תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו S80
  • מלכת הקרח

    וולוו S80

    וולוו חוזרת למגרש של מכוניות הסאלון עם S90 החדשה שנחשפה אתמול בערב. הצגת הדגם עצמו תהייה בתערוכת דיטרויט

    • 03-12-2015
    • מאת: קינן כהן, צילום: יצרן

    במשך כמעט עשור שימשה וולוו S80 כספינת הדגל של וולוו, היא הייתה מרשימה ואיכותית, נוחה ונעימה לשהייה – אבל לא נוצצת במיוחד. במבט חטוף על מחליפתה S90 ניכר בבירור שזו אחת מהנקודות החשובות בהן טיפלה החברה ביסודיות.

    היא יושבת על הבסיס של הכביש-שטח הגדול של וולוו XC90 וכן בקו המנועים ומערכות ההנעה שלו. פלטפרומה זו ששייכת לדור החדש של בסיס מודולרי ישמשו את דגמי וולוו העתידיים. היא עושה שימוש במערת ההנעה הכפולה שלמעט גרסת הדיזל תניע את כל האחרות.

    האורך (4.96) והרוחב (1.89) מציבים אותה בתקן המקובל בקבוצת הסאלון, שם היא תתחרה באודי A6, מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 לקסוס GS ואחרות.

    היצע המנועים מתחיל מארבעה צילינדרים בגרסאות T6 ו-T8 להן מנוע 2.0 ליטרים עם שני מגדשי טורבו הראשון יספק 320 כ"ס והשני יעשה שימוש במערכת היברידית שתניע את הגלגלים האחוריים ויחד יציגו נתון של 400 כ"ס. אגף הדיזל יציע את מנועי ה-D4 ו-D5 להם 190 ו-225 כ"ס בהתאמה.  

    תא הנוסעים ממשיך את הקו הנקי של עיצובי וולוו ונראה כמו שילוב של לופט סקנדינבי טרנדי עם יאכטת מיליארדרים. את עיקר המקום בקונסולה המרכזית תופס מסך המולטימדיה הענק אותו פגשנו ב-XC90.

    כמובן שכמו בכל וולוו גם כאן ניתן דגש למערכות בטיחות מתקדמות, שתיים מהבולטות שבהן היא מערכת המזהה התפרצות של חיות גדולות לכביש ומניעת פגיעה בהן והשנייה מערכת השומרת אוטומטית על נתיב הנסיעה במהירות של עד 130 קמ"ש.

    מחברת "מאיר" יבואנית וולוו לישראל נמסר כי וולוו S90 צפויה להגיע לישראל בחודשים מאי או יוני של 2016. 

    dddd