תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C3
  • סיטרואן C3 - מיני מבחן דרך

    סיטרואן C3

    יוליאן אוהב מכוניות סופר מיני, אז הוא לא הצליח להתאפק וסידר לעצמו נסיעת מבחן בסיטרואן C3 החדשה.

    • 28-03-2017
    • מאת: יוליאן פרייליך | צילום: יוליאן פרייליך ; יצרן

    בשנת 1984 חברת אפל הציגה את אחת הפרסומות הפופולריות ביותר שלה. בה הסלוגן "אתם תיראו למה 1984 לא תהיה כמו 1984" הוביל מוצר חדש ושונה - מקינטוש.

    ב-2017 יש לסיטרואן סופר מיני חדשה. אני לא יודע איך המקינטוש היה לעומת שאר המחשבים ב-1984, אבל היום שוק הסופר מיני שופע ברכבים מצוינים ולסיטרואן צפוי קרב לא פשוט.

    האם ל-C3 יש את מה שדרוש כדי להסתכל למתחרות בלבן של העיניים ולא להשפיל מבט?

    אבא שלי ואני לקחנו את הסיטרואן לנסיעת מבחן כדי לראות מה יש לצרפתיה החדשה לומר.

    מי הילדה הכי יפה בגן?

    הסיטרואן C3 היא לדעתי אחת המכוניות היפות בקטגוריה. עיצוב מודרני מאוד, שילובי צבעים הן בפנים והן בחוץ, כאשר ברמת האבזור הגבוהה ניתן לשלב עור חום כמו בתמונות.

    אבא שלי דווקא ציין שהעיצוב מתאים יותר לצעירים.

    בפנים העיצוב יותר רגוע אבל גם נעים מאוד לדעתנו. איכות החומרים די ממוצעת, כלומר באמצע הדשבורד יש עור או בד תלוי בעיצוב שנבחר ובמשענת בדלת גם יש עור או בד רך ונעים. מעבר לזה הפלסטיק בדשבורד ובדיפוני הדלתות קשיח כמו בשאר הקטגוריה.

    תא המטען בנפח 300 ליטרים, אבל בעל סף הטענה גבוה, פחות שימושי.

    AMERICAN COMFORT

    מושב הנהג היה לנו נוח מאוד, רך ומרגיש אוחז. אני מצאתי תנוחת נהיגה נוחה מהר מאוד בזכות הגה שמתכוון לגובה ולעומק.

    מאחור פחות טוב. משענת הגב מעט קשיחה מידי ולאבא שלי זווית המשענת הייתה יותר מידי שעונה אחורה, גם מרווח הברכיים לא מזהיר. בקיצור, היא לא מרווחת מאחור.

    ביציאה מהסוכנות בכרמיאל הכביש מלא בשברים, בורות ושיבושים. ה-C3 עשתה לדעתנו עבודה טובה מאוד. היא רכה, נעימה וסופגת טוב את השיבושים. מאוד אהבתי.

    אבל מחוץ לעיר, בנסיעה מהירה, כאשר היה שיבוש בכביש תוך כדי פניה הרגשנו את הרכב נע על המתלים שלו יותר מדי ואבא שלי שנהג באותו הרגע הרגיש חוסר ביטחון. גם אני הרגשתי זאת, והאמת היא שזה הזכיר לי את הספייס סטאר שלי אבל בגרסה מרוסנת יותר. בעיר רכה מאוד, אבל סובלת מתזוזת יתר של המתלים במהירויות גבוהות. זה כנראה התשלום של נוחות מצוינת בעיר.

    בידוד רעשי הרוח טוב גם בנסיעה ב-120 קמ"ש, אך אבא שלי ציין רעשים מבית הגלגלים שהורגשו לטעמו יותר מהרצוי.

    יפני שעדיין לא גרמני

    לסיטרואן C3 יש את אותה חטיבת כוח שקיימת ב-208. קרי מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין עם 110 כ"ס ותיבת 6 הילוכים פלנטרית שהחליפה את הסבתאAL4 .

    המנוע זריז, כמצופה ממנוע טורבו. בעיר התיבה חלקה ורוב הזמן נעימה. אבל היו כמה מקרים של רעידות בתחילת נסיעה איטית והיציאה מהמקום לא תמיד חלקה, אופי מוכר גם ממכוניות אחרות שמשתמשות במנוע והתיבה האלה.

    האכזבה מהתיבה הגיע דווקא מחוץ לעיר ובנהיגה נמרצת. אז התיבה מתגלה כאיטית מעט בהורדת הילוך. בטח שלעומת תיבות כפולות מצמדים כמו ה-DSG.

    מערכת ה"עצור וסע" מעצבנת, ולכן בוטלה בתחילת הנסיעה, כמו בכל מערכת, כאשר המנוע כבוי, ברגע שהחום עולה מעל לטמפרטורה מסוימת, המנוע מתעורר לחיים על מנת שהמזגן יחזור לעבוד. יש לציין שגם בכל רכב אחר שבחנתי המערכת מעצבנת ומבוטלת כך שאין פה חריגה.

    למנוע של ה-C3 יש 3 צילנדרים, ובהתחלה בסוכנות היו רעידות יותר מורגשות, אבל בהמשך - כמו בסיאט איביזה (1.0 ליטר) - זה בקושי מורגש.

    סיכום

    לסיטרואן יש רכב טוב. מעוצב מאוד, זריז, מאובזר ונוח בעיר. את כל החבילה הזו סיטרואן עוטפת ב-5 שנות אחריות ומגישה במחיר השקה מעולה שמתחיל ב-90,000 לדגם הבסיסי ו-96,000 ש"ח למאובזר. המחיר הרשמיים הם 100,000 ש"ח ו-96,000 ש"ח בהתאמה.

    בסוף היום, ביציאה מסוכנות, הרגשנו שיש שני חסרונות בולטים. התנהגות המתלים מחוץ לעיר והאיטיות המסוימת של תיבת ההילוכים.

    מי שאוהב לנסוע מהר ודינמי כניראה ירגיש את החיסרון הזה טוב, אבל לנהג הרגוע יותר ה-C3 כנראה תהיה קניה טובה מאוד.

    dddd