תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q7
  • חוק המספרים הגדולים - אאודי SQ7 בישראל

    אאודי Q7

    4 ליטר, 3 טורבואים, 435 כ"ס, 91 קג"מ, 4.8 שניות, 7 מושבים, 22 אינץ', 845 אלף שקל

    • 08-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אם מעולם לא ראיתם כוכב שביט שואט במהירות מסחררת לעבר כדור הארץ, הרגע שלכם הגיע. צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי לישראל, עומדת בהבטחתה לשווק בישראל את כל ליין הדגמים הספורטיביים של היצרנית, ואחרי שהשיקה את ה-R8 ואת ה-S8+, הגיע זמנו של ה-SQ7, גרסת הביצועים של הקרוסאובר הגדול ביותר שלה.

    ה-SQ7 לא רק מצויד במנוע הדיזל החזק ביותר שהחברה מייצרת כיום - 4.0 ליטר משולש מגדשי טורבו עם 435 כ"ס ו-91 קג"מ, אלא גם בכיול שלדה ומתלים ספורטיבי יותר מאשר הדגמים הרגילים. והחלק האחרון של המשפט הזה הוא גם הסיבה שהדגם הנוכחי כן זוכה לענוד את תג ה-S הנחשק ואילו גרסת ה-V12 מהדור הקודם לא, אפילו שהייתה חזקה יותר - עם 490 כ"ס ומעל מ-100 קג"מ שהופקו מנפח של 6.0 ליטר.

    אבל כח הוא לא הכל בחיים, צריך גם ביצועים. וכאן מציג ה-SQ7 את העליונות שלו על פני הגרסה הקודמת. תאוצה למאה קמ"ש אורכת 4.8 שניות, לעומת 5.5 בדגם ה-V12. עוד סיבה לכך שהדגם הנוכחי ראוי לשאת את התג. המהירות המרבית, אגב, היא 250 קמ"ש מוגבלים ג'נטלמנית.

    ה-SQ7 מצליח להציג את הנתונים המטמטמים האלה בזכות טכנולוגיה שמגיעה לראשונה לרכב נוסעים של אאודי, שלושה מגדשי טורבו, שאחד מהם חשמלי. אבל לפני שאתם רצים לחנות ה"אביזרים" הקרובה לביתכם לקנות גם לעצמכם טורבו חשמלי, כדאי שתדעו שהמגדש שאאודי התקינה ב-SQ7 עובד על בסיס מערכת חשמל נפרדת שמספקת 48 וולט, פי ארבעה ממה שיש ברכב שלכם.

    המגדש השלישי עובד למעשה כ"סותם חורים". בזכות העובדה שהוא אינו נזקק לגזי פליטה כדי להסתובב, הוא יכול להיות יעיל תמיד ולסחוט מהמנוע הרבה מאוד כוח כבר בסל"ד נמוך מאוד, אפילו ביחס לדיזל. התוצאה היא שיא מומנט שמגיע ב-1,000 סל"ד, והיות שסל"ד הסרק הוא סביב 750 סל"ד, הרי שמקבלים את מלוא המומנט כבר מרגע מעיכת הדוושה.

    בנוסף לכל זה, ה-SQ7 כמובן מגיע בתצורת שבעה המושבים הפופולרית ומאובזר פחות או יותר בכל מה שיש לעולם הרכב להציע היום. כמו למשל מסך נשלף חשמלית, חבילת בטיחות מתקדמת עם תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה, תא טייס וירטואלי ועוד ועוד ועוד (מפרט מלא ב-PDF לחובבי הז'אנר). אבל רכב פאר לא יהיה רכב פאר בלי כמה תוספות מופרכות לחלוטין, כמו למשל חישוקי 22 אינץ' עם צמיגי 285/35. המחיר? 845 אלף שקל. תתחילו לחסוך.

    חושבים שה-SQ7 זה הדבר הכי מגניב שענד את הסמל של אאודי במילניום האחרון? או שאתם מעדיפים לא לערבב בשר וחלב, ביצועים וקרוסאוברי ענק? בואו לדבר איתנו בפורום.

    dddd