטובת הציר האחורי, עם אפשרות להעביר עד 70% מהכוח קדימה ועד 85% אחורה. תיבת ההילוכים היא ZF8, הסטנדרט הנוכחי במכוניות יוקרה וככל הנראה תיבת ההילוכים הטובה בעולם נכון לעת זו.

    ה-S אינה מכונית קטנה. 4,752 מ"מ לאורך ובסיס גלגלים של 2,825 מ"מ הם ממדים מכובדים ואף יותר, ורק הגובה, 1,384 מ', דואג להזכיר שאאודי עדיין רואה בספורטבק את הקופה. במעבר הדור מה-B8 ל-B9 השילה ה-S 85 ק"ג ממשקלה, שעומד כיום על 1735 ק"ג.

     

    בחוץ

    עיצוב הרכב נאמן לקו האלגנטי שאיפיין את הדגם למן הצגתו. הקווים חודדו קצת ולפחות לטעמי הדור הראשון היה יפה יותר, אבל כל מי ששאלתי מעדיף בפירוש את הדור הנוכחי (אני לא! העורך. אותך לא שאלתי! רומן). חיתוכי המרכב, היציבה הרחבה, חישוקי ה-19" הגדולים והיפים בהחלט משווים מראה יוקרתי וספורטיבי לרכב.

    בפנים

    עיצוב הפנים אאודי טיפוסי גם כן, שזה טוב. החומרים איכותיים ומוקפדים, הנדסת האנוש טובה ברובה. נקודה בולטת לטובה. הדבר הבולט שתופס מיד את העין הוא לוח המחוונים החכם החדש של אאודי. התנסיתי בו ב-A5 הרגילה, ושם הוא הדהים אותי בעיקר בשילוב מערכת הניווט בתצוגה ובקלות ההתאמה האישית. במרכז הדשבורד, תקוע, באופן די דומה למרצדס ומאזדה, מסך "טאבלט" לא קטן, שבשילוב לוח המחוונים מאפשר פיזור נוח של התצוגות הרלוונטיות. לרוב, ניווט מול הנהג ושמע/טלפון ב"טאבלט".

    המושבים של הנהג והנוסע מתכווננים חשמלית ולמושב הנהג גם שני זכרונות. טווחי הכיוונון מצוינים והאפשרויות כמעט בלתי מוגבלות – תמיכת הגב, תמיכות הצד, כמובן תנועה בכל הצירים הרגילים והארכת המסעד (ידנית) – הכל קיים ומבוצע לעילא. כמו כן בשני המושבים אפשרות לשלושה סוגי עיסוי. לטעמי המושבים נופלים במעט בנוחותם ובתמיכה אותה הם מעניקים מאלה של וולוו (בדגמי ה-R-דיזיין) וב.מ.וו, אבל הם הפירוש מצוינים כשלעצמם, וגם בנסיעות ארוכות של מאות קילומטרים ביום לא הורגשה עייפות. בעת הכיוונון החשמלי אפשר (ורצוי) להסתייע בתצוגה נוחה על המסך המרכזי.

    פטנט חביב לאלה מאתנו שיש להם ילדים קטנים הוא נעילת הדלתות האחוריות באמצעות כפתורים בדלת הנהג (ולא באמצעות סיבוב מפתח בצד הדלת כרגיל) – קל ונוח לביטול כשיש מבוגרים מאחור.

    יש משענת יד אמצעית שניתן להזיזה לפנים ולאחור, יש גם תא שימוש מתחתיה. אין ידיות אחיזה מעל לדלתות – תשלום בגין מיתוג הקופה של ה-S5.

    המושב האחורי נוח גם הוא ודי רחב, אם-כי מרווח הראש, כצפוי לרכב שמוגדר כקופה, מצומצם. אנשים גבוהים לא ירגישו שם בנוח. יש, כמובן, פתח מיזוג למושב האחורי והוא נשלט עצמאית כאזור אקלים שלישי (בנוסף לימין/שמאל הסטנדרטי). מתחתיו מאפרה עם שקע מצית, נוח להטענות האלקטרוניקה של הנוסעים.

    הרכב מאובזר כיאה לקטגוריה, לא נלאה אתכם ברשימת האבזור המצויה באתר היבואן. איכות מערכת השמע מעולה, וכך גם איכות הדיבורית. יש, כמובן, חיישני גשם ואורות ומערכות בטיחות אקטיביות – התראה בפני התנגשות עם בלימה אוטומטית (עובדת מעולה), בקרת סטיה מנתיב (התראה ותיקון, עובד סביר), בקרת שיוט אדפטיבית (מצוינת וקלה לשימוש). פרט לאלה יש גם מערכת אור גבוה אוטומטי והיא פשוט מופלאה. עובדת מעולה, מזהה כלי רכב בנתיב הנסיעה וגם ממול ממרחק רב די הצורך כדי לא לסנוור – כל מי שנהג ברכב ציין אותה לטובה. מערכת ברוכה ונוחה גם יחד.

    במבט שני מתחילות התלונות. ראשית, בשורת הכפתורים שמתחת לבקרת האקלים 3 כפתורים "מתים". לא לעניין ברכב בסגמנט הזה ובמחיר הזה. שנית, חוגת ה-MMI קרובה מדי לידית ההילוכים. למה זה משנה? כי ידית ההילוכים נועדה להיות סטטית ברוב המכריע של הנסיעות (למעט בהעברתה למצב ידני, שם כל זה לא רלוונטי) ולשמש מעין פד עכבר לחוגת ה-MMI. בפועל היא, כאמור, קרובה מדי ובמקום להניח עליה את פרק היד ולשלוט בחוגה, נאלץ הנהג לעקם את האצבעות. החלק העליון של החוגה, כמו בב.מ.וו., משמש משטח מגע וניתן באמצעותו לרשום אותיות לחיפוש אנשי קשר, שירים או תחנות רדיו וזה עובד מעולה. העור של גלגל ההגה והחומר ממנו עשויים הפאדלים שמאחוריו יכולים היו להיות טובים ויוקרתיים יותר למגע, וכך גם הפלסטיק של מנופי האיתות, המגבים ובקרת השיוט. אפשר היה גם לעשות אותם מוארים, וחבל שזה לא כך. אפשר היה גם לעבות קצת את גלגל ההגה, שהרי ידוע שהעובי, זה באמת מה שחשוב.

    עוד נקודות לביקורת הן הטמעת הווייז ומצלמת הרוורס. המצלמה מעוותת מאד ומראה תמונה לא ברורה, עד כדי כך שמקום חניה שדי בו והותר לחניית הבהמה נראה צר כדי מטר וחצי במצלמה. הווייז מוטמע כך שהוא "גובר" על מערכת הניווט המקורית וחוסם אותה כשהוא מופעל, גם אם בדרך נס הצלחתם להגיע אליה. אם יש אפשרות אחרת – לא מצאתי אותה בזמן שהרכב היה אצלי, וניסיתי. לוקח לוויז זמן לעלות, כי לוקח למכונית זמן לקבל קליטת 3G. לאחר מכן, במעבר הוויז ללוח המחוונים, הוא מתייצב אך ורק במרכז המסך, ושם לא נראים זמני ההגעה המשוערים. מה שכן נראה זה סמן העכבר, והוא דווקא לא אמור להיות שם.

    כמו כן ובניגוד למערכת הניווט המקורית (ראו תמונות להשוואה) אין אפשרות להגדיל את הווייז לכל שטח המסך ואין אפשרות שהוא יזוז הצידה (כמו במקורית) כשבוחרים למקם את מד הסל"ד במרכז התצוגה. כשמעבירים לאת הווייז למסך המרכזי, אין אפשרות לראות תצוגה מקורית כמו למשל תצוגת כיוונון המושבים. אז יופי שיש ווייז, אבל ברכב שעולה קרוב לחצי מיליון ש"ח מצפים אחרת, להטמעה איכותית יותר. לדעתי, בהתחשב בכך שהמערכת המקורית עובדת מצוין (בעשרים הדקות שהתמזל מזלי להשתמש בה בזמן שהווייז מיאן לעלות), אפשר היה לוותר עליו, לפחות עד לפיתוח מערכת יציבה ונוחה יותר.

     

    בתנועה

    עד כאן תיאוריה, הגיע הזמן למבחן המעשי. לוחצים על כפתור ההתנעה, ומיד מרגישים קצת ניענועים אופיניים למנוע אורכי. אני אישית מאד אוהב את זה, בעיניי זה מוסיף חן ואופי למכונית. צליל המנוע יפה מאד, אך מלאכותי כמעט במלואו. פרט לצלילי פליטה אותם כמעט ולא שומעים מבפנים, לכל היתר יש להודות למהנדסי האאודיו של אאודי ושל מי שמייצר עבורם את מערכות הקול. הכל מהרמקולים, בין אם בשיוט ובין אם בנס הרים או בבית אורן.

    בתנועה עירונית האאודי נוקשה, כיאה להיותה דגם S. אך לא מענישה ומרוסנת מצוין. בכביש בינעירוני המתלים מאפשרים שיוט נוח ונינוח, בכל מהירות. המינוס היחיד בפן הנוחות הוא חוסר ריסון מסוים בכבישים גליים. לרוב מכונית נוקשה תצטיין על אלה, והאאודי פחות. עם כל זה, גם אחרי יותר מ-300 ק"מ ביום לא הרגשתי עייף יתר על המידה ואפשר לקבוע בבטחון שה-S5 שייטת מצטיינת. לא מפתיע לאור ארץ המוצא שלה, ברוכת האוטובאנים.

    בכל תנאי ובכל נסיעה בולט לטובה הטיפול של אאודי ב-NVH. ה-S5 מבודדת מצוין, ופרט לשריקות חלשות מאזור גג השמש הפאנורמי לא נשמעו קולות לא רצויים מבחוץ. אין רעידות פרט לאותו רעד חינני של המנוע בסל"ד סרק ואין חדירת רעשים מהחלונות (למרות היותם נטולי מסגרת) או מהמראות (הקטנות מדי, אך בכיוון נכון עדיין מספיקות). המראה האמצעית, אגב, קיבלה צורה הפוכה לזו של החלון האחורי, והדבר לא ברור ומפריע במהלך תקופת ההסתגלות לרכב.

    כשהכביש מתחיל להתעקל, התחושה הראשונית היא של אי-סדר במתלים. האשם בכך הוא קיום רכינה ראשונית די מיידית ולא ממש הדרגתית. רוצה לומר, הרכב "נשכב" על המתלה די מהר ולא באופן מספיק פרוגרסיבי. בקילומטרים הראשונים זה די מפריע לבטחון ולצבירת הקצב. ככל שהזמן עובר, מבינים שאחרי אותה רכינה ראשונית שוכנים הררי אחיזת כביש. ואז מתחילה החגיגה.

    מתקרבים לפניה, בולמים, מכניסים את האף לפניה ועל האייפקס יורדים על דוושת התאוצה. התוצאה לא פחות ממדהימה – מערכת ה-4X4 מורגשת מאד, לטובה. ממש מרגישים את הכוח עובר בין הצירים ושולף את הבהמה הלא קלה הזאת מכל פניה ופניה כמו אבן מרוגטקה, בבטחון מוחלט, בעוצמה מרשימה.

    המנוע מרגיש מאד חזק, אבל כל זה רק כשמגיעים לאזור ה-1700 סל"ד. מצחיק לומר זאת כשרק לפני עשור מנועים שלא מתעוררים לפני 3000-3500 סל"ד היו נורמה, אבל כיום, בעידן הטורבו, מחסור בכוח בסל"ד נמוך זה כבר משהו שמעלה סימן שאלה.

    בכל מקרה, סביב 1700 סל"ד נבנה לחץ גדישה מספק (יש מחוון לא ממש ברור שמראה אותו בתצוגה גראפית) והכוח נותר זמין עד הקו האדום. שותפת המנוע לתענוג היא ה-ZF8 וכרגע נראה שזאת התיבה הטובה ביותר בעולם. באאודי היא מעט פחות חלקה מאשר בדגמים מקבילים של ב.מ.וו. ולפעמים נותנת בעיטונת בהעברה נמרצת בין ראשון לשני, אבל בסך הכל היישום שלה ברכב טוב מאד.

    ברגע שמתרגלים לאופי הפעולה של המנוע והמתלים הקצב עולה לרמות שלא יכולתי להאמין שמכונית ששוקלת יותר מ-1700 ק"ג מסוגלת אליו. האאודי הגדולה מדלגת בין פניות במיטב כבישי הנהיגה של ישראל כמו הוט-האץ' קלילת רגליים, בדיוק ותאוצה מרשימים. פניות מהירות? אין בעיה. פניות איטיות? המנוע וההנעה הכפולה ישלפו אותך מהן בחזרה למהירויות גבוהות לפני שתספיק למצמץ וגם אם תטעה ותאפשר לזנב לברוח בבלימה, דריכה חזקה על הגז תוציא אותך מהצרה בלי כל בעיה. כצפוי מהגה חשמלי מודרני בכלל, ומאאודי בפרט, לא תמצא בו הרבה תקשורת, אבל הוא מדויק ולא באמת מפריע לסגנון הנהיגה שהאאודי כופה עליך – point & squirt. רק לזכור להשאיר משקל על האף בזמן ההפניה, בכל זאת יש הרבה ממנו.

    עם כל השבחים למנוע ולהנעה הכפולה, הכוכבים האמיתיים של ה-S5 בכל מה שקשור לנהיגה נמרצת הם הבלמים. לי טרם יצא לחוות מכונית נוסעים עם בלמים טובים יותר – 4 צלחות גדולות, מאד, עם קאליפרים משושי-בוכנות עצומים מלפנים, אשר שותלים את המשקל הלא-קל הזה במרחקים קצרצרים ובמינימום מאמץ, פעם אחר פעם. אפס דעיכה, מקסימום עוצמה. כבונוס, הם גם מאפשרים לדייק במינון בקלות. גם בבלימה הראשונה וגם כאשר הדיסקים מאירים את הסביבה באדום. מכוניות ואג לרוב מצטיינות בבלמים מעולים, אבל אלה טובים גם בסטנדרטים הגבוהים של הקונצרן. שאפו ענק לאאודי.

    דבר אחד שחסר לחלוטין ב-S5 הוא תחושת המהירות. בשל הבידוד הנפלא והקלות הבלתי נסבלת בה מושגים הביצועים במכונית הזאת פוטנציאל ההגעה לעמוד הראשי של YNET בלתי מבוטל. בקרת השיוט הופכת, בעל כורחה, לכלי שמירה על הרישיון. המדהים הוא שתחושת המהירות נעדרת גם בנהיגה טכנית נמרצת – עת נהג חבר פורום אחר בכביש מפותל כדבעי, טעיתי בהערכת מהירותו ב-50%.

    אין ספק, שה-S5 עומדת בייעוד הדינאמי שלה – היא שייטת נהדרת שלא תתבייש להיכנס לכבישי נהיגה, ולייצר שם קצב שלהוציא מכוניות על ומכוניות ספורט ייעודיות, ישאיר מאחור כמעט כל מכונית שהיא תפגוש שם, והכל מאד קל, נגיש וידידותי למשתמש. זאת אולי לא מכונית לצעירים פוחזים, אך בהחלט מכונה רבת יכולת לנהג המנוסה, אשר מרבה בנסיעות וזקוק לרכב נוח ומפנק.

    צריכת הדלק של ה-S5 נעה בין כ-5-6 ק"מ לליטר בנהיגה תובענית ועד לכ-11 ק"מ לליטר בנהיגה בינעירונית רגועה. לדעתי ממוצע של 9 ק"מ לליטר יכול להיות מעשי ביותר למי שיחזיק את ה-S כרכב יומיומי ולא יתפתה להריץ את מד הסל"ד כאילו היה טירון חצוף.

     

    סיכום

    מכל הכתוב לעיל אפשר להבין שהאאודי מכונית נהדרת. מאד מהירה, מלוטשת, ומבוצעת ומבצעת היטב. היא אמנם לא מושלמת ולא נטולת חסרונות מסוימים (כאשר פרט ליישום הוויז, כל החסרונות שצוינו בכתבה הם בגדר מה שמבדיל בין מצוין למצוין יותר, לא בין רע לטוב), אך יתרונותיה וחוזקותיה הרבים גוברים עליהם מפורשות.

    עם זאת, יש לה ל-S5 שתי בעיות, שלובות אחת בשניה. הראשונה היא המחיר – 580,000 ש"ח יפרידו בין הרוכש הפוטנציאלי לבין הפיכתו לרוכש בפועל. 90,000 ש"ח פחות יסייעו לאותו לקוח פוטנציאלי להפוך לבעלים של ב.מ.וו. 440 גראן קופה, שתהיה מצד אחד עדיפה דינאמית, ומצד שני מאובזרת פחות. בניגוד לאאודי, שהיא דגם חדש, ה-4 כנראה עומדת לפני החלפה קרובה. למרצדס אין מתחרה ישירה והמתחרה הקרובה ביותר, ה-CLS400, גדולה יותר ויקרה הרבה יותר – 668,000 ש"ח לגרסת ה- AMG ליין. לקסוס מחוץ למשחק הזה.

    סיכומו של דבר ה-S5 היא בפירוש ממצטיינות הסגמנט ורכישה ראויה ביותר. היא יוקרתית, מאובזרת, מפנקת ורבת יכולות.

     

    מהצד השני - Dorki, בעלים של ב.מ.וו 440, מדבר על ה-S5

    הקדמה

    אדם שינסה לקבוע לפי ההיסטוריה שלי את העדפותיי המוטוריות עלול בקלות להתבלבל, כלי רכב מתוצרת קבוצת פולקסווגן (אאודיA4  ופולקסווגן פולו) הומרו למכוניות מהמזרח (קורולה RUNX, מאזדה 3 ספיריט ולקסוס IS), אלה בתורן הומרו לכלי רכב מתוצרת ב.מ.וו (120 ו-435 שהוחלפה ב- 440).

    לכן כשהתקבל רכב המבחן קפצתי על המציאה, ככלות הכול אני נוהג ביום יום על המתחרה הישירה, אבל רכב הדיילי שלי מלמד היכן נמצאת כרגע האהדה שלי.

     

    בחוץ

    אאודי מייצרת כלי רכב מהיפים בתעשייה והרכב הנבחן יפה גם מהממוצע אצל היצרן הזה, המכונית יפיפייה.

    בגרסת הקופה האאודי ארוכה בכ-6 ס"מ מה-440, אך בסיס הגלגלים שלה קצר בכמעט 5 ס"מ. דבר שמפחית את מרווח הנוסעים מאחור. אם זה משנה משהו למישהו. גם מערכת הקוואטרו גובה את מחירה והיא מוסיפה עוד שישים ק"ג על המשקל של הב.מ.וו וגורמת להפסדי כוח בדרך מהמנוע אל הכביש ואת זה מרגישים בנסיעה.

     

    בפנים

    עיצוב הייטקי בסגנון אאודי עוטף את הנוסעים מכל עבר, רמת החומרים טובה מאוד אם כי נופלת מזו של הב.מ.וו.

    הרכב מאובזר מאוד ויש לציין לחיוב את בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת ניטור השטחים המתים ששתיהן נעדרות בב.מ.וו, כמו גם את לוח המחוונים הדיגיטלי. לצד החובה אפשר לציין את מנופי העברת ההילוכים העלובים שראויים יותר לצעצוע סיני זול, את כפתורי השליטה בתחתית הדש בורד שנראים כאילו הותקנו על פאנל שהורכב ברכב כתוספת לא איכותית ואת גלגלת השליטה על התפריטים שמסתתרת מאחורי ידית ההילוכים ואיננה נוחה לתפעול.  

     

    בנסיעה

    הישיבה במושבי ספורט בסגנון ב.מ.וו (ריפוד דק ונוקשה יחסית) אבל עם עור בתפירת ריבועים שאותה מוצאים רק בסדרה חמש.

    יוצאים לדרך ומגלים חולשה יחסית של המנוע בסל"ד סופר נמוך. הרכב משייט ב- 120 קמ"ש עם 1750 סל"ד בלבד – בדיוק כמו הבווארית, אבל שלא כמו הבווארית הוא מתקשה למשוך במהירויות מנוע כאלה.

    כשהסל"ד עולה ועובר את קו ה-2500-3000 האוטו מתחיל לטוס כמצופה מרכב שמאיץ למאה תוך 4.7 שניות (נתוני יצרן). כאן המקום לציין שלתחושתי, בגלל המשקל של מערכת הנעה הכפולה, הפרשי הזמנים שמדדו היצרנים במיאוץ הקלאסי (5 שניות בב.מ.וו) לא ירגישו כל כך משמעותיים בחיי היומיום. למרות תוספת הסוסים והמומנט שמייצר המנוע באאודי (28 כ"ס ו-5 קג"מ, 10% תוספת ביחס לב.מ.וו).

    בלמים קדמיים גיבורים בעלי שש בוכנות מקזזים מהירות מהבהמה הזו באופן מעורר השתאות – יופי!

    את התמונה משלימה תיבת הילוכים פלנטרית בת שמונה הילוכים מתוצרת ZF, התיבה הזו פותרת את אחת הבעיות המעיקות ביותר שברכבי פולקסווגן.

    נוחות הנסיעה טובה מאוד על פסי האטה במהירות נסיעה איטית, מאידך האוטו נכשל בספיגת מהמורות במהירות גבוהה ובכמה מקרים התקבלה התחושה – הלא נכונה – שהמתלים פשוט קורסים בתנועה פתאומית ולא פרוגרסיבית.

     

    ניהוג ואחיזת כביש

    האוטו הזה גרזן. כנסו איתו לסיבוב בכל מהירות ותנו גז, תמיד ימצא הגלגל שאוחז מספיק כדי להוציא את האוטו החוצה מהסיבוב, הרכב הזה מעקם את חוקי הפיזיקה המוכרים. הגה אילם לגמרי עם משקל מלאכותי משלים את החבילה, אבל עם אחיזת כביש כזו מי בכלל צריך הגה מתקשר?

    בסעיף זה נמצא עיקר ההבדל בין ה-440 ל-S5. הבווארית דורשת מהנהג מיומנות מסוימת ונהג כזה ישכיל לפתח איתה מהירויות ולא יפגר אחרי נהג האאודי. האאודי הופכת כמעט כל נהג לשומאכר, הב.מ.וו תהיה מצוינת לנהג המיומן שיודע לשמור על האיזון שלה.

     

    סיכום

    השמש מתחילה לשקוע ורומן שואל אותי – האם במחיר הבימר היית לוקח את האאודי?

    אני עונה בשלילה בלי לחשוב אפילו.

    ואז הוא מקשה – וב-50,000 שקלים פחות, במה היית בוחר?

    תשובתי אליו שבמחיר כזה כבר הייתי מתלבט ביניהן. אבל התמחור של צ'מפיון עוזר לי להחליט – כשהאאודי עולה 100 אלף ש"ח יותר, אז באמת שההתלבטות לא קיימת.

    מאידך, אני לגמרי אבין את הנהג שיעדיף דווקא את האאודי, חווית הנסיעה שהיא מספקת בהחלט יכולה לקסום לסוג אחר של נהגים.

     

    מה אתם חושבים על אאודי S5, מכונת שיוט אולטימטיבית או פלייסטיישן לא מרגשת? רוצים לראות מה חשבו עליה מובילי הדעה האחרים שלנו? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd