תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 2 קופה
  • במוו M2 החדשה נחשפת

    במוו סדרה 2 קופה

    במוו חושפת את ה-M2, גרסת הביצועים הקרבית של הסדרה 2 שתצויד במנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין עם 370 כוחות סוס.

    • 15-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    במוו M2, גרסת הביצועים הקרבית של סדרה 2, נחשפת לראשונה במלואה. ה-M2 היא למעשה מחליפתה הכמעט ישירה של הסדרה 1 M, שיוצרה בכמויות קטנות ולפרק זמן קצר. ה-M2 תתברג בפסגת ההיצע של הסדרה 2, מעל ה-M235i המרשימה גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת מחיר. בחו"ל מחירה יהיה גבוה בכ-20% ממחירה של ה-M235i, מה שמרמז על מחיר של מעל 400 אלף ₪ בישראל. ה-M2 צפויה כמובן להגיע לישראל בחודש אפריל 2016, אך מחירה הרשמי בארץ יפורסם בסמוך למועד השקתה כאן.

    במוו M2

    הסעיף המעניין ביותר בבמוו M2 קשור כמובן למנוע ולביצועים. ה-M2 החדשה מקבלת מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו-בנזין שמקורו ב-X4 החדש, כאן בהספק מרבי של 370 כוחות סוס ומומנט מרבי של 47.4 קג"מ. המנוע החדש יצויד גם במצב "גדישת יתר", שיאפשר ההעלאה זמנית של המומנט המרבי לכדי 51 קג"מ. המנוע הזה ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. ההנה תהיה אחורית כמובן, ללא אפשרות למערכת הנעה כפולה.

    נתוני הביצועים הרשמיים מבטיחים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בגרסה הידנית או 4.3 שניות בגרסה האוטומטית. המהירות המרבית תוגבל ל-250 קמ"ש בשתי הגרסאות. הגרסה האוטומטית תצויד גם בבורר מצבים שיאפשר בחירה בין מצבי Comfort, Sport, Sport+, בקרת שיגור ומצב ייחודי ומעניין בשםSmoky Burnout שיאפשר זינוק מהמקום עם רעש וצלצולים.

    בהשוואה לסדרה 2 "רגילה", במוו M2 זוכה לשלל שדרוגים טכניים שנועדו לשפר את התנהגות הכביש. מפסק הגלגלים הקדמי הורחב ב-6.4 מילימטרים והמפסק האחורי הורחב ב-7.1 מילימטרים, כך שלמעשה מפסקי הגלגלים של ה-M2 יהיו זהים כעת לאלו של האחות הגדולה, ה-M4. חטיבת M של במוו עברה גם על השלדה והוסיפה כמה חיזוקים שנועדו להפוך אותה לקשיחה יותר, כמו למשל ביטול של תושבות הגשר הסרן האחורי וחיבור שלו ישירות לשלדת המכונית. מערך המתלים שודרג אף הוא וכתוצאה מכך הושלו כ-3 קילוגרמים מהמשקל הבלתי מוקפץ שעל הסרן הקדמי.

    מבחינה חיצונית זוכה ה-M2 לנגיעות עיצוב ספורטיביות אך אגרסיביות למדי. שינויי העיצוב כוללים פגוש קדמי בעיצוב קרבי יותר, כנפיים קדמיות עם ניפוחים גדולים יותר, חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש' שנועלים צמיגי מישלין שפותחו במיוחד בעבור הדגם, פגוש אחורי חדש, ספויילר קטן על דלת תא המטען ולא פחות מארבעה צינורות מפלט.

    תא הנוסעים מבוסס בסך הכל על זה של הסדרה 2 הסטנדרטית אך יזכה בכל זאת לכמה שינויים קלים ומתבקשים. לוח השעונים קיבל גרפיקה שונה במקצת, חלקי הפלסטיק קיבלו גימור דמוי קרבון ומושבי ספורט עם ריפוד עור שחור יותקו כאן כסטנדרט.

    במוו M2

    dddd