גרסאות הקופרה של דגמי סיאט תמיד היו הסמן הקיצוני בכל הקשור להספק המנוע, מ-204 ל-224 בדור הראשון, 240 ו-265 בדור השני וכעת בדור השלישי מ-280 ל-300 כ"ס בגרסה שהציגה סיאט ותיכנס לייצור בתחילת 2017. רק לשם ההשוואה, גרסת ה"סופר קופה" ששימשה למירוצי קאפ בדור הקודם הפיקה 310 כ"ס.
- למבחן שלנו על הסיאט לאון קופרה 280
בתור המכונית הסדרתית החזקה ביותר של סיאט אי פעם, מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו מציג לצד העלייה בהספק, גם שיפור בנתון המומנט שעלה ל-38.7 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד. תצורת הסטיישן של הקופרה 300 תקבל גם הנעה כפולה בדומה לזו של הגולף R. כל הגרסאות ממשיכות לעשות שימוש בתיבת ההילוכים כפולת המצמד של פולקסווגן ה-DSG, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני וכן מערכת ה-DCC ובורר מצבי הנהיגה.
סטיישן אקשן - עם הנעה כפולה ו-300 כ"ס
בהזדמנות זו גם מעודכנות מערכות העזר הבטיחותיות, סיאט לאון קופרה תצויד בסיוע נהיגה בפקקים (האצה ובלימה לבקרת השיוט האדפטיבית), סיוע לשמירה על הנתיב, זיהוי הולכי רגל. עוד בעדכון בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ומערכת המולטימדיה כעת מגיעה כסטנדרט עם מסך 8 אינץ', משטח טעינה אלחוטית ואנטנת קליטה סלולרית לשיפור הקליטה בטלפון הנייד.