תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה קודיאק
  • ג'יפוניוואן - סקודה קודיאק בישראל

    סקודה קודיאק

    סקודה ישראל משיקה את הקודיאק, ג'יפון שבעה מושבים הראשון של היצרנית, עם מגוון רחב של גרסאות ואבזור עשיר מאוד - החל מ-175,000 ש"ח

    • 13-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשקונצרן פולקסווגן השיק לפני כמה שנים את סיאט אלהמברה, מיניוואן שבעה מושבים, השאלה שכולם שאלו את עצמם הייתה "מה הקשר לסיאט? הרי זה המותג הצעיר, אם כבר רכב פרקטי עם שבעה מושבים, למה לא סקודה?". עכשיו, מספר חודשים אחרי שהושק באירופה - נוחת בישראל סקודה קודיאק, התשובה לשאלה ההיא.

    הקודיאק מושק בישראל במגוון רחב מאוד של גרסאות, שמרוב אופציות אפילו קשה לאמוד את מספרן המדויק. היצע המנועים של הקודיאק כולל שלושה מנועים - 1.4 ליטר טורבו בנזין עם 150 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים (DQ250 עם מצמדים רטובים), 2.0 ליטר עם 180 כ"ס ותיבת DQ500 כפולת מצמדים עם שבע מהירויות ו-2.0 ליטר דיזל עם 150 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים עם מצמדים רטובים. מערכת הנעה כפולה מגיעה כאופציה עם מנוע הבנזין הקטן וכסטנדרט עם זה הגדול.

    רשימת האבזור של הקודיאק ארוכה מאוד בכל שלוש רמות הגימור, ובעיקר כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום ותיקון סטיה מנתיב (למעט כ-400 רכבים מהמשלוח הראשון, שהגיעו ללא המערכות ויוצעו בהנחה: 1,000 ש"ח עבר בקרת שיוט אדפטיבית, 1,000 ש"ח עבור תיקון סטיה ו-1,000 ללחצן Off Road בגרסאות ההנעה כפולה).

    ברמת הגימור אמבישן הבסיסית האבזור כולל כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', מגני גומי קשיח נשלפים בפתיחת הדלתות ועוד. גרסת סטייל מוסיפה ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור עם בלימת חירום, פתיחת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים עם שלושה אזורים (שניים בבסיס), תאורת לד מלאה, מצלמת רוורס ועוד. אקסקלוסיב הבכירה מוסיפה על כל אלה גם מערך מצלמות היקפי, חניה אוטומטית, ועוד.

    הקודיאק נוחת לפלח שוק עמוס כבר היום, שבעתיד צפוי להיות צפוף עוד יותר לכשיגיעו ארצה ה-5008 של פיג'ו והגרנד סניק של רנו, שהפכו שניהם ממיניוואן מפוהקים לרכבי כאילו שטח מסוקסים וקשוחים. אבל עם מחיר התחלתי של 175,000 שקלים לגרסת 5 מושבים או 180,000 לגרסת שבעה מושבים, ויחד עם תיבות הילוכים שמוכיחות אמינות טובה ואמורות להרגיע מעט את הרעש סביב התיבות בעלות המצמדים היבשים, לא נפתע עם הסקודיאק יוכל - גם אם לא לנפץ לגמרי - לסדוק את ההגמוניה של מיצובישי אאוטלנדר בפלח השוק הזה.

    סקודה קודיאק - מחירים וגרסאות

    1.4 אמבישן - 180,000 ש"ח
    1.4 אמבישן הנעה כפולה - 195,000 ש"ח
    1.4 סטייל - 200,000 ש"ח
    1.4 סטייל הנעה כפולה - 215,000 ש"ח
    2.0 דיזל סטייל - 220,000 ש"ח
    2.0 בנזין סטייל הנעה כפולה - 229,000 ש"ח
    רמת גימור אקסקלוסיב - 16,000 ש"ח

    כל המחירים המצוינים כאן מתייחסים לגרסאות שבעה המושבים, גרסאות חמישה מושבים תהינה זולות ב-5,000 שקלים.

    חושבים שסקודה קודיאק החדש הוא הקלף שסקודה חיכו לו כדי לטרוף את קטגוריית השבעה מקומות? או שהוא מעט מדי מאוחר מדי? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם עליו.

    dddd