תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר F Type קופה
  • יגואר F Type רודסטר
  • לחתולה הזו יש ציפורניים חדות מאוד

    יגואר F Type קופה

    ליגואר F טייפ שעד עכשיו בעיקר עילפה אותנו במראה שלה, מצטרפת גרסת על רושפת אש – ה-SVR עם 575 כ"ס

    • 17-02-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: יגואר

    הבריטים הם עם מאופק, שקט ומנומס, כך בכל אופן אנו נוטים לצייר את קווי האופי שלהם. אבל אחת לכמה זמן גם להם "קופץ הקוף" ואז אנחנו מקבלים דברים כמו מונטי פייתון, הקונקורד, את סשה ברון כהן ועוד, אבל כאשר זה קורה עם מכוניות הקוף קופץ גבוה, חזק ורחוק.

    אז נכון ששתי חברות הרכב הבריטיות ההיסטוריות שעוד פחות או יותר קיימות – יגואר ולנד רובר נמצאות בידיים הודיות, אבל היי, זה בעיקר אומר שלתוך הטירוף הזה נבזק גם קארי חריף ואנחנו לא מתלוננים.

    אנחנו לא מתלוננים כי קשה לשמוע מה אנחנו אומרים שיגואר F טייפ בגרסת השרירים המוחלטת SVR עומדת בצד. היא עושה הרבה מאוד רעש עם מנוע 5.0 ליטר עם מגדש על שנסחטים ממנו עכשיו 575 כ"ס, שהם 25 סוסים יותר מאשר בגרסה החזקה עד כה של ה-F טייפ, ה-R.

    גם בזכות תוספת הכוח וגם בזכות גילוח של המשקל שלה, שעומד על 25 ק"ג ביחס ל-R ואף 50 ק"ג עם חבילת הקרבון, היא מאיצה ב-3.5 שניות למאה קמ"ש (3.9 ב-R) והמהירות המירבית שלה היא 320 קמ"ש, או "רק" 312 בגרסה הפתוחה. זו למעשה היגואר הסדרתית המהירה ביותר אי פעם, יותר אפילו מה-XJ220 המאוד לא סדרתית של תחילת שנות ה-90.

    לפי ההודעה לעיתונות תיבת ההילוכים של ZF עם שמונה יחסי העברה שופרה גם היא וההנעה, כמו ב-R היא לכל ארבעת הגלגלים שלובשים גומי נדיב של פירלי, 265 מלפנים ו-305 מאחורה, על חישוקי 20 אינץ'.

    ההצגה הרשמית של ה-F טייפ SVR תהייה בתערוכת ז'נבה ותחילת השיווק בקיץ, אבל לחלום אפשר כבר מעכשיו.

    dddd