תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה קורולה
  • טויוטה קורולה המחודשת בישראל

    טויוטה קורולה

    הדור ה-11 של המשפחתית הגנרית של טויוטה כאן. כצפוי, ההתקדמות מדודה ועיקר החידושים הם קוסמטיים אך לצידם גם מערכות בטיחות חדשות כסטנדרט. החל מ-126 אלף שקלים לידנית

    • 15-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן, טויוטה

    בסמוך לבמה עליה עמדו נציגי היצרנית והיבואנית "יוניון מוטורס" עמדו שתי קורולות. השמאלית הייתה זו החדשה, אבל את תשומת הלב משכה דווקא זו מצד ימין. היא הייתה לבנה בתצורת האצ'בק וממש לא חדשה, אם כי שמורה באופן מופלא והיא למעשה הטויוטה הראשונה שנמכרה בישראל בשנת 1991, ו-25 שנים אחר כך, נמצאת אצל אותו אדם שנהג אותה החוצה מאולם התצוגה, עם 160 אלף ק"מ. אז זו מצד אחד אנקדוטה היסטורית משעשעת, אבל מצד שני גם הסיפור של קורולות באשר הן שם. מנייה בטוחה שבה במשך 11 דורות אנשים קונים שקט נפשי על גלגלים.

    לא למכירה! הקורולה הזו משנת 1991 היא יד ראשונה, 160 אלף ק"מ והיא הטויוטה הראשונה שנמכרה בישראל (צילום: רונן טופלברג)

    רק אתמול פרסמנו את הכתבה ההיסטורית המקיפה והמצוינת של חן פרחי אודות 50 שנות קורולה ומולנו הגרסה המחודשת, הדור ה-11 של המשפחתית של טויוטה. זה לא שמישהו ציפה למהפכות יוצאות דופן, לעיצוב אונגרדי או מבריק, למנועים מתוחכמים, תיבות הילוכים מתקדמות או מכלולי היגוי מופלאים - קורולה במשך כל שנותיה שומרת על הקיים בשיפור עדין.

    המימדים בלב הקבוצה, עם 462 ס"מ לאורך, 178 ס"מ לגובה, 147 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים של 270 ליטרים. תא המטען יכיל 452 ליטרים של ציוד משפחתי.

    העיצוב נותר פחות או יותר זהה, נגיעות בגריל, הפנסים הקדמיים, הטמבון וכן עדכון הפנסים מאחור לתאורת לד.

    תא הנוסעים שיפר את רמת החומרים והעיצוב נקי יותר, היא תגיע עם שילובי צבעים בהירים לבחירה. מערכת המולטימדיה של טויוטה על גבי מסך 7 אינץ', הכוללת מצלמת רוורס מגיעה כסטנדרט שתי רמות האבזור (SUN ו-GLI) כמו גם צג המידע הצבעוני במרכז לוח המחוונים ובקרת שיוט. רמת הגימור הגבוהה ה-GLI מוסיפה גם פנסי ערפל, חישוקי 16 אינץ' (ברזל, 15 אינץ' ב-SUN), פנסי ערפל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

    בהיבט הבטיחותי, טויוטה תשווק את הקורולה עם SAFETY SENSE – כך נקראת מערך הבטיחות שלהם שכולל התראה לפני התנגשות הפעילה במהירות של 15-140 קמ"ש כולל בלימה אוטומטית במידת הצורך, התראת סטייה מנתיב, זיהוי שלטי מהירות והתראה ומערכת שליטה אוטומטית על אלומת האור הגבוה. אלו בנוסף ל-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מערכת זו תגיע כסטנדרט בכל רמות הגימור.

    מערכת נוספת, בתוספת תשלום שכעת נמצאת בשלבי הבדיקה האחרונים שלה היא מערכת הקישוריות של טויטה – טויוטה CONNECT בבסיסה היא דומה לזו שיש בדגמי יונדאי השונים, כאן היא לוקחת את העסק צעד קדימה עם עוד כמה אפשרויות. היא עושה שימוש במערכת המקורית ומציעה חיבור אינטרנטי שמאפשר שימוש בוויז, אפליקציות דוגמת פנגו ועוד, רדיו אינטרנטי, אבל גם ספר רכב מלא ומדריך לנהג, קשר למרכזי השירות של היבואן, הזמנת טיפולים לרכב, מעקב אחרי ספר הטיפולים, הודעות שירות ואפילו חייגן אוטומטי למוקד סיוע במקרה תאונה. מערכת זו טרם תומחרה וכאמור עדיין אינה זמינה – אך היא תהיה בתוספת תשלום ולא תינתן כתמריץ קניה כמו ביונדאי לעיתים.

    אה, כן, יש גם מנוע ותיבת הילוכים.

    1.6 ליטר, 132 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד. תיבת ההילוכים היא רציפה וכן אפשרות לתיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה. הביצועים זהים בשתי תיבות ההילוכים, 10 שניות למאה קמ"ש ו-200 קמ"ש מירביים.

    המחירים מתחילים ב-126 אלף שקלים לידנית ברמת גימור GLI, 129 אלף שקלים ל-SUN המיועדת לציי רכב ו-132 אלף שקלים ל-GLI

    dddd