תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • מסתפקת - סיאט לאון קופרה המחודשת בישראל

    סיאט לאון

    מתיחת הפנים של סיאט לאון קופרה נשארת עם אותו הספק ומחיר, ומסתפקת בעדכון עיצוב עדין

    • 09-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחרי שהשיקה בשבוע שעבר את הגולף GTI ואת סקודה ראפיד, ומספר שבועות/חודשים אחרי שנחתו בישראל הגרסאות הפשוטות של הלאון והגולף, מתחיל שיווק הגרסה הספורטיבית - סיאט לאון קופרה.

    כמו עם הדגם הרגיל, זה המחודש לא משנה הרבה מאף בחינה. אחד השינויים הגדולים היה העלאת ההספק של הקופרה ל-300 כ"ס (280 בדגם הראשון ו-290 מאוחר יותר), אבל לדברי היבואן היות ש"אנחנו מדינה חמה", אנחנו מקבלים את הקופרה עם אותם 290 כ"ס כמו של הדגם טרום המתיחה.

    גם שאר הפרמטרים של הביצועים נותרו ללא שינוי. המומנט - 35.7 קג"מ; תיבת ההילוכים - שישה הילוכים כפולת מצמדים (תיבת שבעה ההילוכים הרטובה עדיין לא מגיעה לספורטיביות); והביצועים - 5.7 שניות למאה קמ"ש לגרסת חמש הדלתות ו-5.6 בגרסת שלוש הדלתות.

    רשימת האבזור הסטנדרטית של הקופרה נאה למדי. היא כוללת כמובן את הדיפרנציאל המכאני (היחידה מהאחיות לבית פולקסווגן), בולמים אדפטיביים, מושבים חשמליים בריפוד אלקנטרה, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

    גם מבחינת אבזור הבטיחות אין שינויים - 9 כריות אוויר (7 בדגם שלוש הדלתות), מערכת לבלימה משנית (לאחר תאונה) והתרעת עייפות. בטיחות אקטיבית אין בנמצא.

    מחירה של הקופרה נותר אמנם ללא שינוי מהמחיר הנוכחי, אבל הוא מהווה עליה של כמעט 8,000 שקלים מאז החל השיווק - 224,000 שקלים לגרסת שלוש הדלתות ו-229,000 לגרסת חמש הדלתות. בנוסף, תוצע האפשרות למושבי באקט ספורטיביים יותר ב-9,900 שקלים.

    dddd