תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן DS4
  • סיטרואן DS4 2016 – מתיחת פנים לדגם

    סיטרואן DS4

    סיטרואן מותחת את פניה של ה-DS4 הקומפקטית, מוסיפה לה גרסת דמוית-קרוסאובר ומרחיבה את היצע המנועים. אצלנו בתחילת 2016.

    • 01-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    סיטרואן DS4, מכונית הפרימיום הקומפקטית של סיטרואן, עוברת מתיחת פנים. למי שכבר הספיק לשכוח נזכיר כי המותג DS הוא מותג הפרימיום של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, מותג שנועד להתחרות במיטב יצרניות הרכב הגרמניות. במקרה של ה-DS4 מדובר במכונית משפחתית קומפקטית שאמורה להתחרות במכוניות כמו אאודי A3 ספורטבק או מרצדס A קלאס, אך עד כה היא התקשתה להשאיר חותם של ממש. לפחות בישראל נמכרה ה-DS4 במספרים נמוכים למדי ולמעשה גם באירופה כולה אחראית ה-DS4 לכ-20% בלבד ממכירות המותג. כעת מותחת סיטרואן את פניה של ה-DS4, מחליפה את היצע המנועים שלה ובעיקר – מוסיפה לה גרסת פנאי מוגבהת בשם DS4 Crossback.

    סיטרואן DS4 2016

    מבחינה עיצובית כוללת מתיחת הפנים של סיטרואן DS4 כמה שינויים קלים. בחזית קיבלה המכונית גריל קדמי חדש שמוותר על סמל הסיטרואן שהוטבע בגריל של הדגם היוצא. מדובר בשינוי שהוא אולי קטן אבל דווקא הוא משמעותי למדי – בסיטרואן רוצים לבדל את היצע דגמי ה-DS משאר דגמי סיטרואן אל תוך מותג נפרד, הדרך לעשות את זה עוברת קודם כל בסמל. בנוסף מקבלת ה-DS4 פנסי חזית חדשים, עם תאורת קסנון ו-LED כסטנדרט.

    אבל השינוי המשמעותי ביותר הוא כמובן הצטרפותה של גרסת ה-DS4 Crossback למבחר הדגמים. ה-Crossback מקבלת הגבהה של כ-30 מילימטרים לעומת הדגם הרגיל, פסי קישוט שחורים לצד הרכב, פסי גגון וחישוקי סגסוגת בעיצוב קרבי יותר. כל אלו אמורים להקנות למכונית מראה דמוי רכב פנאי, אך כמובן נטול כל יומרות שטח כלשהן. הנעה כפולה לא תוצע כאן.

    בנוסף מרחיבה סיטרואן את מבחר הצבעים של ה-DS4 ומוסיפה אפשרות לצביעה דו-גוונית של המכונית. כעת תציע סיטרואן את המכונית במבחר של 9 צבעים למרכב ועוד 4 צבעים לגג (שחור, סגול, כחול או כתום).

    סיטרואן DS4 2016

    חידוש חשוב (ומבורך) נוסף נמצא מתחת למכסה המנוע, שם מקבלת סיטרואן DS4 יחידת הנעה חדשה. מדובר במנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים החדש של הקבוצה, אותו המנוע שהותקן לאחרונה בדגמי הפיג'ו 208 וסיטרואן C4. למנוע החדש הספק מרבי של 130 כוחות סוס והוא משודך למערכת Start&Stop לשיפור צריכת הדלק. אם זאת בשלב זה יוצע המנוע הזה ככל הנראה רק בשידוך לתיבת הילוכים ידנית, מה שאומר שהוא לא יהיה רלוונטי לשוק הישראלי.

    מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין שהוצע בדגם הנוכחי ימשיך גם אל הדגם המחודש אך יקבל עדכון קל ותוספת של 2 כוחות סוס (165 כוחות סוס בסך הכל). המנוע הזה כן ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה, עם שישה הילוכים. בנוסף תשיק בהמשך סיטרואן את ה-DS4 עם גרסה מחוזקת של אותו המנוע, בהספק מרבי של 210 כוחות סוס.

    ה-DS4 תהיה גם המכונית הראשונה בקבוצת פיג'ו-סיטרואן שתקבל את מערכת המולטימדיה החדשה של הקבוצה, שכוללת כעת גם את טכנולוגיית ה-Apple CarPlay.  

    הדגם החדש ייחשף בתערוכת פרנקפורט הקרובה וצפוי להגיע לישראל בתחילת השנה הבאה (2016). עדיין לא ידוע האם גרסת ה-Crossback המוגבהת תגיע ארצה, בוודאי לאור העובדה שהיא לא תוצע בשלב הראשון עם תיבת הילוכים אוטומטית.

    סיטרואן DS4 2016

    dddd