תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה קאמרי
  • טויוטה קאמרי הייבריד –מבחן דרך

    טויוטה קאמרי

    טויוטה קאמרי עברה עדכון משמעותי לשנת 2015 עם שלל שיפורים לעיצוב ולאיכות תא הנוסעים. היא עדיין אחת ממכונית הסדאן הגדולות החסכוניות ביותר שתוכלו לקנות, אבל...

    • 10-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל | צילום: פבל צ'רניצקי

    יש סוג של טלנובלה סביב שיווקה של טויוטה קאמרי הייבריד בישראל, שאיכשהו לא ממש נגמרת מזה כמעט עשור. להלן תקציר הפרקים הקודמים: הכל התחיל באמצע שנות ה-2000, כשישראלים רבים גילו את הקאמרי והביאו אותה ארצה ביבוא אישי, לעיתים בלתי לגאלי. הקאמרי ההיברידית עשתה חיל בשוק והשמועה הגיעה במהרה גם ליוניון מוטורס, היבואנית הרשמית של טויוטה לישראל. שם לא ממש אהבו את העניין הזה אבל יותר מידי בררות לא היו להם, הרגולציה לא אפשרה להם לייבא מכונית יפאנית מארצות הברית. חלפו להם כמה שנים וכמה שרי תחבורה. התקנות שונו וב-2013 הגיעה הקאמרי ארצה ביבוא סדיר – דגם ראשון שמגיע ארצה תחת התקנות החדשות.

    חלפה לה שנה, הכל הלך חלק וערוץ היבוא האישי של הקאמרי נסגר כמעט לחלוטין. רק שכמו בכל טלנובלה טובה לא יהיה כאן שקט לזמן רב. בקיץ 2014, לפני שנה בערך, הודיעה אלבר שהיא נכנסת לתחום היבוא המקביל ותשווק גם היא בארץ את הקאמרי ההיברידית. כמובן שזה גם הגיע עם טוויסט – מחיר שנמוך בעשרות אלפי שקלים ממחירה של הקאמרי ביבוא המקביל. ביוניון מוטורס לא נבהלו מפער המחירים, לקחו כמה חודשים של הפוגה להתארגנות ועכשיו הם חוזרים עם הקאמרי המחודשת – מאובזרת יותר, זולה יותר וגם חדשה יותר מזו של ערוצי היבוא המקביל (שממשיכים למכור בשלב זה את הדגם טרום מתיחת הפנים). כדי להוסיף את מה שהוא כרגע הטוויסט האחרון בעלילה הכריזה לאחרונה יוניון מוטורס כי הקאמרי תגיע ארצה גם בגרסת בסיס מוזלת, שתהיה אף זולה מזו של היבוא המקביל. ומשום מה יש לי הרגשה שזה לא הפרק האחרון של הסדרה. 

    טויוטה קאמרי היברידית 2015

    אז מה סוד ההצלחה של טויוטה קאמרי הייבריד ומה גורם לה לעשות כל כך הרבה רעש? מדובר במכונית סדאן גדולה שמיועדת בראש ובראשונה לשוק האמריקאי, שם היא מככבת בפסגת טבלת רבי המכר באופן כמעט קבוע. באמריקה כמו באמריקה הפרופורציות שונות לחלוטין מאלו שקיימות אצלנו. כך שבעוד באמריקה הקאמרי היא "מכונית בגודל בינוני", אצלנו היא לא מתחרה ישירות במכוניות המנהלים ה"רגילות" (שם יש לטויוטה את האוונסיס) אלא במכוניות מנהלים שנמצאות חצי קטגוריה למעלה מבחינת גודל או מחיר, קרי פולקסווגן פאסאט או סובארו B4 החדשות.

    עם אורך כללי של 485 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של כמעט 278 סנטימטרים, מדובר במכונית גדולה ומרווחת למדי. לא מפתיע אם כך לגלות כי מרווח פנים זה הדבר האחרון שחסר במכונית הזאת, לא מלפנים ולא מאחור. גם תא המטען מרוויח מהממדים העצומים כך שלמרות שלא מעט מנפחו נגזל בשל הסוללות של מערכת ההנעה ההיברידית ועל הנייר הוא מציע נפח של 370 ליטרים "בלבד", בפועל הוא מרגיש גדול ושימושי הרבה יותר. העיצוב החיצוני החדש של הדגם המעודכן כולל גריל קדמי עם השפעות ברורות מלקסוס, פרופיל כמעט זהה לזה של הדגם הקודם וחלק אחורי שנראה כמו קורולה שעברה הגדלה. ביחד עם הממדים הנדיבים, מדובר במכונית מרשימה למראה אך לא מנקרת עיניים.

    טויוטה קאמרי היברידית 2015

    לעובדה שבאמריקה טויוטה קאמרי הייבריד אינה נחשבת למכונית יוקרתית יש השפעה על תא הנוסעים. איכות החומרים פה אמם שופרה בצורה משמעותית לעומת הדגם היוצא, אך עדיין תא הנוסעים שלה מרגיש פחות איכותי מתא הנוסעים של הפאסאט החדשה או אפילו של ה-B4 החדשה. זה לא שחסר כאן אבזור, הקאמרי הישראלית מגיעה ברמת האבזור הגבוהה ביותר (XLE) והיא מצוידת בכל טוב ובהמון המון עור. אבל פה ושם תוכלו למצוא לא מעט פלסטיקים זולים וחלולים למגע, מתגים פשוטים שמקורם בדגמי הבסיס של טויוטה וכל מיני פרטי אבזור שמתאימים בעיקר לאמריקאים ולנו אין ממש מה לעשות איתם (כמו מצפן או חימום למושבים).

    ההתאמה לשוק האמריקאי באה לידי ביטוי גם במערכת השמע. מסתבר שאצל האמריקאים התחנות ברדיו שונות ולכן מערכת השמע המקורית לא הגיעה ארצה ובמקומה הותקנה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. אני, שכבר התרגלתי למערכות השמע המצוינות של טויוטה, מתקשה לחזור אחורה אל מערכת שמע פשוטה ולא מספיק טובה. אז נכון שהיא תומכת בעברית והיא עובדת היטב עם כפתורי השליטה מההגה, אבל התצוגה שלה לא קריאה כשהשמש חזקה והממשק שלה לא מספיק נוח לתפעול.

    ויש עוד כמה בעיות בכל הקשור להתאמה לשוק המקומי. מראות הצד, למשל, פשוט לא מתאימות לכביש הישראלי. המראה הימנית פנוראמית ומבלבלת. השמאלית היא מראה מגדילה שיוצרת שטחים מתים גדולים מידי ולי בכל אופן היא ממש עשתה כאב ראש. גם ברחובות תל אביב הצפופים המצב לא מזהיר. תנוחת ישיבה נמוכה ביחד עם מכסה מנוע ארוך ושטחים מתים לרוב מחייבים התנהלות איטית וזהירה מאוד ברחובות צרים.

    טויוטה קאמרי היברידית 2015

    גולת הכותרת של טויוטה קאמרי הייבריד, לפחות מבחינתנו בשוק הישראלי, היא יחידת ההנעה ההיברידית שמבטיחה לספק ביצועים מרשימים לצד צריכת דלק נמוכה במיוחד. בניגוד לפריוס או לאוריס האירופאיות, כאן יש מנוע בנזין גדול יחסית בנפח של 2.5 ליטרים ולצידו מנוע חשמלי בהספק של 14 כוחות סוס נוספים. היחידה ההיברידית הזו, שכוילה במופגן בעבור השוק האמריקאי, מציעה ביצועים שמזכירים מנוע V6 גדול. המון מומנט שזמין כבר מהרגע הראשון ותאוצה מאוד לינארית מעמידה ועד למהירות הרצויה. הלינאריות הזו גורמת למכונית הזו להרגיש איטית מכפי שהיא באמת. בפועל היא מהירה מרוב המכוניות שתפגשו על הכביש ואפילו ממכוניות שנראות ומרגישות מהירות ממנה.

    אבל אל תטעו – זאת עדיין מכונית סדאן אמריקאית. אם לא הבנתם את זה מהקטלוג אתם תבינו את זה מהר מאוד מכיול המתלים או מכיול ההגה החשמלי. המתלים רכים, מה שמסייע מאוד לשיפור נוחות הנסיעה בכבישים מהירים, אבל פוגע משמעותית בתחושת הביטחון בכבישים מפותלים. ההגה קל מאוד ותקשורת או משקל נכון הם ממנו והלאה, זה נהדר בתנאים מסוימים (למשל בכביש 6) אבל בכביש הררי מפותל זה לא זה. קצת חבל שדווקא בכבישים מהירים סובלת הקאמרי מיותר מידי רעשי רוח, במיוחד במהירויות של 110 קמ"ש ומעלה.

    גולת הכותרת כאן היא לא התנהגות כביש מושחזת ואפילו לא ביצועים (למרות שכאמור את זה הקאמרי דווקא יודעת לספק). גולת הכותרת כאן היא צריכת הדלק המרשימה, שנעה בין 14 ל-15 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת. מה שעוד יותר מרשים כאן זה שבזכות מערכת ההנעה ההיברידית צריכת הדלק הזו לא יורדת משמעותית גם בנסיעה עירונית פקוקה. ככה זה כאפשר לזחול את הפקק של איילון דרום בשעה 16:30 עם מזגן עובד בלי שמנוע הבנזין נכנס בכלל לפעולה.

    טויוטה קאמרי היברידית 2015

    טויוטה קאמרי היברידית – סיכום

    את נסיעת המבחן בקאמרי טרום מתיחת הפנים סיימתי בסוג של אכזבה כך שבמידה רבה ניגשתי לנסיעת המבחן הזו עם ציפיות מינימליות. בסופו של דבר סיימתי את נסיעת המבחן הזו בהרגשה טובה מבעבר. הקאמרי המחודשת היא שיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא  – באיכות, בעיצוב החיצוני ואפילו קצת בהתנהגות הכביש. יש לה שני יתרונות משמעותיים מאוד על פני כמה ממתחרותיה – היא חסכונית מאוד בדלק, היא נוחה מאוד בנסיעות בין עירוניות ארוכות ואפשר בהחלט לצפות שיהיה לה מוניטין טוב בשוק היד השנייה (נקודה בעייתית עבור לא מעט מהדגמים המקבילים). אבל פה בערך נגמרת רשימת היתרונות וכמו שהבנתם היא די קצרה.

    סובארו B4 החדשה מציעה תא נוסעים איכותי יותר והתנהגות כביש טובה יותר, אך גם צריכת דלק גבוהה משמעותית – 10.5 קילומטרים לליטר לעומת 15 בקאמרי. הפאסאט מרגישה איכותית הרבה יותר גם מה-B4 וגם מהקאמרי אבל גם שם – צריכת הדלק אינה מתקרבת לנתונים המרשימים של הקאמרי ובגרסת ה-1.4 ליטר כנראה שגם הביצועים יהיו רחוקים מאלו של הקאמרי. הדבר הכי קרוב שיש לפאסאט להציע מבחינת צריכת דלק זאת גרסת הדיזל, אבל כאן אנחנו נכנסים גם לעניין המחיר. קאמרי היברידית תעלה לכם 195 אלף ₪, פאסאט דיזל תעלה 20 אלף ₪ יותר, B4 בגרסה המאובזרת תעלה טיפה פחות מהקאמרי.

    כך שהשורה התחתונה די פשוטה. אם אתם מחפשים מכונית גדולה, נוחה, מאובזרת, עם מנוע חזק וצריכת דלק נמוכה במיוחד ולא מעניינים אתכם התנהגות כביש או איכות חומרים – הקאמרי היא המכונית המתאימה ביותר שתמצאו כרגע בשוק. 

    טויוטה קאמרי בקטלוג הרכב של CarsForum
    טויוטה קאמרי - מפרט טכני

    טויוטה קאמרי היברידית 2015

    dddd