תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • מתיחת פנים לפיג'ו 308 - בטיחות ופינוקים

    פיגו 308

    מתיחת הפנים של פיג'ו 308 מטפלת במערכת המולטימדיה המסורבלת ומוסיפה בטיחות אקטיבית

    • 09-05-2017
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

    אחרי שטיפלה בליין הג'יפונים של, פונה פיג'ו לרבת המכר והמכונית החשובה ביותר שלה - 308, ומציגה לה מתיחת פנים קטנה שמתרכזת בעיקר בהטמעת אביזרי בטיחות אקטיבית חדשים כמו גם טיפול בכמה נקודות חלשות בממשק האדם-מכונה של הדגם היוצא. על הדרך ה-308 מקבלת גם רענון לעיצוב, מנוע דיזל חזק, תיבת שמונה הילוכים חדשה והבטחה לנתוני צריכת דלק אמינים יותר.

    מבחינת עיצוב, השינויים מינוריים. פגושים, גריל ופנסים חדשים מבחוץ עם עיצוב חד יותר, ובפנים - למרות שפיג'ו טרם פרסמה תמונות ופשוט נצטרך להאמין לה - עיצוב שמתכתב טוב יותר עם חזון ה-I-Cockpit של ה-3008.

    אחד השינויים המרכזיים במתיחת הפנים הוא מערך המולטימדיה החדש. ה-308 מקבלת מסך מגע חדש עם רזולוציה טובה יותר וממשק עודכן על מנת לשפר את נוחות השימוש ולהפוך פונקציות שגישה אליהם הייתה מסורבלת בדגם הנוכחי (כמו למשל השליטה על מיזוג האוויר) לנגישות ונוחות יותר.

    עוד בגזרת המולטימדיה נמצאת האפשרות לשיקוף מסך באמצעות מירורלינק, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומערכת ניווט עם ממשק תלת מימד.

    לצד שיפור הממשק, פיג'ו סוף סוף מתחילה להציע גם מערכות בטיחות אקטיביות במשפחתית שלה. עפ"י החברה, ה-308 המחודשת תקבל את כל המערכות העדכניות של פיג'ו שקיימות ב-3008. בלימת חירום אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (עם פונקציית זחילה בדגם האוטומטי), מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית.

    מבחינת היצע המנועים, במיוחד זה שרלוונטי לישראל, אין הרבה שינויים "מעניינים" עם הספק שנותר ללא שינוי (130 כ"ס). יחד עם זאת, פיג'ו טוענים לכיול משופר לטובת ביצועים וחסכון. לא פחות חשוב מזה, היצרנית גם התחייבה להיות בין הראשונות שיעמדו בהצלחה בתקן היורו 6.c העתידי שידרוש בדיקה והצגה של נתוני צריכת דלק בתנאיים אמיתיים בזמן נהיגה, כמו גם יחס של לא יותר מפי 2.1 בין נתוני המעבדה לאלה האמיתיים.

    עוד שינוי בולט הוא בגרסת ה-GT החמימה, שמשדכת את מנוע הטורבו דיזל 180 כ"ס הקיים תיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה לחלוטין מבית אייסין (אותה חברה שמייצרת את תיבת שישה ההילוכים) לקבלת יעילות גבוהה יותר ותנועה זריזה וחלקה יותר. בנוסף, מציגה פיג'ו מנוע טורבו דיזל עם 130 כ"ס אולם היא אינה מציינת איזו תיבת הילוכים הוא יקבל, כך שהרלוונטיות שלו לשוק הישראלי מוטלת בפסק.

    לפי לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, ה-308 המחודשת צפויה להגיע לישראל ב-2018.

    dddd