תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה פאנמארה
  • פורשה פנאמרה החדשה – פחות כיעור יותר הידור

    פורשה פאנמארה

    הדור החדש של פורשה פנאמרה מעדן את ההופעה החיצונית, מוסיף אבזור ומשפר את נתוני המנועים. הבסיס החדש יהיה משותף גם לדגמי בנטלי העתידיים

    • 30-06-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: פורשה

    ממש כמו הקאיין לפניה, גם השקת פורשה פנאמרה אי-אז בשנת 2009 הייתה בעיני טהרני המותג קו פרשת מים. החברה הגרמנית שמהותה הייתה מכוניות ספורט קטנות ומושחזות העמידה סדאן מרובעת דלתות שיותר מאשר חתכה מהמסורת המפוארת של מכוניות הספורט הייתה בעלת הופעה של 911 מעוותת במיוחד.

    אולם ביקורת לחוד ומספרים לחוד, ממש כמו הקאיין היא הפכה מהר מאוד למכונית מצליחה מאוד ושלשלה לכיסי פורשה סכומים גבוהים, כאלו שבזכותם יכלה החברה להמשיך לייצר, לפתח ולהציג מכוניות ספורט לטהרנים.

    כעת מציגה החברה את הדור השני של הפנאמרה וכבר במבט ראשון אפשר לשחרר אנחת רווחה, המראה הבולבוסי הלך לבלי שוב ואותו מחליפה הופעה הרבה יותר מהוקצעת, אם כי מלכת יופי לא תמצאו פה.

    הבסיס הוא שלדת MSB מודולארית שתאפשר לה לבנות דגמים נוספים על בסיסה. האורך הכללי צמח ועומד על 504.9 ס"מ (תוספת של 3.4 ס"מ) ולרוחב נוספו 6 ס"מ (שעומד כעת על 193.7 ס"מ), לגובה נוסף חצי ס"מ ובסיס הגלגלים שופר לכדי 295 ס"מ (תוספת של שלושה ס"מ).

    בתא הנוסעים נשמר המראה המוכר מהדור היוצא, אם כי גם פה נעשו עדכונים דוגמת גלגל החדש שכולל בורר מצבי נהיגה וכן ידית ההילוכים בעיצוב שונה, השעון המכאני במרכז הדשבורד הוא מחווה ל-356 ההיסטורית. את עיקר האבזור המעניין מתנה פורשה בחבילות אבזור בתשלום, שם אפשר למצוא מתלי אוויר אדפטיביים, מערכת שמע משוכללת, מוטות מייצבים בעלי רמת הקשחה משתנה, היגוי אחורי אקטיבי ועוד.

    מערכות הבטיחות כוללות בנוסף לסיוע נהיגה והתראה מסטייה מנתיב גם בקרת שיוט אדפטיבית, ראיית לילה תרמית ומערך משולב של מצלמה ורדאר המסוגלים בהתאם לתנאי התאורה והדרך לנטר את הכביש עד 3 ק"מ קדימה.

    מבחינת המנועים, בפנאמרה החדשה ישובצו בתחילה שני מנועי טורבו בנזין חדשים וכן מנוע טורבו דיזל 8V עם 4 ליטרים ו-422 כ"ס. אצל צמד מנועי הבנזין הראשון 6V בנפח 2.9 ליטר ולו 440 כ"ס. מנוע זה ישמש את גרסת ה-4S שבדור היוצא עשתה שימוש במנוע 3.0 ליטרים בהספק 420 כ"ס, התאוצה למאה קמ"ש תהייה 4.2 שניות. לגרסת הטורבו יהיה מנוע 4 ליטרים בתצורת 8V, כאן עם 550 כ"ס לעומת 520 כ"ס מנפח של 4.8 ליטרים בדור היוצא, כאן תאיץ המנאמרה למאה קמ"ש ב-3.6 שניות. שני המנועים מוצמדים לתיבה כפולת מצמד (PDK) ולה שמונה הילוכים וההנעה היא כפולה קבועה.

    גרסאות ה-6V בנזין ודיזל כמו כן גרסה היברידית יתווספו להיצע בשנה הבאה.

    עם יציאתה מתגאה פורשה גם בהישג משלה בתחרות שהיא הבון טון המטופש והלא כל כך חדש של יצרניות הרכב - הקפת הלולאה הצפונית של מסלול הנורבורגרינג. גרסת הטורבו עשתה זאת ב-7 דקות ו-38 שניות. מה שהופך אותה לסדאן המהירה ביותר לעשות כן. 

    dddd