תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד קוגה
  • מחוזות חדשים - פורד קוגה המחודש בישראל

    פורד קוגה

    פורד קוגה המחודש נוחת בישראל עם לא פחות מ-5 גרסאות שונות ומחיר שמתחיל ב-144,000 שקל

    • 13-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    זה לא סוד שלמרות צמיחה מתמדת של פלח הג'יפונים, פורד קוגה איכשהו פשוט לא הצליח להתרומם. בתחילה זה כנראה היה בגלל תג מחיר גבוה שנבע מהיעדרה של גרסה ללא הנעה כפולה, ומאוחר יותר, אחרי שגרסאות הכניסה של חלק גדול ממתחריו ירדו למחוזות ה-140 אלף ש"ח, בגלל מחיר ואבזור לא תחרותיים. היום כל זה משתנה עם השקת מתיחת הפנים.

    הבשורה הגדולה ביותר בהשקת מתיחת הפנים של הקוגה היא המחיר ההתחלתי - 144,000 שקלים, שאמנם לא מיישרים קו עם הג'יפונים הזולים ביותר בסגמנט, אבל ללא ספק שמים אותו במרחק נגיעה (ואולי הנחה קטנה?) מהם.

    פורד קוגה המחודש מקבל עיצוב ששואב הרבה מאוד השראה מהאדג' הנוכחי, אבל הקווים העיצוביים הם הדבר היחיד שנשאב ממנו. אל תטעו - זו רק מתיחת פנים, אמנם משמעותית, אבל עדיין ללא שינוי של הפלטפורמה, והממדים נותרו ללא שינוי, מה שאומר שהוא עדיין אחד הג'יפונים הצפופים בקטגוריה.

    בניגוד לדגם הקודם, הקוגה המחודש ישווק בלא פחות מ-5 גרסאות שונות. כולן מקבלות את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו בנזין של פורד, שמפיק את ההספק הגבוה ביותר מבין "ג'יפוני הכניסה" - 182 כ"ס, לצד מומנט מכובד מאוד כשלעצמו של 24.4 קג"מ (המנועים של סיאט אטקה ופיג'ו 3008 דיזל מפיקים מומנט גבוה יותר). המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים.

    הקוגה המחודש ישווק כאמור ב-5 רמות גימור שונות. הראשונה, טרנד, תציע חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מושבים ספורטיביים ועוד. על סעיף הבטיחות ה"אקטיבית", אחראית בגרסה זו מערכת מובילאיי.

    גרסת טרנד X תעלה רק 5,000 שקלים יותר, ולמרות זאת היא כוללת מערכת תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום עירונית אוטונומית, ועמעום אורות גבוהים אוטומטי. בנוסף, כוללת הטרנד X גם חיישני אורות וגשם, מערכת מולטימדיה (מקומית) עם מסך 8 אינץ', ממשק בעברית, Waze ומצלמת רוורס, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד.

    גרסת טיטניום, שתעלה 160,000 שקלים (הורדה של 13,000 שקלים ביחס לטיטניום היוצאת), כוללת ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור. אבזור הנוחות כולל מערכת מולטימדיה מקורית (SYNC3) עם מערכת שמע מבית סוני, מושב נהג חשמלי, גג פנורמי ועוד.

    טיטניום X תעלה 175,000 שקלים והיא מוסיפה בין היתר פנסי קסנון, חישוקי 19 אינץ', ריפודי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען בהושטת רגל. טיטאניום X בגרסת ההנעה הכפולה (190,000) תהיה גרסת הקצה ובנוסף להנעה הכפולה היא תקבל גם בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בבלימת חירום במהירות בינעירונית וחימום מושבים. את המפרט המלא של פורד קוגה תוכלו לקרוא כאן.

    נראה שדלק מוטורס "לא באו לשחק משחקים" עם הקוגה החדש. המחירים אטרקטיביים, רשימות האבזור נאות מאוד, וסוף סוף קיים היצע גרסאות שלא יבייש את הדודים מאמריקה.

    חושבים שהמחיר החדש של פורד קוגה יכול לעזור לטפס גבוה יותר בקטגוריה? או שג'יפון עדיין צריך להיות רכב פרקטי והקוגה עדיין לא מספיק מרווח? הצטרפו לשיחה בפורום וספור לנו מה דעתם

    dddd