תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי באלנו
  • סוזוקי באלנו – שובן של שנות ה-90 העליזות

    סוזוקי באלנו

    חברת מכשירי תנועה התחילה היום את שיווקה של המשפחתית הקומפקטית החדשה של סוזוקי – באלנו. מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. המחיר – החל מ-75 אלף שקלים

    • 08-06-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: סוזוקי, קינן כהן

    כמעט 15 שנים חלפו מאז הופסק שיווקה של הבאלנו הקודמת, רבת מכר אדירה של סוזוקי בשוק הישראלי, עכשיו מגיעה היורשת שלה שמחזירה את השם – אבל עושה את כל השאר בצורה אחרת לגמרי.

    בניגוד לבלאנו הקודמת, זו החדשה אינה מכונית סדאן או סטיישן, אלא דווקא האצ'בק קטנה הפונה למשפחות צעירות ומתברגת למשבצת שבין הסופר מיני סוויפט לקרוסאובר של סוזוקי.

    בלאנו שמיוצרת בהודו, עושה שימוש בפלטפורמה חדשה לגמרי של סוזוקי, זו שתשמש את החברה למספר דגמים עתידיים בשנים הקרובות. האורך הכללי שלה הוא 399 ס"מ, הרוחב 175 ס"מ והגובה 147 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 252 ס"מ. מספרים שממש לא לקוחים מעולם המשפחתיות, אפילו לא הקטנות בהן ויותר קרובים לאלו של סופר-מיני מרווחות. לתא המטען 320 ליטרים.

    בשלב זה המנוע שישרת את המכונית יהיה 1.2 ליטר אטמוספרי בהספק של 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד. תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה וכן תיבה רציפה.

    בחו"ל היא מוצעת גם עם מנוע 1.0 ליטר טורבו, אך לטענת היבואן לקהל הישראלי יהיה קשה לתפוס נפח כל כך קטן במכונית "משפחתית", אולם ייתכן ויגיעו כמה מכוניות לבדיקה. כמו כן לא תשווק הגרסה עם מערכת עזר חשמלית שמהווה סוג של מכונית היברידת בשל העובדה שהיא כרגע משודכת רק לתיבות ידניות, אולם ייתכן ויגיעו בשנה הבאה.

    המכונית מגיעה בשתי רמות גימור GLS ו-GLX. כאשר הראשונה היא לגרסאות הידניות והשניה לאוטומטית.

    הגרסה המאובזרת מתהדרת ברשימת אבזור עשירה מאוד, שכוללת חישוקי סגסוגת 16 אינץ', קישוטי כרום, חלונות כהים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ושיוט, איתות במראות הצד, פנסי קסנון ותאורת יום מסוג לד, חיישני חניה, צד דיגיטלי צבעוני בלוח המחוונים ועוד. רמת האבזור הבסיסית נעדרת את כל אלו למעט חישוקי הסגסוגת והחלונות הכהים.

    בתקופת ההשקה תעניק היבואנית מערכת וויז ומולטימדיה ללא תוספת תשלום.

    מערכות הבטיחות כוללות את בקרת היציבות, 6 כריות אוויר וכן מערכת מובילאיי. לבלאנו שלושה כוכבים במבחני ריסוק של euro-ncap, גרסה נוספת של הבלאנו בעלת מערכת בלימה אוטומטית זכתה בארבעה כוכבים ותגיע לקראת סוף השנה.

    מחירי המכונית יעמדו על 75 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-94 אלף שקלים לגרסה המאובזרת.

    dddd