תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סאנגיונג
  • סאנגיונג רקסטון
  • שיפור ושימור - סאנגיונג רקסטון החדש נחשף

    סאנגיונג רקסטון

    סאנגיונג חושפת דור חדש לרקסטון, שומרת על שלדת הסולם ויכולות השטח אבל מעדנת ומשפרת את תא הנוסעים לאין ערוך

    • 28-03-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשמישהו מבקש בפורום שלנו ייעוץ לקניית רכב שטח "אמיתי" חדש, באופן טבעי רוב התגובות כוללות שלוש מילים. טויוטה, לנד, וקרוזר. חלק מהאנשים יציעו את הפג'רו של מיצובישי ומעטים יגדילו ויכניסו למשוואה את סובארו פורסטר בתיבול של "הוא זול יותר וכנראה שלא תצטרכו יותר מזה". הסיבה לכך, היא שגם הפג'רו ובמיוחד הלנד קרוזר, הם שני רכבים לא זולים בכלל.

    רכב אחד כמעט תמיד מצליח לחמוק מתחת לרדאר, סאנגיונג רקסטון. לפעמים זה בגלל שפשוט לא מכירים אותו, ולפעמים מצדיקים את המחסור בהמלצות בטיעון שעיקרם היו שהוא מרגיש "מיושן ולא נעים". ואכן, הדור הנוכחי של הרקסטון שהושק לפני 11 שנה הצליח להרגיש מודרני אפילו פחות מהפג'רו של מיצובישי, שבעצמו לא וותיק ממנו בהרבה. זאת למרות מתיחת הפנים שעבר ב-2014.

    ובכן נראה שסאניונג לקחו את הנושא ברצינות וחשפו דור חדש לרקסטון, שמשפר את איכות החיים ברכב היוצא בכל פרמטר אפשרי, מלבד דבר אחד. סאנגיונג החליטו להשאיר - ואנחנו מריעים להם על ההחלטה הזו - את שלדת הסולם.

    בפנים הרקסטון עבר מקצה שיפורים מקוף מאוד, והוא מקבל מערכת מולטימדיה עם מסך 9.2 אינץ' שכולל קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ריפודי עור עם שממשיכים דם לדפן את הדלתות והדשבורד עם תפירת מעוינים. הגה חדש והרבה פחות טנדרי מהקודם, ואפילו מערכת מצלמות היקפית להקלת החניה.

    גם הרקסטון החדש, כמו זה היוצא, יציע שבעה מושבים שיהיו מרווחים יותר מאלה שברכב הנוכחי בזכות מידות שצמחו בכל ממד מלבד הגובה. הרקסטון החדש מציג מידות של 485 ס"מ לאורך (475 בדגם הנוכחי), 192 ס"מ לרוחב (190), 180 ס"מ לגובה (184) ובסיס גלגלים באורך 286.5 ס"מ (283.5).

    השלדה של הרקסטון החדש - כאמור שלדת סולם נפרדת - תיוצר בתהליך חדשני וחכם שכולל אחוז גבוה מאוד של פלדה חזקה וקלה במיוחד. תהליך שאמור להפחית משמעותית את משקלה של השלדה ובתוצאה מכך גם את משקל הרכב כולו, וכל זאת מבלי לפגוע בכישורי כתישת הבולדרים שלו.

    עפ"י ההודעה לעיתונות, סאניונג מציינת כי היצע המנועים של רקסטון החדש יכללו "מנועי דיזל חדשים וחסכוניים ומנועי בנזין". אולם במקורות שונים ברשת עולה הסברה כי מדובר באותם מנועי 2.2 ליטר טורבו דיזל של מרצדס שעברו אי אילו שיפורים ודווקא מנוע הבנזין יהיה חדש, בנפח 2.0 ליטר ומוגדש טורבו.

    dddd