תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • שוב משתפרת - סקודה חושפת אוקטביה RS 245

    סקודה אוקטביה

    סקודה חושפת גרסה מחוזקת של האוקטביה RS, הפעם עם 245 כ"ס

    • 05-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשוק האירופאי, אנחנו רגילים לראות דגמים חדשים או שיפורים לדגמים קיימים פעם בשלוש או ארבע שנים לכל הפחות. אבל לאחרונה נראה שקונצרן פולקסווגן החליט לנקוט בשיטה מעט יותר אמריקאית, עם שדרוגים הדרגתיים של הדגמים שלהם פעם בשנה ולעיתים אפילו בתדירות גבוהה יותר. האחרונה לקבל את השיפור היא סקודה אוקטביה RS, שנחשפת בגרסת RS245 פחות מחודש אחרי שנחשפה הגרסה הקודמת.

    בגרסה הקודמת של האוקטביה - לפני מתיחת הפנים - היו באמתחתה של האוקטביה RS 220 כוחות סוס, מאוחר יותר המנוע שודרג ו"נחשפה" גרסת RS230 עם - ניחשתם נכון - 230 כ"ס. באוקטובר האחרון נחשפה מתיחת הפנים של האוקטביה, ובינואר ראתה אור גם גרסת RS מחודשת, אך עם אותם 230 סוסים. עכשיו, כאמור, מגיע עוד שיפור.

    המנוע של האוקטביה RS245 הוא עדיין אותו 2.0 ליטר טורבו בנזין מוכר, שמפיק הפעם גם מעט יותר מומנט - 37.7 קג"מ במקום 35.6 בדגם ה-230. הביצועים השתפרו במעט, עם 6.6 שניות למאה קמ"ש בדגם הליפטבק ו-6.8 בסטיישן. כדי לשפר את ההתנהגות, מקבלת גם הגרסה הזו של האוקטביה דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני אמיתי, לא ESP עם תוכנה מתוחכמת), וכאופציה גם חבילת "שלדה אדפטיבית", או DCC.

    גם בדגם החדש, סקודה מתהדרת בהיות האוקטביה מכונית שנושאת את חזון ה-Simply Clever בגאון, עם שלל אביזרי שימושיות ונוחות שיקלו על חייהם של הנוסעים. בן היתר מקבלת האוקטביה חבילת Wi-Fi, מחזיקי כוסות שמחזיקים בקבוקים כך שיהיה ניתן לפתוח אותם ביד אחת (פיצ'ר גאוני שקיים בסופרב הנוכחית), פנס נשלף בתא המטען (בסטיישן בלבד), פרופילים הניתנים להתאמה אישית לשלושה נהגים, ועוד.

    גם את פן הבטיחות סקודה לא זונחת, עם חבילה מקיפה מאוד. בין היתר יש כאן בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה ברברס, מערכת הכנה לתאונה שמהדקת את חגורות הבטיחות וסוגרת את החלונות (כדי שיתנפצו להם לתוך העיניים? לא כל כך ברור), בלימת חירום אוטומטית במהירויות עירוניות עם זיהוי הולכי רגל ועוד.

    כדי לבדל את האוקטביה RS245 מה-RS ה"רגילה", היא מקבלת חבילת עיצוב מעט מוחצנת יותר, עם נגיעות שחור מבריק במספר מקומות אסטרטגיים כמו הגג, בתי פנסי הערפל, ועוד.

    סקודה אוקטביה RS245 תוצג במלואה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. לישראל צפויה להגיע ה-RS ברבעון השלישי של השנה. נקווה שהפעם, בניגוד לפעם הקודמת אז נשארה ה-RS230 בניכר, תגיע גם הגרסה החזקה יותר.

    dddd