תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי איוניק
  • יונדאי איוניק בישראל

    יונדאי איוניק

    כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, הציגה הבוקר במסיבת עיתונאים את ההיברידית הייעודית הראשונה שלה – האיוניק. טכנולוגיה היברידית עם חבילת אבזור נוחות ובטיחות נדיבה במחיר של החל מ-136 אלף שקלים

    • 21-11-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן, יצרן

    כחלק מהמהלך הגדול יותר של יונדאי במעבר שלה לשורה הקדמית של יצרניות הרכב, היא השיקה את איוניק. המכונית שמצהירה באופן הברור ביותר שגם בחזית הירוקה ליונדאי יש לא רק יכולת טכנית לבנות מכונית ירוקה, אלא לעשות את זה גם באופן טוב מאוד. בהיבט המקומי - הדומיננטיות של יונדאי בפלח השוק של המכוניות ההיברידיות עם הסונטה הגדולה (כ-20 אחוזים מכלל המכירות של מכוניות היברידיות) לא מספיקה, והיא עכשיו מבקשת להתחרות ישירות במי שנחשבת למלכת ההיברידיות הטויוטה פריוס ראש בראש.

    היא עושה את זה את עם האיוניק – היברידית ייעודית ראשונה ליונדאי שנבנתה מהבסיס כמכונית שתעשה שימוש בשלוש טכנולוגיות הנעה ירוקה – היברידית, פלאג-אין וחשמלית לגמרי (גרסאות הפלאג-אין והחשמל צפויות להגיע ברבעון הראשון של 2017.(
     

    מנסה "לשבור" את מראה הטיפה האופייני למכוניות היברידיות

    המכונית נכנסת לשוק בו היא תשחק בשני סגמנטים, הן ההיברידי (כעשרת אלפים כלי רכב בשנה) והן בקבוצת הקומפקטיות שהוא בעצם עדיין קבוצת המכוניות הגדולה ביותר בשוק הרכב המקומי.

    מבחינת מידות, היא בהחלט נמצאת בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות, 447 ס״מ לאורך ו-270 ס״מ בבסיס הגלגלים ו-550 ליטרים בתא המטען.
    האיוניק מגיעה בשתי רמות גימור, שתיהן מאובזרות באופן נדיב ביחס לכל משפחתית בקטגוריה; לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקי 17 אינץ׳, כפתור הנעה, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה לסלולרי, דור חדש למערכת הקונקטד-קאר (סלולרי דור רביעי), משטח טעינה אלחוטי לנייד, בלימה אוטומטית וזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התראת רכב ב״שטח מת״ ועוד וכל זה ברמת הגימור הבסיסית. רמת הגימור סופרים מוסיפה חיישני חנייה מקוריים, מושב נהג חשמלי, פנסי לד אחוריים ועוד.

    שתי רמות הגימור - פרימיום וסופרים מציעות אבזור נוחות ובטיחות נדיבים


    יחידת ההנעה היא בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 141 כ״ס ו-27 קג״מ. הסוללה היא ליתיום איון פולימר שהיא קלה, קומפקטית ובעלת אורך חיים ארוך יותר מסוללות ניקל מטאל. 
    תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד, 6 הילוכים. למאה קמ"ש היא תגיע בתוך 11.1 שניות והמהירות המירבית היא 185 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 25.6 ק"מ לליטר.



    ביונדאי ישראל מתמקדים עם האיוניק בציי הרכב, המכונית נהנית מציון בטיחות 7 (מתוך 8 מירבי) וציון ירוק נמוך של דרגה 2 בלבד (הטבת שווי שימוש כוללת לתקופת חכירה של כ-18 אלף שקלים), שני גורמים חשובים מאוד בשיקולי הרכישה של מכוניות לציי רכב. 

    איוניק תקבל 5 שנות אחריות או 150 אלף ק״מ לכלל המכלולים ו-7 שנות אחריות למערכת ההיברידית והסוללה.

    רגע לפני מחירים, קיה נירו שהושק לאחרונה בישראל במחיר של 137 הציב אתגר גדול למכונית שהיא למעשה שותפה לפלטפורמה וחולקת מכלולים רבים. ביונדאי הצליחו להפתיע עם מחיר כמעט זהה. למרות שהם מדגישים כי המיקוד שלהם הוא פחות הלקוח הפרטי מוטה האופנה שנוטה לקרוסאוברים ויותר לכיוון ציי הרכב.

    המחירים:
     136 אלף שקלים לגרסת הבסיס "פרימיום"
     140 אלף שקלים לגרסת ה״סופרים".

    dddd