תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן קקטוס M קונספט נחשף

    סיטרואן קקטוס

    סיטרואן חושפת דגם קונספט חדש, שהוא בעצם קקטוס ללא גג ועם כמה פתרונות ייחודיים. חזרתה של המהארי המיתולוגית?

    • 03-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    פעם, בשנות ה-70 וה-80, הייתה לסיטרואן מכונית חביבה וייחודית למדי בשם "סיטרואן מהארי". המהארי הייתה מכונית לשטח רך, עם גג בד נפתח ועיצוב ייחודי למדי. נשמע לכם מוכר? בהחלט כן, המהארי הייתה כנראה אחת מרכבי הפנאי-שטח הרכים והאופנתיים הראשונים בעולם, הרבה לפני שמישהו חשב בכלל על ניסאן ג'וק. רק שמאז עברו לא מעט שנים, המהארי הפכה לרכב אספנות מבוקש וסיטרואן עברה לשווק מכוניות הרבה יותר שגרתיות כמו ה-C3 וה-C4. עכשיו, עם הצגתו של סיטרואן קקטוס, נראה שבסיטרואן רוצים לחזור למכוניות המיוחדות והאוונגרדיות שאפיינו אותם בעבר. הקקטוס M קונספט הוא הרמז האחרון ששולחת לסיטרואן על הכיוון החדש הזה.

    סיטרואן קקטוס M קונספט

    הקקטוס M קונספט מבוסס על הקקטוס הסדרתי אבל מציג חידוש עיקרי אחד – אין לו גג. אם ממש תתעקשו בסיטרואן מציינים שהקקטוס M מגיע עם יריעת בד קלת משקל שיכולה לשמש כגג, או כאוהל. בסיטרואן מסבירים כי הקקטוס M מיועד לשימוש בדרך לחוף, לכן במקום גג יש מקום לשני גלשנים ובתא הנוסעים יש פחות בד. ככה אפשר להיכנס לרכב רטובים בלי לדאוג יותר מידי מלכלוך או נזקי מים. אם תהיו עייפים אחרי הטבילה בים תוכלו להשכיב את צמד המושבים האחוריים, לפתוח את דלת תא המטען וליצור משטח שטוח שמיועד לשינה.

    העיצוב החיצוני של סיטרואן קקטוס M קונספט נראה כמו שילוב בין דגם הקקטוס הסדרתי לבין דגם ה-AirCross Concept שהוצג בתחילת השנה. ה-M קונספט מקבל שמשה קדמית זקופה יותר, חברבורות פלסטיק בצבע הרכב (ולא בצבע שחור כמו בקקטוס הרגיל) וחישוקי סגסוגת בעיצוב שונה. הכניסה למושב האחורי יכולה להתבצע דרך דלתות הצד, כרגיל, או דרך מדרגה קטנה שהותקנה בצידי המכונית.

    סיטרואן קקטוס M קונספט

    תא הנוסעים מבוסס רובו ככולו גם הוא על זה של הקקטוס הרגיל, אבל קיבל כאמור קצת פחות דיפוני בד וקצת יותר פלסטיק. בחירת הצבעים של דגם הקונספט היא, איך אכתוב את זה בעדינות, צבעונית מידי, אבל אפשר להניח שדגם הייצור הסדרתי יקבל שילובי צבעים סטנדרטיים יותר.

    הסיטרואן קקטוס M קונספט מבוסס על פלטפורמת הקקטוס ויושב על בסיס גלגלים באורך זהה. עם זאת הוא מעט רחב יותר ומעט גבוה יותר מהקקטוס הרגיל. דגם הקונספט מצויד במנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 110 כוחות סוס, אותו המנוע שמותקן בפיג'ו 208 ובסיטרואן C4 הנוכחיות. תיבת הילוכים אוטומטית כלשהיא מותקנת כאן, לא ברור אם מדובר בתיבת הילוכים רובוטית או אוטומטית מלאה. בסיטרואן מבטיחים שהקקטוס M יוכל לנסוע בכל תנאי השטח למרות שלא יצויד במערכת הנעה כפולה. לשם כך צוידה המכונית במערכת בקרת משיכה מתקדמת בשם Grip Control שמאפשרת בחירה בין 4 מצבי נסיעה.

    עדיין לא ברור האם דגם ה-M קונספט הזה יגיע, בצורה כזאת או אחרת, לייצור סדרתי. מצד אחד הוא נראה לנו מוזר מידי, רחוק מידי מייצור. מצד שני, זה בדיוק מה שחשבנו על הקקטוס וה-C4 פיקאסו כשהוצגו לראשונה. אנחנו, בכל אופן, נשמח לראות אותו על הכביש.

    dddd