תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • מיצובישי ספייס סטאר - מבחן ארוך טווח - דיווח ראשון

    מיצובישי ספייס סטאר

    מיצובישי ספייס סטאר מתייצבת אצלנו למבחן ארוך טווח ותעבור אצל מובילי הדעה שלנו. דיווח ראשון, איסוף ורשמים ראשוניים

    • 09-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    מבחנים ארוכי טווח במתכונת ה"רגילה" - חצי שנה עם דיווחים של פעם בחודש - הם לא כוס התה שלי. מצד אחד, אתה לא באמת צריך חצי שנה כדי להבין מה ה"קטע" של המכונית, בשביל זה מספיקים יומיים; ומצד שני אתה לא מצליח לכסות קילומטראז' שמספיק כדי להבין משהו על האמינות של המכונית, בשביל זה נדרשת לפחות שנה.

    אז לקחנו את מיצובישי ספייס סטאר שעברה לאחרונה מתיחת פנים (וכבר הייתה אצלנו במבחן מסורתי) בגרסת פרימיום הבכירה למבחן באורך חודש. במהלך המבחן תנדוד הספייס סטאר בין לא פחות מ-11 ממובילי הדעה שלנו ותבלה אצל כל אחד מהם כמה ימים כאשר כל אחד מהם שם דגש על "החיים עם המכונית". כל אחד ואחד מהם יספר לכם מה הוא חשב עליה.


    מבחן בפורמט אחר

    נתחיל מאיסוף המכונית, פרופיל הנהג, ורשמים ראשוניים שלי אחרי קצת פחות משבוע בחברתה.

    את המיצובישי הקטנה שלנו קיבלנו עם 285 ק"מ "על השעון", בצבע שחור וכאמור ברמת גימור פרימיום שכוללת רשימת אבזור די ארוכה (לינק למפרט המלא), בוודאי ביחס למחיר שמיצובישי דורשים עליה - 83,000 שקלים לפני רישוי ותוספות. ברכב שלנו הותקנה גם מערכת המולטימדיה (המאוד טובה יש לציין) של כלמוביל שעלותה כ-4,000 שקלים, אך היא ניתנת כהטבה לאחוז גדול מהרוכשים.


    #התחלנו

    אני חייב להגיד שבתור מישהו עם מקום חם בלב למכוניות קטנות, מעולם לא הייתי ממעריצי הספייס סטאר (או המייקרה הדומה לה) שנמצאת איפשהו בין הקטנות (פיקנטו וכו') לבין הסופר מיני (208 ושות').

    תמיד נראה לי כאילו המחיר שלהן שקרוב יותר למחירן של הקטנות, יחד עם הממדים שקרובים יותר לאלו של הגדולות יותר דורש פשרות. על איכות תא הנוסעים, בידוד הרעשים ואיכות החיים באופן, כללי רק כדי לתת לרוכשים אותן עוד כמה סנטימטרים של ברזל ועוד טיפ-טיפה ליטרים בבגאז'. וזאת המחשבה שתמיד ריחפה מעל מבחני ה-48 שעות הרגילים שערכתי להן.


    מתנערים מתפיסת ה"מבחן הקצר"

    מבחינתי, מבחן מעט ארוך יותר יתן לי זמן להתנער מהמחשבה הזו ולבחון את הספייס סטאר בעיניים מעט פחות מוטות. ככלי תחבורה בסיסי וחסכוני בלי יותר מדי יומרות ועם תמורה טובה ככל האפשר למחיר.

    פרופיל הנהיגה שלי כולל תוואי נסועה מעורב עם מיטב פקקי איזור השרון בואכה מרכזה באמצע השבוע ונסיעות ארוכות לצפון בסופי שבוע. מבחינת כמות הנוסעים, זוג - בלי ילדים, בלי כלבים ובלי קניות מתוכננות באיקאה, בנקודות האלה יגעו מובילי הדעה האחרים.

    לאט לאט, במרוצת הקילומטרים וכשמשתמשים בה כרכב העיקרי שלך ולא בוחנים אותה דרך הפריזמה של "מבחן דרך", תחושת ה"למה לא לקנות משהו קטן יותר ונעים יותר" חלפה כמעט לחלוטין. במקום להתלונן על זה שהמנוע חלש ולסיים בזה, מוצאים פתרונות - משלבים למצב "ספורט" בתיבת ההילוכים ומגלים שבזכות משקל נמוך מאוד (865 ק"ג) המנוע דווקא מצליח למשוך לא רע בכלל, בטח ובטח בתנועה עירונית.


    משלבים את הידית ל"ספורט" והמנוע סוחב יפה

    גם לזה ששומעים אותו מתרגלים, מגבירים מעט את המוזיקה, וזה מפסיק להפריע. את המושבים הלא תומכים פותרים בנהיגה מתונה יותר, כמו גם את המתלים הרכים והרוכנים. הדבר היחיד שהפריע לי למשך כל הזמן שלי עם הספייס סטאר היה בידוד הרעשים הלוקה בחסר. נסיעות בינעירוניות ארוכות ומהירות הופכות מהר מאוד להיות לא כיפיות. לא נורא, אבל לא כיף. סופר מיני ממוצעת תעשה את העבודה הזו טוב יותר.

    זה אולי נשמע כמו תירוץ טפשי, אבל לדברים ה"רעים" מתרגלים די מהר. מאידך, הדברים הטובים ממשיכים להפתיע כל פעם מחדש, במיוחד כשזוכרים שהגעתי עם ציפיות נמוכות.

    תא המטען התברר כדי מוצלח והצליח לבלוע שלושה ארגזי קרטון בגודל של כ-40*40*40 ס"מ ונשאר מקום לעוד כמה דברים קטנים. אותם מתלים רוכנים מתגלים כנוחים מאוד גם על כביש מצולק ושבור; כושר התמרון המטמטם שמאפשר לה להשתחל למקומות חניה שהיו דופקים את הפגושים של המכונית שלי (קטנה גם היא) רק מלחשוב עליהם; תנוחת הישיבה הגבוהה שמאפשר כניסה ויציאה נוחה (אין אפשרות לכוון את גובה המושב), שדה הראיה המצוין, רשימת האבזור הארוכה (פנסי קסנון, בקרת אקלים ואותה מערכת מולטימדיה).


    לרע מתרגלים, הטוב ממשיך להפתיע

    אחרי שישה ימים, גיליתי את הקסם של הבינבה הקטנה והעירונית הזאת. אחרי שהספקתי להתלונן, כל הדברים הטובים האלה גרמו לכך שבכל יום התחברתי לספייס סטאר יותר ויותר, וככה בלי שאף אחד שומע - גם קצת התעצבתי להעביר אותה הלאה.

    האם אני הייתי קונה אותה לעצמי? כנראה שלא. למרות כל המשחקים עם הידית, היא עדיין חלשה מדי בשבילי, וההגה שלא מתכוון לעומק דורש להתפשר על תנוחת הנהיגה. אבל אני רחוק שנות אור מלהיות קהל היעד של הספייס סטאר. האם הייתי ממליץ עליה למישהו שצריך שהמכונית שלו תהיה כלי תחבורה? אולי לא בפה מלא, אבל בהינתן הדרישות הנכונות, אני ממש לא רואה סיבה שלא.


    אקנה? כנראה שלא. אמליץ? כנראה שלמה לא.

    במהלך הזמן שהייתה אצלי עברה הספייס סטאר קצת פחות מ-1,000 קילומטרים. בגלל שגיליתי מעט מאוחר מדי שמחוון צריכת הדלק הממוצעת מתאפס בכל התנעה, במהלך הקילומטרים האלו תודלקה הספייס סטאר רק פעם אחת והציגה צריכת דלק לא מאוד מרשימה של 14.5 ק"מ לליטר (במשאבה). יחד עם זאת כמובן צריך לזכור שמדובר במכונית חדשה עם מנוע שעדיין לא "נפתח".

    בקרוב נפרסם את הדיווחים הבאים במבחן ואת הרשמים של נבחרת מובילי הדעה שלנו. בינתיים אתם מוזמנים להכנס לפורום ולהצטרף לשיחה.

    להמשך המבחן.
    לסיכום המבחן.

    dddd