תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i30
  • יונדאי i30 החדשה

    יונדאי i30

    עם עיצוב מוקפד ואלגנטי, מנועי טורבו ותיבת הילוכים בעלת מצמד כפול ברור לגמרי שאירופה הקלאסית נמצאת על הכוונת של יונדאי i30 החדשה

    • 12-09-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: יונדאי

    כל יוצא טירונות קרבית יגיד לכם שמייד אחרי הפקודה "יישור קו" תבוא הקריאה "קדימה הסתער". יונדאי שבמשך העשור האחרון הציגה התקדמות מרשימה בדורות הדגמים שלה, תמיד נשארה מגמה אחת אחורנית בכל הקשור ליחידות הכוח ותיבות ההילוכים.

    כעת, עם הצגת יונדאי i30 החדשה, נראה שהמשפחתית הקומפקטית מקוראיה מוכנה להתמודדות ישירה מול הטובות שבאירופיות במגרש הביתי שלהן.

    השימוש בפלטפורמה מעודכנת של הדור היוצא מוסתר היטב על ידי עיצוב חיצוני נאה ואלגנטי שיכל באותה מידה לשאת את הסמל של פיג'ו בחזית. המידות החיצוניות גדלו לאורך ולרוחב בישעורים לא גדולים של 4 ס"מ באורך הכללי, שמציב אותה על 434 ס"מ ותוספת של 1.5 ס"מ לרוחב שהינו 180 ס"מ. הגובה ירד בשיעור זהה והוא 145 ס"מ. בסיס הגלגלים לא שונה ועם 265 ס"מ הוא לא מאיים על המרווחות בקבוצה. תוספת האורך מעניקה עוד 15 ליטרים לתא המטען שעומד על 395 ליטרים.

    תא הנוסעים בהמשך למגמה הנוכחית אצל יונדאי ובכלל מציג מראה נקי ומסודר, כאשר את העין תופס מייד מסך המגע הגדול (8 אינץ') עם תאימות למערכות ההפעלה של אפל ואנדרואיד. המסך הזה יחד עם עריסת הטעינה האלחוטית מגיע בגרסאות המפוארות כאשר אלו הבסיסיות מקבלות מסך 5 אינץ'.

    תחום הבטיחות מקבל התראת כלי רכב בשטח המת, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית במהירות עירונית עם זיהוי הולכי רגל.

    מתחת למכסה המנוע מציעה i30 החדשה שישה מנועים, שלושה בנזין ושלושה מנועי דיזל.

    הבסיסי בהם בנפח 1.4 ליטרים אטמוספרי עם 100 כ"ס ו-13.7 קג"מ, מנוע נוסף הוא בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר מוגדש עם 120 כ"ס ו-17.3 קג"מ, זהו מנוע חדש בטכנולוגיה דומה מאוד לאלו של פורד ופולקסווגן. שני המנועים הללו יגיע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. מנוע הבנזין הבכיר לעת עתה הוא 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ. מנוע זה יוצע גם עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. בשוק הביתי שלה, תציע יונדאי גם מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 204 כ"ס.

    באגף הדיזלים מנוע 1.6 ליטר שמגיע בשלוש גרסאות הספק. 95 כ"ס ו-28.5 קג"מ, מעליו 110 כ"ס ו-28.5 קג"מ והבכיר בהם עם 136 כ"ס ו-30.6 קג"מ. גם פה, שתי רמות ההספק הנמוכות תגענה עם תיבה ידנית ולזו החזקה תוצע תיבת המצמד הכפול.

    תערוכת פאריז בסוף חודש ספטמבר תהייה הצגת הבכורה הרשמית שלה והשיווק שלה באירופה וגם בישראל צפוי להתחיל במהלך-סוף הרבעון הראשון של 2017.

    dddd