תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק
  • טורבו - הונדה סיוויק החדשה בישראל

    הונדה סיוויק

    הדור העשירי של הונדה סיוויק נוחת בישראל עם מנועי טורבו, ממדים נדיבים במיוחד, מערכות בטיחות אקטיבית ומחירים שמכוונים לראש הקטגוריה

    • 26-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג, יצרן

    לא הרבה מכוניות זוכות לדור שלישי או רביעי, ובודדות הן אלה שמצליחות להיות משווקות במשך יובל (כמעט, אל תהיו קטנוניים) ללא שינוי מיתוג או שם. הונדה סיוויק היא אחת הבודדות האלה, והיום היא יוצאת לדרך בישראל בדור העשירי שלה.

    אחרי כמה שנים בהן הונדה עצמה הודתה שהסיוויק "איבדה את הדרך", והפכה ממכונית משפחתית עם פלפל לכזאת שנשענת בעיקר על ספורטיבי, הקודקודים במטה החברה בטוקיו, יפן, החליטו להתחיל מאפס. הדור העשירי של הסיוויק תוכנן לחלוטין מחדש, עם פלטפורמה חדשה, יחידות הנעה חדשות, טכנולוגיות חדשות, וכעת, כמה חודשים אחרי שהיא הושקה בהצלחה יחסית בשווקים המרכזיים שלה - בריטניה וארה"ב, היא מגיעה לארץ הקודש.


    צילום: רונן טופלברג

    כבר מהמבט הראשון ברור לחלוטין שהסיוויק החדשה היא משהו אחר לחלוטין בכל אמת מידה. היא עברה מעיצוב ה"קפסולה" שאפיין את שני הדורות האחרונים למשהו שנראה הרבה פחות עתידני, אך עם זאת הרבה יותר אמוציונלי וקשוח. יחד עם העיצוב החדש הגיעה גם צמיחה משמעותית בממדים - בסיס הגלגלים התארך ל-270 ס"מ (10 ס"מ יותר) ועכשיו הוא אחד הארוכים בסגמנט המשפחתיות, היא רחבה יותר (180 ס"מ לעומת 177), ארוכה יותר (452 ס"מ לעומת 437) ותא המטען צמח ב-71 ליטרים ל-478 בסך הכל.

    התוצאה היא תא נוסעים מאוד מרווח לארבעה נוסעים, ותא מטען נוח לשימוש. עוד בתא המטען, ה"מדף" הנגלל של הסיוויק נשלף מהצד ולא מקדמת תא המטען, מה שאומר שאם תרצו להעמיס פריטים גדולים לא תצטרכו להסתרבל עם מדף קשיח או לחפש מקום להניח את מוט הברזל הגדול.

    איכות החומרים של הסיוויק החדשה טובה מזו של קודמתה, אך עדיין רק ממוצעת ביחס לקטגוריה. רוב הפלסטיקה קשיחה ולא מאוד נעימה וחיפוי העור על ההגה מחוספס ולא מזמין. באשר לעיצוב התא, הצבע השחור עדיין שולט ברוב חלקי התא, ויחד עם תנוחת ישיבה מאוד נמוכה מתקבלת תחושה ספורטיבית מאוד (או קלסטרופובית אם אתם פחות מתחברים).


    צילום: רונן טופלברג

     

    חברת מאיר, היבואנית, משיקה את הסיוויק בשתי רמות גימור, כשלכל אחת מהן משודך מנוע אחר. שניהם מוגדשי טורבו והם מחליפים את מנוע ה-1.8 האטמוספרי שיוצא לגמלאות. המנוע הבסיסי הוא תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר והוא מפיק 129 כ"ס ו-18.4 קג"מ מרשימים ביחס לנפח; אחיו הגדול מעניין הרבה יותר - 1.5 ליטר (טורבו כמובן) עם לא פחות מ-182 כ"ס, מה שהופך אותו למנוע עם ההספק הגבוה ביותר בקטגוריית המשפחתיות העממיות. המומנט, מאידך, עומד על 22.4 קג"מ בלבד, נמוך אפילו ממנועי ה-1.4 של קונצרן פולקסווגן.

    תיבת ההילוכים היא רציפה, אך בעזרת ממיר מומנט ואופציה "לנעול" את יחסי ההעברה, אנשי הונדה מבטיחים פעולה שדומה יותר לתיבת אוטומטית מסורתית ובנסיעה רגועה אופי רציף שיעזור להשיג צריכת דלק טובה. זו האחרונה עומדת על 21.3 ו-16.4 ק"מ לליטר משולבים למנוע הקטן והגדול בהתאמה.

    שני המנועים של הסיוויק מציגים גרף שטוח ורצועת כוח מאוד רחבה, אבל השילוב של המומנט הנמוך יחד עם תיבת ההילוכים הרציפה, מיתרגמים לנתוני ביצועים פחות מרגשים, עם 10.8 שניות למאה קמ"ש עם המנוע הקטן ו-8.2 עם הגדול, איטי מגרסת ה-1.0 ליטר של סקודה אוקטביה (10.2) וזהה לגרסת ה-1.4 שלה.

    איפה שהסיוויק החדשה כן מצליחה להרשים, זה ברשימת מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות איתן היא מגיעה כסטנדרט. בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל) שפעילה בכל המהירויות ויכולה למנוע את התאונה לחלוטין בהפרש מהירויות של עד 40 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב, ומערכת קריאת תמרורים עם מגביל מהירות חכם (שמתאים את מהירות בקרת השיוט למהירות המותרת).

    היצע הגרסאות יסתכם כאמור בשלב זה בשתי רמות גימור. 'קומפורט' הבסיסית תגיע עם המנוע הקטן ובנוסף לציוד הבטיחות מהפסקה הקודמת תוסיף גם חישוקי 16 אינץ', חיישני חניה אחוריים (התקנה מקומית), מצלמת רוורס (כנ"ל), מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' ומערכת ניווט ווייז (כנ"ל), משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, חימום מושבים, חיישן תאורה ועוד.

    'ספורט' הבכירה תציע לצד המנוע הגדול גם חישוקי 17 אינץ', מע' מולטימדיה מקורית תומכת אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תאורת לד מלאה, שמשות כהות, חיישני חניה קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם ועוד. גרסת ה'ספורט' לא מקבלת שינויים במערך המתלים או כיול השלדה, כך שקשה לכנות אותה גרסה ספורטיבית יותר, אלא רק מהירה ומאובזרת יותר. בשביל זה נצטרך לחכות ל-type R שתגיע מאוחר יותר.

    מחיריה של הסיוויק החדשה יעמדו על 122,0 לגרסת קומפורט עם תיבת הילוכים ידנית, 132,000 שקלים לקומפורט אוטומטית ו-145,000 שקלים לספורט.

    מה אתם חושבים על הונדה סיוויק החדשה? חוזרת לשורשים עם טונות של סקס אפיל או מוצר יקר ומיותר בעידן הג'יפונים? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd