תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה קודיאק
  • הוצג – סקודה קודיאק

    סקודה קודיאק

    הקורסאובר הגדול של סקודה יציע שבעה מושבים, תא מטען מרווח ומנועי בנזין ודיזל החל מ-1.4 ליטר טורבו 125 כ"ס ועד 190 כ"ס בדיזל החזק. בישראל באפריל-מאי של 2017

    • 04-09-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: סקודה

    סקודה, חטיבת ה"תמורה למחיר" של קונצרן פולקסווגן כבר מחכה הרבה זמן לנציג בתחום הקרוסאוברים הגדולים, סגמנט בו לא היה לה מענה ראוי דבר שהתחדד על רקע העובדה שלרוב הדגמים שלה תמיד היה יתרון גודל ופח לשקל על פני המכוניות המקבילות בקונצרן.

    אז כעת היא מתחדשת בקודיאק, שאם תהיתם איך הוא נהגה, אז זה כמו להגיד קוניאק רק עם צינון חמור.

    העיצוב החיצוני רבוע ומסותת, בגדול לא נראה שהאורות במרכז העיצוב דלקו עד שעות מאוחרות. למרות הגריל הגדול והמזוהה בקלות – קשה להתעלם מכך שמדובר במכונית שהעיצוב שלה נע על הציר של סופרב סטיישן גבוהה ולדמיון רב לקיה סורנטו או יונדאי סנטה פה.

    אגב סורנטו, עם גרסאות חמישה ושבעה מושבים, קודיאק ימצא עצמו בתחרות ישירה עם קיה בסורנטו יונדאי סנטה פה למרות נחיתות מה במימדים החיצוניים. הוא יושב על בסיס פלטפורמת ה-MQB המודולרית של פולקסווגן ו-470 הס"מ שלו הם כ-8 ס"מ פחות משל הקוריאני ומציבות אותו מול מיצובישי אאוטנלנדר. בתקווה שסקודה השכילה לייצר מכונית מרווחת בסידור הפנים שלה, זה יכול לעבוד, לזכותו בסעיף זה עומדים 279 ס"מ בבסיס הגלגלים שהם 9 ס"מ מעל ליונדאי סנטה פה.

    תא המטען עם 270 ליטרים בתצורת שבעה מושבים מציע נפח של סופר מיני ממוצעת, עבור ב-720 ליטרים בתצורת חמישה מושבים ועד 2,065 ליטרים בקיפול כל המושבים.

    החשש הראשוני משילוב של עיצובי הפנים הלא מאוד מעניינים של סקודה עם תא הנוסעים הגדול העלה חשש מסביבת נהג מעולם המסחריות הקלות. אבל לפחות בתמונות נראה שהם הצליחו לפצח את זה לא רע בכלל עם מסך מגע גדול במרכז הקונסולה ודיפונים דמויי עץ אם כי התמונות הן של גרסת האבזור הבכירה.

    מבחינת מנועים היצע הבנזין בשלב זה כולל 1.4 ליטר בשתי רמות הספק 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ, הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד כך שהסיכוי לראות אותו בישראל נמוך למדי. התאוצה למאה קמ"ש אורכת 10.7 שניות והמהירות המירבית 190 קמ"ש.

    המנוע הבא, גם הוא בנזין 1.4 ליטר, עם 150 סוסים ו-25.5 קג"מ. תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד DSG תוצע עם הנעה קדמית, הידנית תוצע גם עם ההנעה הכפולה. הביצועים הם 9.4 שניות למאה עם DSG והנעה קדמית.

    מנוע הבנזין הבכיר הוא 2.0 ליטרים עם 180 כ"ס ו-32.6 קג"מ, התיבה היא רק DSG בת שבעה הילוכים וההנעה כפולה. התאוצה למאה קמ"ש תארך 7.8 שניות והמהירות המירבית 206 קמ"ש.

    באגף הדיזלים שני מנועים, שניהם בנפח 2.0 ליטרים. לגרסת הבסיס 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ, הוא מוצע עם הנעה קדמית בשילוב תיבת DSG והנעה כפולה ניתן לקבל אותו גם בגרסה ידנית, הוא יאיץ למאה קמ"ש ב-9.9 שניות בהנעה קדמית ו-DSG וב-10 שניות בהנעה הכפולה. הגרסה הידנית שכאמור מגיעה בשילוב הנעה כפולה תאיץ ב-9.6 שניות.

    מנוע הדיזל השני מציע 190 כ"ס ונתון מומנט זהה של 34.6 קג"מ. יגיע רק עם תיבת DSG והנעה כפולה, 8.6 שניות למאה קמ"ש ו-201 קמ"ש מירביים.

    תחום הבטיחות כפוף לרמת האבזור ומציע בין השאר מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, זיהוי תמרורים, בלימה אוטומטית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. 

    dddd