תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סנטה פה
  • בישראל: יונדאי סנטה-פה מעודכן

    יונדאי סנטה פה

    יונדאי סנטה-פה המעודכן נוחת בישראל, לאחר שעבר מתיחת פנים קלה וקיבל כמה עדכונים לעיצוב ולרשימת האבזור. מחיר החל מ-230 אלף ש"ח.

    • 31-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל | צילום: רונן טופלברג

    מתיחת הפנים הקלה שעבר יונדאי סנטה-פה, רכב הפנאי-שטח הגדול של יצרנית הרכב הקוריאנית, מגיעה בימים אלו לישראל. הסנטה-פה הנוכחי הוא דור שלישי למשפחת רכבי הפנאי שטח המצליחה של יונדאי, שסימלה את המעבר המוצלח של יונדאי מרכבי שטח קשוחים (כדוגמת הגאלופר והטראקן) לרכבי פנאי-שטח עם פזילה רצינית יותר לכביש ופחות לשטח טכני. הדור הנוכחי והשלישי במספר הושק בארץ בשלהי שנת 2012 וכעת הוא עובר מתיחת פנים ראשונה וכרגיל אצל יונדאי – מדובר במתיחת פנים קלה למדי עם מעט מאוד שינויים קוסמטיים וקצת יותר שינויים למפרט הטכני או לרשימת האבזור.

    יונדאי סנטה-פה 2015

    מבחינה חיצונית, זוכה יונדאי סנטה-פה המעודכן לרענון קל מאוד. פנסי החזית קיבלו עיצוב מעודכן, תאורת ה-DRL קיבלה עיצוב חדש והגריל הקדמי הגדול קיבל עיצוב חדש עם פסי כרום ארוכים יותר. בפרופיל ניתן יהיה לזהות חישוקי סגסוגת חדשים ובחלק האחורי ניתן יהיה לזהות פגוש חדש עם סופיות אגזוז בעיצוב חדש (מלבני במקום עגול).

    רשימת השדרוגים ממשיכה אל תא הנוסעים, שם מקבל הסנטה-פה תוספת סטנדרטית ומבורכת של מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני. מדובר אמנם בהתקנה מקומית של מערכת ה-Connected Car ולא במערכת המקורית של יונדאי, אך זו מציעה רשימה ארוכה של תכונות שכוללת בין היתר ניווט waze, ספר רכב אינטראקטיבי, רדיו אינטרנטי ובקרוב גם אפליקציות חניה (פאנגו או סלופארק).

    יונדאי סנטה-פה 2015

    המפרט הטכני של יונדאי סנטה-פה המעודכן יישר ללא שינויים מהותיים והרכב ימשיך להימכר כאן עם מנועי בנזין או דיזל. גרסת הבנזין מצוידת במנוע בנפח 2.4 ליטר בהספק מרבי 192 כוחות סוס, משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים ולמערכת הנעה כפולה קבועה.
    גרסת הדיזל מצוידת במנוע בנפח 2.2 ליטר טורבו בהספק מרבי של 197 כוחות סוס שמשודך גם הוא לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים ולמערכת הנעה כפולה קבועה. גרסת הדיזל מקבלת כעת מערכת Start&Stop לכיבוי המנוע בזמן עמידה, מה שיסייע להפחתת דרגת זיהום האוויר שלה (מ-15 ל-13).

    כל הדגמים יקבלו מערכת חדשה בשם Drive Mode שתאפשר בחירה בין שלושה מצבי נהיגה – Eco, Sport או Normal. בנוסף זכו כל הדגמים לשלדה משופרת ומחוזקת, מה שאמור לשפר את רמת הבטיחות של הרכב. הסנטה-פה נבחן במבחני ה-EuroNCAP וזכה לציון גבוה למדי של 96% הגנה על מבוגרים, אבל מאז הספיק ארגון הבטיחות האמריקאי (ה-IIHS) להציג סוג חדש של בדיקה, ריסוק בחפיפה קטנה, בה הציג הסנטה-פה ציון נמוך יחסית. הדגם החדש אמור לשפר את תוצאות הסנטה-פה במבחן זה ולשפר את רמת הבטיחות שלו.

    יונדאי סנטה-פה 2015

    יונדאי סנטה-פה משווק בישראל בשלושת רמות אבזור – Premium הבסיסית (5 או 7 מושבים), Supreme האמצעית (7 מושבים בלבד) ו-Elite הבכירה (7 מושבים). דגמי ה-Premium מצוידים במערכת בקרת אקלים עם פתחים לשורת המושבים השלישית (בדגם ה-7 מושבים), מצלמת רוורס, מושב נהג עם כיוון חשמלי, קיפול מראות חשמלי, פנסי חזית עוקבי פניה ושמשות אחוריות כהות. גרסת ה-Supreme תוסיף לכל אלו גם גג שמש פנורמי וריפודי עור. גרסת ה-Elite תוסיף לכל אלו גם מצלמת רוורס עם תצוגה במראה המרכזית, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי עם AutoHold, פנסי קסנון אדפטיביים וכיוון חשמלי גם למושב הנוסע.

    יונדאי סנטה-פה – מחירים:
    Premium בנזין 5 מושבים – 229,900 ₪
    Premium בנזין 7 מושבים – 246,900 ₪
    Supreme בנזין 7 מושבים – 258,900 ₪
    Elite בנזין 7 מושבים – 274,900 ₪
    Supreme דיזל 7 מו;שבים – 258,900 ₪
    Elite דיזל 7 מושבים – 274,900 ₪

    יונדאי סנטה-פה 2015

     

    dddd