תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לאדה
  • לאדה ווסטה קרוס קונספט נחשף

    לאדה

    יצרנית הרכב הרוסית לאדה חושפת דגם קונספט חדש בשם ווסטה קרוס - סטיישן משפחתית מוגבהת ומודרנית למראה.

    • 30-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בזיכרון הקולקטיבי הישראלי נתפסת לאדה כיצרנית רכב רוסית כושלת למדי, עם דגמים מיושנים וגסים כמו הניבה או הסמרה ששווקו כאן בתחילת שנות ה-90. מאז 2014 מחזיקה קבוצת רנו-ניסאן בבעלות על יצרנית הרכב הרוסית וכחלק מהרכישה מזרימה הקבוצה משאבים חדשים שמשמשים לפיתוח של דגמים חדשים. בקיץ שנה שעברה חשפה לאדה את הווסטה סדאן קונספט, מכונית משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן 4 דלתות. השנה הייתה אמורה היצרנית לחשוף את גרסת ההאצ'בק (5 דלתות) של הווסטה, אבל סקרים שערכה החברה בקרב הקהל הרוסי גילו כי הם מעדיפים גרסת סטיישן על פני גרסת האצ'בק ולכן הקדימה לאדה את חשיפת הווסטה סטישן מ-2017 לסוף 2015.

    לאדה ווסטה קרוס קונספט

    לאדה ווסטה קרוס קונספט היא אכן גרסת הסטיישן של הווסטה סדאן ולמרות שהיא מוגדרת כקונספט, היא נראית מוכנה כמעט לייצור סדרתי. מדובר בגרסת סטיישן מוגבהת של הווסטה עם מעט פלסטיקים שחורים שנועדו להקנות למכונית מראה קשוח יותר ודמויי קרוסאובר. כמו דגם הסדאן גם הסטיישן מבוססת על פלטפורמת B0 של רנו-ניסאן, אותה פלטפורמה ישנה ששימשה את הקליאו הקודמת ועדיין משמשת דגמים כמו דאצ'יה דאסטר או ניסאן NV200.

    המפרט הטכני המלא לא פורסם אך ככל הנראה תוצע המכונית עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שיוצע בכמה דרגות של הספק מרבי (87, 106 או 114 כוחות סוס). תיבת הילוכים ידנית תהיה סטנדרטית ותיבת הילוכים רובוטית תוצע כאופציה. גם מערכת הנעה כפולה תוצע ככל הנראה כאופציה בחלק מהדגמים.

    תא הנוסעים מציג עיצוב מודרני יחסית וכולל אפילו נגיעות של פלסטיק צבעוני, מסך מגע צבעוני ומערכת בקרת אקלים דיגיטלית. רמת האבזור הסטנדרטית תכלול בקרת יציבות, בלמי ABS, 2 כריות אוויר קדמיות, הגה כוח חשמלי ומערכת לסיוע בזינוק בעלייה.

    הייצור והשיווק ברוסיה צפויים להתחיל עוד השנה. 

    dddd