תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי איוניק
  • 5 דברים שצריך לדעת על... – יונדאי איוניק

    יונדאי איוניק

    זה היברידי, זה פלאג-אין, זה חשמלי וזה הכל ביחד – יונדאי איוניק הוא דגם היברידי ייעודי ראשון ליונדאי שיקרא תיגר על מי שפחות או יותר ייסדה ומושלת בסגמנט הירוק ללא עוררין – טויוטה פריוס. אלו הדברים שיעזרו לו בהתמודדות

    • 17-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: יונדאי

    1. פלטפורמה אחת, שלושה יישומים

    בעוד מכוניות שהן גם היברידיות וגם נטענות זה משהו שכבר ראינו בעבר, יונדאי איוניק מגיע לסוגיה הזו עם פתרון שונה. זהו למעשה לא דגם יחיד אלא סדרה של שלוש גרסאות הנעה לאותה המכונית. גרסה היברידית, שעושה שימוש בשילוב של מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי. גרסת פלאג-אין שמסוגלת לשמש כמכונית חשמלית לכל דבר לאחר טעינה ולהחליף למצב היברידי להארכת טווחי נסיעה וכן גרסה חשמלית לחלוטין. זאת לראשונה בעולם הרכב.

    2. אותו מקרר בגישה כל כך שונה

    גם היישום של הטכנולוגיה ההיברידית וההנעה החשמלית באיוניק שונה מאשר ראינו עד כה במכונית ביצור סדרתי. הסוללות שלו אינן סוללות ניקל-מטאל כמו במכוניות היברדיות אחרות אלא מסוג ליתיום איון פולימרי. היתרונות הם הן בתחום הניצולת והן בתחום אפשרויות האריזה שלהן, במקרה שלו – מתחת למושב האחורי והן המשקל המופחת שלהן.

    3. החיסכון מתחיל מבפנים

    כחלק מהתפיסה של מכונית חסכונית, אחד ההיבטים להם ניתן דגש רב בתכנון המכונית היה החיסכון במשקל. מכסה המנוע ותא המטען למשל עשויים אלומיניום וחלקים אחרים בגוף מפלדה מחוזקת אך דקה יותר מהמקובל (בבעלות יונדאי מפעל לייצור פלדה בסמוך למפעליה). תא הנוסעים עושה שימוש בחומרים קלים, אבל גם ממוחזרים. כך למשל מספר חלקים בתא הנוסעים שעשויים מפלסטיק ממוחזר, עץ ואפר וולקני ואחרים שעושים שימוש בסיבים של קני סוכר – אלו מפחיתים את המשקל ב-20 אחוזים ביחס לחומרים רגילים.

    4. בין יונדאי לפרארי

    בניגוד לשימוש בתיבת הילוכים רציפה בטויוטה פריוס לדורותיה, ביונדאי בחרו ללכת עם האיוניק לכיוון אחר. שימוש בתיבת הילוכים כפולת מצמד עם שישה יחסי העברה. ממש כמו בלה-פרארי (רק בלי הקטע של מנוע 12V בנפח 6.3 ליטרים, בקטנה). הרעיון, לטענת יונדאי הוא לייצר לאיוניק אופי נמרץ ומערב יותר בין הנהג למכונית. מאותה סיבה גם בחרה יונדאי למקם את הסוללות מתחת למושב האחורי – על מנת לייצר מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל טובה יותר.

    הגרסה החשמלית נטולת גריל

    5. יותר חשמל – פחות עמל

    גרסאות החשמל יגיעו עם מנוע שווה ערך בהספקו ל-120 כ"ס ויציעו טווח נסיעה של בין 169 ל-250 ק"מ (בהתאם לשיטת המדידה). את ניהול הטעינה ניתן יהיה לעשות באמצעות אפליקציה ייעודית בטלפון הנייד כדי לתזמן את הטעינה לשעות שפל בתעריפי החשמל או להתעדכן מרחוק ברמת הטעינה. בעזרת שימוש בעמדות טעינה מהירות ייעודיות (זרם ישיר) יהיה ניתן להגיע ל-80 אחוזי טעינה של הסוללות בתוך 24 דקות בלבד.  

    dddd