תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה ג'אז
  • הונדה ג'אז החדשה בישראל

    הונדה ג'אז

    הדור החדש והשלישי במספר של הונדה ג'אז ינחת בקרוב בישראל, עם ממדים נדיבים יותר ומחיר נמוך מבעבר. החל מ-90 אלף ש"ח לדגם ידני.

    • 14-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור השלישי של הונדה ג'אז, מכונית הסופר-מיני השימושית של הונדה, נוחת בימים אלו בישראל. הדור השלישי של הג'אז נחשף לראשונה לפני כשנתיים, אך אז היה זה בעבור השוק היפאני. הגרסה האירופאית של הג'אז, שנוחתת כאן בימים אלו, נחשפה רק בתחילת השנה הזו. הג'אז החדשה תחליף את הג'אז הנוכחית, שמשווקת כאן מאז שנת 2009 וזכתה להצלחה יחסית בזכות רמת השימושיות הגבוהה שהציעה. הג'אז אמנם מוגדרת כמכונית סופר-מיני אך מרווח הפנים שלה וגודל תא המטען מקרבים אותה מאוד למידות של מכונית משפחתית, יתרונות שצפויים להתחזק בדור החדש של הג'אז.

    הונדה ג'אז החדשה

    הונדה ג'אז החדשה יושבת על פלטפורמה חדשה שתציע ממדים נדיבים משל קודמתה. האורך הכללי של המכונית צמח בכ-9.5 סנטימטרים (399.5 סנטימטרים בסך הכל) ובסיס הגלגלים הוארך בכ-3 סנטימטרים (253 סנטימטרים בסך הכל). הגדלת הממדים אפשרה להונדה להציע מרווח פנים משופר עם תוספת של כ-11.5 סנטימטרים למרווח הברכיים של היושבים מאחור, אך גודלו של תא המטען קטן במעט ועומד כעת על 354 ליטרים (או 1,314 ליטרים לאחר קיפול המושבים). בהונדה שומרים על מערכת קיפול המושבים הנהדרת שלהם, ה-Magic Seats, שמציעה 4 מצבי קיפול שונים.

    הפלטפורמה החדשה של הג'אז תציע, מלבד ממדים נדיבים יותר ומנוע חדש, גם כיול מתלים חדש שהותאם במיוחד לשוק האירופאי. בהונדה מבטיחים כי המתלים של הג'אז כוילו מחדש בהתאם לטעמו של הלקוח האירופאי ונוחות הנסיעה שופרה משמעותית.

    הגרסה ההיברידית של הג'אז, ששווקה כאן בעבר, לא תוצע בשלב זה והג'אז תוצע בגרסת בנזין בלבד. גרסה זו מצוידת במנוע 1.3 ליטר בנזין חדש עם תזמון שסתומים משתנה (VTC). המנוע החדש של הונדה מפיק הספק מרבי של 102 כוחות סוס ומומנט מרבי של 12.5 קג"מ. הוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה או לתיבת הילוכים ידנית. נתוני צריכת הדלק הרשמיים מבטיחים צריכת דלק ממוצעת של כ-20 קילומטרים לליטר בשני הדגמים.

    הונדה ג'אז החדשה

    הונדה ג'אז החדשה תשווק בארץ בשתי רמות אבזור, Trend ו-Comfort. רמות האבזור המדויקת טרם פורסמו אך שני הדגמים צפויים לקבל את מערכת המולטימדיה המקורית החדשה של הונדה, ה-Honda Connect. בנוסף יצוידו כל דגמי הג'אז במערכת בלימה אוטומטית מקורית (Honda City Active) שפעילה במהירויות נמוכות. דגמי ה-Comfort המאובזרים יזכו גם לחמישה עזרי בטיחות אקטיביים נוספים (Advanced Driver Assist) הכוללת גם התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על אי שמירת מרחק, זיהוי תמרורים והפעלה אוטומטית של האורות הגבוהים.

    הונדה ג'אז החדשה – מחירים:
    1.3 ליטר Trend ידני – החל מ-89,900 ₪
    1.3 ליטר Trend אוטומט – החל מ-102,900 ₪
    1.3 ליטר Comfot אוטומט – החל מ-105,900 ₪

    לצידה של הג'אז החדשה מודיעה "מאיר", יבואנית הונדה לישראל, על הוזלה בדגמי הסיוויק כחלק ממהלך אסטרטגי בו החלו בחברה וזאת גם לקראת השקתו של ה-HR-V החדש בסוף השנה. מחירי הסיוויק הוזלו והם יחלו כעת ב-131,990 ש"ח לדגם ה-5 דלתות Comfort (במקום 134,900 ש"ח) וב-134,900 ש"ח לדגם ה-4 דלתות Comfort (במקום 139,900 ש"ח).

    הונדה ג'אז החדשה

    dddd