תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס E קלאס
  • מרצדס E קלאס All Terrain – עכשיו באים?

    מרצדס E קלאס

    על רקע שיבוץ הקרוסאוברים בכל קטגוריה אפשרית, מרצדס תציג בתערוכת פאריז את גרסת השטח הרך מאוד של מרצדס E קלאס החדשה

    • 21-09-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: מרצדס

    כמעט 20 שנים אחרי שוולוו הציגה את הקונספט של מכונית סאלון-סטיישן מוגבהת וכפולת הנעה עם ה-70XC ב-1997 ואחרי שאודי עשתה סיבוב בנישה עם 6A אולרואד עוד מ-1999 נזכרים במרצדס להיכנס לתחרות.

    הם עושים את זה עם תצורת הסטיישן של ה-E קלאס החדשה שתיקרא All Terrain וכאמור תוצג רשמית בתערוכת פריז.

    על בסיס התצורה הזו ועם שימוש במערכת ההנעה הכפולה שכוילה במיוחד עבורה ומערכת מתלי האוויר של ה-E קלאס החדשה ה- All Terrainתאפשר לבעליה כושר תנועה משופר בשבילים בוציים, מושלגים או דרכי כורכר כבושות היטב. כבושות היטב מכיוון שהגבהת המרכב מסתכמת ב-3.5 ס"מ בלבד לכדי 15.5 ס"מ. למצבי הנהיגה נוסף מצב All Terrain המגביה את המכונית למצב הביניים (14 ס"מ) ומתאים את פעולת הבקרות האלקטרוניות לנהיגה על משטחים דלי אחיזה. למכונית יש תצוגה דומה לזו המותקנת ב-GLE המראה את זווית הגלגלים, גובה הבולמים, זווית הצד וזווית השיפוע.

    בשלב הראשון תושק המכונית עם מנוע הדיזל החדש של מרצדס. ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים ו-194 כ"ס, כאשר בהמשך יצטרף להיצע גם מנוע השישה צילינדרים דיזל. שניהם מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית בת תשעה יחסי העברה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות והמהירות המירבית היא 232 קמ"ש.

    ה- All Terrain מקבלת חבילת עיצוב חיצונית התואמת את הייעוד שלה, עם פגוש קדמי ואחורי בצביעה כפולה, החלק העליון בצבע המרכב והתחתון שחור, קשתות גלגלים וחצאיות פלסטיק קשיח ומסילות גגון. 

    dddd