תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה ראפיד
  • סקודה ראפיד המחודשת בישראל

    סקודה ראפיד

    סקודה ראפיד המחודשת נוחתת בישראל ומקבלת עיצוב טיפ-טיפה שונה וגם את מנוע ה-1.0 ליטר החדש

    • 03-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    סקודה ראפיד, מי שכבר כמעט ותפסה את מקומה של האוקטביה כ"מונית הלאומית" מתחילה להימכר היום אחרי מתיחת הפנים שעברה. בניגוד למה שראינו עד כה בסקודה, שעורכת שינויים די משמעותיים במכוניות שלה (למעט הפאביה) במסגרת מתיחות הפנים, הראפיד מסתפקת כמעט אך ורק בשינויים סמליים.

    כדי לעמוד על השינויים בעיצוב, הן החיצוני והן הפנימי, כנראה תידרשו לדקות ארוכות של בהיה בתמונות, והיות שקשה להגיד שהראפיד היא ממתק לעיניים, פשוט נגיד להם מה השינויים. פנסים קדמיים חדשים עם פס לד מעוקל קלות, גריל תחתון עם פס כרום מעוקל קלות, ופגושים ופנסי ערפל חדשים. בפנים השינויים קטנים עוד יותר, ומסתכמים בלוח שעונים חדש.

    דווקא מבחינת מערכות וטכנולוגיה, עשתה סקודה שינויים לא קטנים. הראפיד החדשה מקבלת מערכת מולטימדיה עם מסך גדול יותר (6.5 אינץ' במקום 5), שני שקעי USB נוספים מאחור, מערכת התראה על אי שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות.

    אבל השינוי הגדול ביותר הוא ללא ספק היצע המנועים. גם בראפיד, כמו בשאר דגמי קונצרן פולקסווגן, מנוע ה-1.2 ליטר יוצא לגמלאות ואת מקומו תופס מנוע ה-1.0 ליטר משולש הצילינדרים. אלא שכאן הוא מגיע בגרסה מוחלשת מעט מזו שהתרגלנו אליה, עם 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ. המנוע השני הוא זה המוכר מהדגם הקודם - 1.4 ליטר עם 125 כ"ס ו-20.3 קג"מ. לשני המנועים תשודך תיבת DSG עם שבעה הילוכים ושני מצמדים.

    צריכת הדלק המוצהרת של שתי יחידות ההנעה האלה שמה בסימן שאלה גדול את כדאיותו של המנוע הקטן, שיגמע 21.7 ק"מ לכל ליטר בנזין, לעומת אחיו החזק והנמרץ יותר שתמורת אותו ליטר יעבור 20.4 ק"מ.

    מחיריה של הראפיד יעמדו על 111,500 ש"ח לגרסה הבסיסית (התייקרות של 1,500 ש"ח) ו-120,000 ש"ח לבכירה (התייקרות של 1,000 ש"ח). נראה שכאן חבוי גם ההגיון של הצעת המנוע הקטן, שמציג ביצועים נחותים משמעותית מאחיו הגדול לצד צריכת דלק לא טובה בהרבה - התמחור, שקרוב יחסית לזה של המנוע הגדול, רומז על כך שסקודה ישראל שמה את ציי הרכב על הכוונות של גרסת הכניסה. תוכנית הגיונית בהתחשב בלהיט שהייתה הראפיד הקודמת בקרב נהגי ליסינג. 

    dddd