תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C3
  • סיטרואן C3 החדשה – מיני קקטוס

    סיטרואן C3

    הדור השלישי של הסופר מיני מבית סיטרואן שואבת מאפיינים חיצוניים מהקקטוס, מביאה מערכות בטיחות מתקדמות ותגיע לישראל בתחילת 2017

    • 30-06-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: סיטרואן

    אחרי שהג'יפונים והקרוסאוברים חיסלו באופן כמעט מוחלט את המשפחתיות הגדולות והולכים ונוגסים משמעותית בסגמנט המשפחתיות, יצרנים כבר מקדימים תרופה למכה ומתחילים לפזול לכיוון הקשוח גם במכוניות הסופר מיני שלהם. זו לפחות המסקנה הראשונה שלי מהתמונות של סיטרואן 3C החדשה.

    חיצונית, קשתות הגלגלים המודגשות, החישוקים הגדולים (שסביר להניח יגיעו רק ברמות הגימור הגבוהות) וגם פטנט ה"איר באמפ" – אותם פסי הגנה על דופן המכונית (אופציולי) – מעניקים ל-3C הופעה קשוחה משהו בעוד שאר הגוף העגלגל מתאים לחזית החייכנית שלה. ההתבססות היא על הפלטפורמה הנוכחית, אבל המימדים החיצוניים גדלו ל-399 ס"מ לאורך, אבל הגג נמוך יותר ב-4 ס"מ. אם יבחרו ללכת על הצביעה הדו גוונית שלה, הלקוחות יוכלו לקבל תשעה צבעים חיצוניים וכן שלושה צבעים לגג, למראות ולהיקף של פנסי הערפל – המשמעות היא 36 שילובי צבעים אפשריים למכונית. בנוסף לתא הנוסעים מוצעים ארבעה סגנונות צביעה וגימור שונים.

    אגב תא נוסעים, מעבר להגדלת המרווח בו לטענת סיטרואן, הוא גם מקבל מערכת מולטימדיה חדשה בת הדור האחרון של סיטרואן העונה לשם סיטרואן קונקט. התצוגה היא על גבי מסך 7 אינץ' שמציעה גם קישוריות מלאה כולל הפעלה קולית, כרגע התאימות היא למכשירים של אפל ותמיכה במכשירי אנדרואיד תהייה זמינה בתחילת 2017. גם מצלמת הרוורס משולבת במסך.

    3C החדשה תציע לראשונה מצלמת דרך מובנית במכונית, הממוקמת מאחורי המראה המרכזית. המצלמה מצלמת בזווית של 120 מעלות, HD מלא ברזולוציה של 2 מיליון פיקסלים ובעלת זיכרון פנימי של 16 ג'יגה בייט. היא מצויידת ברכיב GPS ומערכת קישוריות המאפשרת לחלוק תמונות וקטעי ווידאו ברשתות חברתיות. פיצ'ר נוסף במערכת היא שמירה של עד 90 שניות של ווידאו במקרה של תאונה. באמצעות המצלמה גם ניתן לצלם את המיקום בו חניתם ולאתר בקלות את המכונית באמצעות הטלפון הנייד.

    בהיבט הבטיחות מצטיידת 3C בבקרת סטייה מנתיב, התראת עייפות וניטור שטחים מתים.

    המנועים שישרתו את 3C החדשה הם בנזין ודיזל כאשר בבנזין יהיה מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים בהספקים של 68, 82 ו-110 כ"ס בגרסת הטורבו תיבת ההילוכים האוטומטית היא פלנטרית בת שישה הילוכים. הדיזלים ינועו בהספקים של 75 עד 100 כ"ס.

    לישראל היא תגיע ברבעון הראשון של 2017.

    dddd