תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סונטה
  • יונדאי סונטה הייבריד בישראל

    יונדאי סונטה

    יונדאי משיקה בישראל את הסונטה הייבריד, המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי בישראל. מחיר החל מ-159 אלף ש"ח לדגם הבסיס או 179 אלף ש"ח לדגם ה-Limited הבכיר.

    • 07-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    כלמוביל, יבואנית יונדאי, השיקה הבוקר את יונדאי סונטה הייבריד בישראל. הסונטה היא מכונית סדאן גדולה שמיוצרת בקוריאה עבור השוק האמריקאי ולמעשה היא תהיה המכונית הראשונה שתשווק כאן כלמוביל תחת התקינה האמריקאית. הסונטה חוזרת אלינו לאחר שבשנת 2011 הוחלפה ב-i40 ולמעשה היא תחליף בהדרגה את ה-i40, שלא זכתה כאן להצלחה של ממש. הסונטה תגיע ארצה בגרסה היברידית ותתחרה ישירות בטויוטה קאמרי, שמגיעה גם היא ארצה בתקינה אמריקאית. אך בנוסף משיקה הבוקר יונדאי גם גרסת בסיס של הסונטה, שתתחרה גם במכוניות קטנות וזולות יותר, כמו מאזדה 6 או טויוטה אוונסיס.

    יונדאי סונטה הייבריד

    יונדאי סונטה תגיע ארצה בגרסתה ההיברידית, אף שבארצות הברית היא משווקת גם עם מנועי בנזין וטורבו-בנזין. בגרסתה ההיברידית מצוידת הסונטה במנוע בנזין הזרקה ישירה בנפח של 2.0 ליטר ובהספק מרבי של 154 כוחות סוס. אליו משודך מנוע עזר חשמלי בהספק מרבי של כ-50 כוחות סוס. שניהם יחד מפיקים הספק מרבי משולב של 193 כוחות סוס וצריכת דלק ממוצעת של כ-17.8 קילומטרים לליטר לפי נתוני היצרן. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רגילה (לא רציפה) עם שישה הילוכים. נתוני הביצועים מבטיחים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש.

    למרות מערך הסוללות של המערכת ההיברידית, שמותקן בתא המטען של המכונית, שומרת הסונטה על תא מטען גדול יחסית בנפח של 440 ליטרים. חלק מנפח ההטענה הזה נובע מהעדרו של גלגל רזרבי, כשמערך הסוללות תופס את מקומו בתחתית תא המטען. מבנה זה מאפשר ליונדאי להציע תא מטען גדול יחסית ואף להציע אפשרות לקיפול המושב האחורי, אך מחייב שימוש בערכת תיקון תקרים במקרה של תקר בגלגל. גם מרווח הפנים טוב יחסית למקובל בקטגוריה והסונטה מציעה מושב אחורי מרווח יחסית, הן בכל הקשור למרווח הברכיים והן במרווח הראש.

    יונדאי סונטה הייבריד

    יונדאי סונטה הייבריד תוצע בישראל כאמור בשתי רמות גימור – Premium הבסיסית ו-Limited הבכירה. מבחינה חיצונית נבדלות הגרסאות זו מזו בחישוקי סגסוגת שונים (16 אינטש' בדגם הבסיס, 17 אינטש' בדגם הבכיר), גריל קדמי שונה ויחידות תאורה שונות. דגם ה-Premium כולל גם 7 כריות אוויר, מערכת TPMS להתראה על לחץ אוויר נמוך בגלגלים, תאורת DRL מבוססת LED, הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט ועוד.

    דגם ה-Limited הבכיר יוסיף לכל אלו גם בקרת אדפטיבית, מערכת להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטומטית, הפעלה אוטומטית של האורות הגבוהים, התראה על רכבים בשטחים המתים, חימום וקירור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, מראה פנימית מתכהה חשמלית, בלם יד חשמלי, ריפודי עור ועוד.

    שני הדגמים יגיעו כסטנדרט עם מערכת המולטימדיה Connected Car. מדובר במערכת מפיתוח מקומי של כלמוביל הכוללת מסך מגע בגודל 8 אינטש' ומערכת הפעלה אנדרואיד. המערכת מאפשרת חיבור לרדיו אינטרנטי, ניווט בעזרת waze, חניה באמצעות פנגו או סלופארק, ספר רכב אינטראקטיבי וכן גלישת Wifi ליושבי הרכב.

    גרסת ה-Premium הבסיסית של יונדאי סונטה הייבריד תוצע במחיר של 159 אלף ₪, מחיר אטרקטיבי שיפנה הן אל ציי הרכב הגדולים והן אל לקוחות פרטיים שיחפשו אלטרנטיבה חסכונית לרכבי הפנאי-שטח המקבילים. גרסת ה-Limited הבכירה תוצע במחיר של 179 אלף ₪, גבוה במעט ממחירה הנוכחי של הקאמרי (176,500 ₪ לגרסת ה-LE) אך יש לזכור שהיונדאי מוצעת ברמת אבזור גבוהה יותר.

    יונדאי סונטה הייבריד - מפרט טכני

    יונדאי סונטה הייבריד

    dddd