תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500
  • כנס התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים – מציאות והמצאות

    פיאט 500

    הכנס השנתי של התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים נערך זו השנה הרביעית והקיף יומיים של מפגשים, הרצאות והחלפת רעיונות בנושא עתיד התחבורה האישית והחברתית. החשיפה המרכזית – מכונית ראשונה של פיאט 500 המונעת במתנול

    • 10-11-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: יח"צ

    יותר מ-2,200 משתתפים מעשרות מדינות, ארגונים בינלאומיים, יצרניות רכב וגם סטארטאפים בתחום התחבורה נפגשו להחליף רעיונות ולהציג את החזון שלהם לעתיד התחבורה של כולנו.

    הכנס כלל פאנל בנושא המכונית האוטונומית בהשתתפות אלמאר פרינקשטיין סגן נשיא לנהיגה אוטונומית בב.מ.וו ופרופסור אמנון שעשוע מייסד שותף ומנכ"ל מובילאיי – על רקע שיתוף הפעולה של שתי החברות בפרויקט פיתוח מכונית אוטונומית בשיתוף אינטל. פרופסור שעשוע גם הציג את הכוונה של מובילאיי לעשות שימוש בירושלים כעיר פיילוט לנהיגה אוטונומית ואת המיפוי הדיגיטלי לצורך כך.

    הפאנל בנושא נהיגה אוטונומית

    בנוסף וכאמור לצד הצגת שורת חברות הזנק (סטארטאפים), הוצג בכנס גם אב-טיפוס נוסע ראשון של פיאט 500 המונעת בדלק מסוג 15M.

    ה-15M הינו למעשה תערובת של בנזין 95 אוקטן ומתנול, כאשר זה האחרון מהווה 15 אחוזים מהתערובת. המתנול, שהינו למעשה תוצר של גז טבעי בצורת נוזל הינו למעשה הדלק הנוזלי הראשון מתוצרת ישראל ואחת ההבטחות האנרגטיות הגדולות מבחינת הפוטנציאל למשק הישראלי לאור מאגרי הגז הגדולים לחופי הים התיכון.

    פיאט 500 בגרסת M15, על הכבישים כבר בתחילת 2017 (צילום: ניר שמול)

    המכוניות והדלק החדש, שניהם פרי פיתוח של ארבע שנים בהם נוסה הדלק בתנאי מעבדה ובתנאי נהיגה אמיתיים. הן הדלק והן המכונית המתאימה לתדלוק בו (אך יכולה גם לעשות שימוש בבנזין רגיל) יחלו לשווק סמל"ת יבואנית פיאט לישראל וכן חברת דור כבר בחודשים הראשונים של שנת 2017 יחד עם כניסת תקנות חדשות שיקלו משמעותית את נטל הבלו שהוא למעשה רכיב המס בעלות ליטר דלק וכן מס קניה מופחת למכוניות המונעות בסוג דלק זה.

    בשלב הראשון מדובר יהיה בחמש תחנות תדלוק בלבד בהן ניתן יהיה לרכוש את הדלק החדש, אך יוסי אנטוורג מנהל פרויקט 15M בדור כימיקלים ציין כי כחמש תחנות יתווספו לאלו בכל רבעון.

      

    dddd