תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה יאריס
  • טויוטה יאריס המחודשת בישראל

    טויוטה יאריס

    טויוטה יאריס המחודשת נוחתת בישראל עם מנוע חדש, חבילת בטיחות אקטיבית, ומחירים ללא שינוי

    • 04-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מאז ומעולם טויוטה יאריס הייתה "הבחירה הסולידית" בפלח הסופר מיני. היא תמיד הציגה ביצועים פושרים, אבזור ואיכות סבירים, מרווח ותא מטען ממוצעים, ותג מחיר שלקח בחשבון ש"מוכנים לשלם על טויוטה" בזכות שמירת ערך פנטסטית. כל התייעצות בפלח הזה העלתה את היאריס ושמה דגש על האמינות המופתית ושמירת הערך, אך לא ממש התייחסה לפרמטרים של תמורה למחיר, ביצועים או הנאה.

    עם מתיחת הפנים האחרונה של היאריס שהושקה היום בישראל, נראה שיוניון מוטורס החליטה לא לעמוד במקום ולהציע עוד כמה דברים מעניינים שיעלו את היאריס גם באותו משפט עם דברים כמו כוח, אבזור או תמורה למחיר.

    מלבד השינוי המינורי לחלוטין בעיצוב, שני שינויים משמעותיים מאוד עוברת היאריס המחודשת - יחידת ההנעה ואבזור הבטיחות.

    החלק הראשון הוא מנוע 1.5 ליטר שמחליף את מנוע הליטר ושליש הקודם. הוא מפיק 112 כ"ס, אחד ההספקים הגבוהים בקטגוריה, ומומנט פחות מרשים אך עדיין טוב מאוד של 13.9 קג"מ. תיבת ההילוכים עדיין רציפה, אז עם 11.2 שניות למאה קמ"ש הביצועים עדיין לא מהטובים בקטגוריה. אבל קיזוז של 8 עשיריות ביחס למנוע הקודם הוא ללא ספק שיפור שאין לעקם עליו את האף. עם התיבה הידנית מורידה היאריס 2 עשיריות נוספות ועוצרת את השעון על 11 שניות.

    המנוע החדש גם מציג יעילות טרמית טובה של 38.5% בזכותה צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 15.9 ק"מ לליטר עם התיבה הידנית או 16.7 עם הרציפה.

    בנוסף לגרסאות הבנזין הרגילות תמשיך טויוטה לשווק את הגרסה ההיברידית של היאריס שמאיצה למאה קמ"ש תוך 12 שניות ומציגה צריכת דלק מוצהרת של 27.8 ק"מ לליטר.

    החלק השני של השינוי הוא אבזור הבטיחות, שמגיע כחלק ממהלך כולל של יוניון לצייד את כל דגמי טויוטה באבזור בטיחות אקטיבית מלא. מלבד בגרסת SOL הבסיסית, מקבלת היאריס המחודשת, כמו הקורולה, האוונסיס, הפריוס והאוריס לפניה, את חבילת Toyota Safety Sense. החבילה כוללת התרעה על אי שמירת מרחק עם בלימה אוטומטית שמקזזת עד 30 קמ"ש ממהירות הנסיעה (כלומר עד 30 קמ"ש תקבלו בלימה מלאה), החלפה אוטומטית בין אור גבוה לנמוך, התרעה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים.

    המחירים, כאמור, נותרו ללא שינוי:
    סול ידנית: 89,000 ש"ח
    סול אוטומטית: 101,000 ש"ח
    סטייל אוטומטית: 104,000 ש"ח
    בלאק טופ: 107,000 ש"ח
    הייבריד: 110,000 ש"ח

    לרגל ההשקה תצא יוניון מוטורס באירוע מכירות אונליין במסגרו תעניק למאה הראשונים שירכשו את היאריס סטייל חבילת הטבות. מערכת ה-Connected בשווי 2,000 ש"ח, חבילת אבזור GOLD שכוללת קודן, חיישני חניה אחוריים, מרימי חלונות, מנגנון כיבוי אורות אוטומטי בנעילה שעולה 2,200 ש"ח ומסירה מיידית (עד 3 ימי עסקים מהתשלום). המכירה תיפתח ב-8.5 בשעה המאוד עגולה 14:14.

    dddd