תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טווינגו
  • רנו טווינגו בישראל

    רנו טווינגו

    חברת קרסו יבואנית מותג רנו לישראל החלה בשיווק הדור השלישי של רנו טווינגו. היא תתמודד בסגמנט המיני ההולך ומתרחב כאשר מחירה מתחיל ב-65 אלף שקלים לגרסה הידנית

    • 14-12-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן, רנו

    כשנתיים לאחר שהחלה להימכר באירופה, עושה הטווינגו הקטנה עלייה ומגיעה לישראל. המכונית המיוצרת בסלובניה לצד סמארט הינה פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו וכמו הגרסה הגרמנית עושה שימוש במנוע אחורי והנעה אחורית.

    מבחינת קרסו, הטווינגו היא דגם אחד מסדרה שלמה של דגמים מתוצרת רנו אותם עתידה היבואנית להשיק בישראל. חלקם דורות חדשים למכוניות קיימות דוגמת מגאן, סניק וגרנד סניק וחלקם דגמים חדשים כמו טאליסמן וזואי החשמלית.

    הטווינגו שתתחרה בקטגורית המיני נכנסת לסגמנט הנשלט באופן דומיננטי על ידי שלוש המכוניות הקוריאניות קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק, אבל לטענת היבואן, הם רואים אותה כאלטרנטיבה מסוגננת ובעלת אמירה אישית וייחוד לעומת המכוניות האחרות בקבוצה. המרכב הוא בעל 5 דלתות ו-4 מקומות ישיבה.

    מחינת מימדים, מדובר בכאלו שנמצאים עמוק בסגמנט המיני עם 360 ס"מ לאורך היא נמצאת מעל סקודה סיטיגו ומעט מתחת ליונדאי i10 (שלה 367 ס"מ), הרוחב הוא 165 ס"מ ונתון הגובה של 155 ס"מ הוא מהגבוהים בקבוצה. בסיס הגלגלים של 249 ס"מ הוא הגדול ביותר בקבוצתה 10 ס"מ יותר מאשר ביונדאי i10 לצורך ההשוואה. השימוש במנוע אחורי מאלץ את תא המטען להסתפק ב-188 ליטרים בלבד במצב המושבים הרגיל וצומח ל-219 שגם הם לא ממש מבריקים כאשר משענת המושבים האחוריים במצב זקוף. נתון בולט בטווינגו החדשה הוא קוטר הסיבוב של 8.59 מטרים.

    המכונית תשווק עם שתי יחידות הנעה, שתיהן עם שלושה צילינדרים. 1.0 ליטר אטמוספרי ולו 70 כ"ס ו-9.3 קג"מ ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד ולרמת הגימור הבסיסית. המנוע השני הוא 0.9 ליטר מוגדש טורבו עם 90 כ"ס ו-13.9 קג"מ, למנוע הזה מוצמדת תיבת הילוכים כפולת מצמד בת שישה הילוכים. הגרסה האטמוספרית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-14.5 שניות ואילו הטורבו ב-10.8 שניות.

    תחום הבטיחות מסתפק בגרסת הבסיס ב-4 כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות כל שהן. שלוש רמות הגימור הגבוהות יותר מוסיפות בקרת סטייה מנתיב. בגרסאות האטמוספריות נעשה שימוש בבלמי תוף מקדימה ומאחורה, תצורה שכבר שנים ארוכות אינה בנמצא בעולם הרכב.

    כאמור, המכונית תשווק בארבע רמות גימור. "לייף" הבסיסית והידנית במחיר של 65 אלף שקלים עם בקרת שיוט, מגביל מהירות, חלונות חשמל קדמיים, שליטה מההגה על מערכת השמע וגלגלי פלדה 15 אינץ'. 

    רמת הגימור "זן" שמחירה יהיה 75 אלף שקלים מוסיפה בקרת סטייה מנתיב, מושבים בשני גוונים, מצב נסיעה ECO, מושב אחרוי בקיפול מפוצל, קופסת אחסון נשלפת, חיישני רוורס, שמשות אחוריות כהות וחישוקי 15 אינץ'.

    רמת הגימור "דיינמיק" מוסיפה חבילת עיצוב פנימית וחיצונית צבעונית, תאי אחסון מתחת למושבים האחוריים ותא כפפות נשלף מבד.

    רמת הגימור "אינטנס" במחיר של 87 אלף שקלים מוסיפה הגה עור, פנסי ערפל, גג פנורמי מבד נפתח חשמלית וחישוקי סגסוגת 16 אינץ'.

    יחד עם כל רמות הגימור ובכלל עם הטווינגו היבואנית גם משיקה את אפליקציית R&GO שהופכת את הטלפון החכם למערכת המולטימדיה של הרכב, כולל תפעול מוזיקה, רדיו, מערכת ניווט וגם חיבור למחשב הרכב והעברת נתונים להצגה על גבי המכשיר.  

    dddd