תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סול
  • מבחן דרך: קיה סול - המכונית שהתחפשה לרובוטריק

    קיה סול

    קיה השיקה בישראל את הסול. מיניוואן עירוני? קרוסאובר בתחפושת? מיקרוואן? גם אנחנו לא היינו בטוחים, אז החלטנו לקחת אותה לסיבוב.

    • 25-03-2011
    • מאת: איתמר ורהפטיג ואלירן אברזל

    250 שקל. זה סכום הקנס שזכיתי בו בשבוע שעבר לאחר שחניתי את הכרכרה הפרטית שלי בפינת הרחובות בזל והשל"ה בתל-אביב. "שומע", פניתי בטון מתחנחן לאלירן, רב החובל של היצירה האחרונה מבית קיה, "בוא ניתן איזה קפיצה קטנה לדואר, אני צריך לשלם איזה דו"ח". אלירן הניד ראשו בחיוב ותלה על פרצופו מבט אמפאטי במיוחד. חצי פתח-תקווה יוצאת לכבישים בשמונה בבוקר, ואנחנו איתם. בינתיים אפשר להתרשם - הקיה סול היא מכונית שנעים להעביר בה נסיעות בוקר פקוקות, ולא רק לסניף הדואר.

    10 שנים עברו מאז נמכרה כאן הקיה פרייד האחרונה ועד היום. חייבים לציין את זה כדי להבין את קפיצת המדרגה המרשימה שעשתה קיה בכל הנוגע לאיכות החומרים בתא הנוסעים. מבפנים הסול נראית וגם מרגישה איכותית, רחוקה שנות אור מתאי המאסר שהיו נפוצים בקוריאניות של שנות התשעים. מכונית המבחן הגיעה עם תא נוסעים בשילוב של גווני שחור ובז', גלגל הגה, ידית הילוכים ודיפוני דלתות מעור נעים למגע ופאנלים מפלסטיקים נעימים שממש מזכירים שלט של yes. אפילו מערכת השמע המובנית, שממש לא הרשימה באיכותה בדגמים קודמים של קיה בהם נהגנו, נשמעת לא רע בכלל. וכן, יש גם כניסות AUX ו-USB ואפילו חיבור ל-iPod.

    קיה סול

    4 פעמים אמר לי אלירן במהלך הנסיעה המשותפת שלחצן ה-Start/Stop ממש מזכיר לו את ההוא שיש באינפיניטי. את המפתח אפשר להשאיר באחד מתאי האכסון הרבים, אנחנו בחרנו בהוא שנמצא מעל מערכת השמע. תא הכפפות ענק ונפתח באיטיות תודות למנגנון פנאומנטי, אבל אינו מואר. המושבים נוחים, רכים במידה הנכונה ובעלי תמיכה צידית טובה, גם לנהגים גבוהים ו"רחבים" (בואו נישאר פוליטיקלי קורקט). מרווח הראש נדיב במיוחד, וגם נהגים בגובה 1.90 מטר יגלו שקיימים כמה סנטימטרים טובים בין תקרת הרכב לפדחת. לוח השעונים פשוט וקריא, מחשב הדרך ובקרת האקלים בעלי פונקציות בסיסיות ולא מעיקות מדי. פשוט וקל לתפעול. נעים לשבת כאן, כבר כתבנו?

    5 דקות של נהיגה עברו עד שהפגמים הקטנים בעיצוב הפנים של הסול החלו להתגלות. תנוחת נהיגה טובה לא הצלחנו למצוא, ההגה פשוט לא נופל לידיים. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, אך המושב נמוך ביחס לרצפה ותנוחת הישיבה מזכירה יותר טנדר ופחות סופר-מיני או ג'יפון. הגבהת המושבים במספר סנטימטרים הייתה יכולה לשפר את ניצול מרווח הפנים ואף לשפר את תנוחת הישיבה. המושב האחורי אמנם נמוך אבל לזכותו יאמר שהוא נוח ומרווח. מסכי התצוגה של בקרת האקלים והרדיו לא ברורים במיוחד כשהשמש בשיאה. תא המטען קטן מהמצופה, בעיקר עקב ריצפה גבוהה. אין מגש שיסתיר את תכולת תא המטען כשהדלת סגורה, אביזר חשוב מאוד כאשר רוצים לאפסן תיקים או חפצים יקרי ערך הרחק מעיני בוזזים פוטנציאלים. את החפצים יקרי הערך תאלצו לאפסן בתאי האכסון הקטנים והנסתרים שמתחת לשטיח.

    קיה סול

    קיה סול

    20 שניות. זה הזמן שלקח לנו להבין שהיציאה הזריזה מהמקום לא מרמזת על ההמשך. מי שניסה להתגלח פעם עם מכונת גילוח שנגמרו לה הבטריות מכיר את התחושה - בהתחלה היא עובדת כמו נמר, אחרי כמה שניות כבית. גם הסול מרגישה מאוד נמרצת בזינוק מהמקום, אחר כך היא מרגישה קצת עייפה. בהמשך אנחנו מגלים שלדוושת הגז יש שני מצבים עיקריים - עד שלושת-רבעי המהלך צבירת המהירות מתבצעת בצורה איטית וחסרת דרמות. לחיצה הגונה יותר על הדוושה תגרום לקיק-דאון שישפר קצת את המצב.

    45 דקות. זה הזמן שלקח לנו לצאת מהעיר הפקוקה אל המרחבים האין-סופיים של כביש 4. הסול צוברת מהירות ואנחנו מתרשמים שבידוד הרעשים כאן די טוב. לפחות עד שאנחנו מגיעים למהירות של 110 קמ"ש לערך. אז הופכים רעשי הרוח למוחשיים, רעשי הצמיגים מצטרפים אליהם באוושה מרגיזה והסל"ד הופך לקצת גבוה מדי. קשה שלא להרגיש שחסר כאן הילוך, אולי אפילו שניים. לא ברור מדוע תיבת ההילוכים משושת ההילוכים שכבר נמצאת בפורטה לא הגיעה גם לסול. מלבד זאת, משרה תנוחת הישיבה הגבוהה של הסול ביטחון והסול מרגישה נוחה ויציבה גם במהירויות גבוהות.

    4 מילים. זה כל מה שצריך כדי לתאר את התנהגות הכביש של הסול על הכביש המפותל - זה פשוט לא זה. ההגה מתוגבר חשמלית, והוא לא מהסוג המתקשר ומשרה הביטחון. יש שפע של תת היגוי, לא רק במהירויות גבוהות, שמרוסן (לעיתים בגסות) ע"י מערכת בקרת היציבות. אפשר לנתק אותה בלחיצת כפתור, אבל זה באמת לא הכרחי כי כיף על כבישי נס הרים לא יהיה כאן. היא מרגישה בבית בתוך העיר או על הכביש המהיר שמחבר בין עיר לעיר. בנהיגה נמרצת על הכביש המפותל שעולה לירושלים היא מרגישה כמו דג סול מחוץ למים.

    קיה סול

    סיכום:

    117 אלף ש"ח. זה הסכום שצריך להשאיר בסוכנות של קיה כדי לקבל סול חדשה. ונשאלת השאלה - האם זה כדאי? באותו הסכום אפשר לרכוש באותה הסוכנות ממש את הפורטה, מכונית שימושית יותר שעושה שימוש בתיבת הילוכים עדיפה. אבל לפורטה אין את העיצוב הקובייתי, הנאה והלא שגרתי של הסול. לפורטה אין את תנוחת הישיבה הגבוהה והשלטת שבוודאי תקסום לחלקכם. איכות החומרים והתחושה הכללית בתא הנוסעים של הסול מהווים קפיצת מדרגה מרשימה עבור קיה, למרות כמה פספוסים קלים פה ושם. עכשיו תחליטו אתם כמה מהשימושיות אתם מוכנים להקריב על מזבח העיצוב.

    קיה סול

    מפרט טכני מלא ומחירון תוכלו למצוא בקטלוג הרכב של CarsForum.

    קיה סול

    קיה סול

    קיה סול

    dddd