תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • כניסה חדשה - סיאט לאון מקבלת גרסת 1.0 ליטר

    סיאט לאון

    סיאט לאון מושקת בגרסת כניסה חדשה עם מנוע 1.0 ליטר ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. שלכם תמורת 110,000 ש"ח

    • 29-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני מספר חודשים השיקה צ'מפיון מוטורס את סיאט לאון המחודשת. במקביל להשקה, הופסק שיווק גרסת ה-1.2 ליטר האוטומטית. במקומו, גרסת הכניסה האוטומטית קיבלה את מנוע ה-1.4 ליטר החזק יותר, זאת למרות שהמחיר נותר נמוך יחסית (124,000 ש"ח).

    *סיאט לא שחררה תמונות של הגרסה הרלוונטית - התמונות שבידיעה הן של גרסאות אחרות.

    היום משיקה צ'מפיון את גרסת הכניסה ה"אמיתית", עם מנוע 1.0 ליטר ותיבת DSG כפולת מצמדים, אחרי שכבר הספיק להגיע לאיביזה הקטנה יותר ולאוקטביה של סקודה. כמו בשאר דגמי הקונצרן, גם פה מפיק המנוע הקטן והנמרץ 115 כ"ס בין 5,000 ל-5,5,00 סל"ד ו-20.4 מומנט בין 2,000 ל-3,500 סל"ד. למרות שמדובר כאמור במנוע הקטן והחלש ביותר של הדגם, הביצועים לא רעים בכלל עם 9.6 שניות למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 202 קמ"ש וצריכת דלק משולבת (מוצהרת) של 22.7 ק"מ לליטר.


    סיאט לאון לא 1.0 ליטר החדשה

    מחירה של הלאון החדשה יעמוד על 110,000 ש"ח, מחיר ששם אותה ממש בין קטגוריית המשפחתיות המלאות לבין התת-משפחתיות הקטנות יותר או האיכותיות פחות. כך למשל תעלה הגרסה החדשה של הלאון 6,000 שקלים פחות מגרסת ה-1.6 האוטומטית של פיאט טיפו, 1,000 שקלים פחות מגרסת הכניסה של מאזדה דמיו. סיאט אפילו מצליחים להוריד את המחיר של הלאון לרמה נמוכה יותר משל גרסאות הדגל הבנזיניות של כמה מכוניות סופר מיני כמו הונדה ג'אז וקיה ריו שעולות 120 ו-114 אלף שקלים בהתאמה.

    הלאון 1.0 ליטר מושקת ברמת גימור סטייל בלבד, ורשימת האבזור שלה מקבילה לזו של גרסת ה-1.4 סטייל כאשר ההבדלים הם חישוקים - 16 אינץ' בגרסה הזו ו-17 בגרסת ה-1.4, ערכת ניפוח במקום גלגל רזרבי ומערכת מולטימדיה פשוטה יותר עם מסך 5 אינץ' (במקום 8) חיבור USB בודד (במקום שניים) וללא כניסת דיסקים.


    סיאט לאון לא 1.0 ליטר החדשה

    שאר הרשימה כוללת חלון גג פנורמי נפתח, בלם יד חשמלי, מראות עם קיפול חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי, חיישני תאורה וגשם, תאורת יום לד ועוד. מבחינת אבזור בטיחות הלאון הבסיסית מקבלת את כל המערכות שקיימות בגרסאות הבכירות, אך בכל מקרה לא זהו אינו מערך מקיף במיוחד והוא כולל רק התרעת עייפות ובלימה לאחר תאונה (למניעת תאונות משניות). את המפרט המלא של סיאט לאון 1.0 תוכלו לקרוא כאן.

    נראה שסיאט ממשיכים עם אסטרטגיית התמחור האגרסיבית במיוחד שהם התחילו עוד עם הדור  הקודם של הלאון, שנמכר בזמנו בגרסת 1.8 ליטר טורבו במחירי משפחתיות סטנדרטיות והמשיך עם הדור הנוכחי לפני מתיחת הפנים עם מחירי כניסה נמוכים משמעותית משל המתחרות. מעניין יהיה לראות איך - אם בכלל - יגיבו היבואנים האחרים למחיר הכניסה החדש של הלאון שהופך אותה לעסקה מאוד מסקרנת ביחס ללא מעט משפחתיות מסורתיות אחרות.

    חושבים שהגרסה החדשה של הלאון תוכל לשבור את ההגמוניה של המשפחתיות הרגילות? שהיא תאלץ את היבואנים האחרים להוזיל מחירים? או שסתם מדובר במכונית לא אטקרטיבית עם מחיר בהתאם? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם על סיאט לאון החדשה.

    dddd