תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 5
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה – סאלון טכנולוגי

    במוו סדרה 5

    מכונית הסאלון של ב.מ.וו מגיעה לדור השביעי שלה שמציג זינוק קדימה בתחומי הטכנולוגיה, יעילות וגם שיפור במרווח הפנימי. תחילת השיווק ב-2017

    • 13-10-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: ב.מ.וו

    כאשר המתחרה מבית מרצדס מציגה יכולות אוטונומיות וממשק נהג מתקדם במופע היי-טק מרשים, ב.מ.וו לא יכולה להישאר מאחור.

    ההשפעה הניכרת ביותר על הדור השביעי במספר מגיעה כך נראה מסדרה 7 הנוכחית. החזית צרה יותר ותאורת לד משמשת עכשיו את הפנסים הראשיים. גריל הכליות מכיל תריסים הנפתחים ונסגרים בהתאם למהירות כדי לשפר את האווירודינמיות של המכונית.  כמקובל אצל ב.מ.וו, השינויים לא מהפכניים אלא יותר ליטוש וטיפול עדין בקווים הכלליים של המכונית.

    הפלטפורמה החדשה של מכונית הסאלון היא למעשה גרסה קטנה של זו שבסדרה 7, אך ללא שימוש ב"ליבת סיבי הפחמן" של מכונית הדגל. אולם היא עושה שימוש באלומיניום במרכב וחוסכת כ-100 ק"ג מהמשקל של הדור היוצא.

    בשורת המספרים, מימדי המכונית לא גדלו בצורה יוצאת דופן, 7 מ"מ בלבד נוספו לבסיס הגלגלים העומד על 298 ס"מ, אם כי בהודעה לעיתונות דובר על תכנון מחודש של המושבים האחוריים לטובת מרווח משופר. לאורך הכללי נוספו 3.6 ס"מ והיא כעת עומדת על 494 ס"מ, הרוחב 187 ס"מ (תוספת של 6 מ"מ) והגובה הוסיף שני מ"מ ל-147 ס"מ. תא המטען הוסיף 10 ליטרים ל-530 ליטרים.

    באגף המנועים, החדשה הגדולה היא תוספת של גרסת פלאג-אין היברידית שנקראת 530e. היא עושה שימוש בשילוב בין מנוע בנזין 2.0 ליטרים למנוע חשמלי בעלי הספק משותף של 249 כ"ס ו-42.8 קג"מ.

    מנועי הבנזין הנוספים יהיו בשלב ראשון ה-i530 עם ארבעה צילינדרים ו-248 כ"ס וגרסת ה-540 עם 335 כ"ס, הפעם ממנוע שישה צילנדרים מוגדש. בשלב מאוחר יותר תצטרף להיצע גרסת ה-550i M עם הנעה כפולה ולה יהיו 455 כ"ס ממנוע 8V בנפח 4.4 ליטרים, התאוצה שלה ל-100 קמ"ש צפויה לעמוד על 4 שניות (שלוש עשיריות מהר יותר מה-5M הנוכחית...).

    לכל המנועים תוצמד תיבת הילוכים פלנטרית בת 8 יחסי העברה שתעשה שימוש בנתוני ה-GPS כדי לתזמן העברות הילוכים בהתאם לתוואי הדרך. בדומה לסדרה 7 וגם לרולס רויס.

    הדגם החדש יעשה לראשונה שימוש גם בהיגוי אחורי אקטיבי, אם כי לא ברור האם זו תהייה אופציה או חלק מהציוד הסטנדרטי של הדגם.

    כמו המתחרה הגדולה ה-E קלאס של מרצדס, גם בסדרה 5 החדשה מלוא החופן מערכות סיוע לנהיגה. יכולות אוטונומיות העושות שימוש בבקרת שיוט אדפטיבית מתוחכמת ובקרת הסטייה מנתיב שידעו להתערב בנהיגה ולתקן במידת הצורך עד למהירויות של 210 קמ"ש.

    עיצוב הפנים שואב השראה ישירה מסדרה 7 החדשה. עם מסך 10.25 אינץ' ענקי שמופעל הן כמסך מגע והן תוך שימוש מחוות ידיים ללא מגע לצורך מענה לטלפון או שינוי עוצמת השמע ועוד.

    dddd