תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 3 סדאן
  • במוו סדרה 3
  • במוו סדרה 3 חוגגת 10 מיליון יחידות

    במוו סדרה 3 סדאן

    מזל טוב לבמוו סדרה 3 סדאן, שחוגגת בימים אלו לא פחות מ-40 שנה ו-10 מיליון יחידות בייצור.

    • 27-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    קצת יותר מ-40 שנה לאחר שהוצגה לראשונה, חוגגת סדרה 3 של במוו 10 מיליון יחידות בייצור סדרתי. למעשה, מדובר בחגיגות ה-10 מיליון יחידות רק לגרסת ה-3 סדאן המקורית, שכן כיום מוצעת ה-3 בשלל תצורות מרכב שונות (סטיישן, למשל) ומשונות (GT, למשל). מאלו, אגב, יש עוד כ-4 מיליון יחידות נוספות על הכבישים. אבל אנחנו, וכנראה שגם במוו, מתרגשים הרבה יותר מההישג המרשים של המקור – גרסת הסדאן הנאה והאהובה, שנמצאת איתנו למעלה מ-40 שנה ולעולם לא הפסיקה לרגש.

    במוו סדרה 3 ה-10 מיליון

    סיפורה של הבמוו סדרה 3 מתחיל באמצע שנות ה-70, כשאנשי במוו החלו לחשוב על מכונית שתחליף את סדרה 02 המזדקנת שלהם. הסדרה 3 שמרה על הקו העיצובי של קודמתה אבל הציגה שיפור משמעותי בכל מה שקשור לאיכות תא הנוסעים, נקודה שממשיכה עד לדגמי הסדרה 3 של ימינו. המכונית הוצגה לראשונה ביולי 1975, במסיבת עיתונאים שנערכה למרגלות מגדלי הנהלת במוו במינכן. מאז השיקה במוו חמש דורות נוספים של הסדרה 3, כולם זכו להצלחה נאה למדי וה-3 נחשבת למכונית המצליחה ביותר של במוו עד היום. עוד על ההיסטוריה של במוו סדרה 3 תוכלו לקרוא בסקירה של חן פרחי, בקישור הזה.

    המכונית ה-10 מיליון היא מדגם ה-320d והיא צבועה בצבע כחול אימפריאל. היא יוצרה במפעל של במוו בעיר מינכן, המפעל היחיד שזכה לייצר את כל ששת הדורות של הסדרה 3. במוו, אגב, מייצרת את הסדרה 3 גם במפעלים נוספים בגרמניה, דרום אפריקה וסין.

    הרוכש המאושר של המכונית ה-10 מיליון הוא קסבר ביטל (Xaver Bittl), בעלים של בית ספר לנהיגה בעיר איכשטט (Eichstätt) בבוואריה. מדובר בלקוח נאמן של במוו שמלמד את תלמידיו לנהוג על המכוניות של במוו וגם ה-3 המכובדת הזו תזכה לשמש כרכב לימוד נהיגה. 

    dddd