תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט איביזה
  • סיאט איביזה
  • סיאט איביזה SC
  • סיאט איביזה 2015 החדשה - נהיגה ראשונה

    סיאט איביזה

    מתיחת הפנים שעברה האיביזה נמצאת רובה ככולה מתחת לפני השטח. יש מנוע 1.0 טורבו בעל 3 צילינדרים ו-95 כ"ס שאמור להיות חסכוני מתמיד, פנסים קדמיים ואחוריים שונים במקצת וסביבת נהג שנראית ומרגישה קצת יותר טוב מגוש הפלסטיק האפור שהידר את האיביזה הקודמת. נהיגה ראשונה.

    • 09-08-2015
    • מאת: שלומי צרפתי

    זו האיביזה החדשה?

    אקדים ואומר, לא התבלבלנו בתמונות. בעוד כשנתיים תצא לעולם סיאט איביזה חדשה לגמרי. עד שזה יקרה, מתיחת הפנים שעברה האיביזה רובה ככולה כירוגית ונמצאת מתחת לפני השטח. הדבר החיצוני היחידי ששונה בה הם הפנסים, מלפנים ומאחור. אז מה כן חדש? מנוע 1.0 טורבו בעל 3 צילינדרים והספק מרבי של 95 כ"ס שאמור להיות חסכוני מתמיד, פנסים קדמיים ואחוריים שונים במקצת וסביבת נהג שנראית ומרגישה קצת יותר טוב מגוש הפלסטיק האפור שהידר את האיביזה הקודמת.

    סיאט איביזה 2015

    מה כן שונה בה?

    מכיוון שרוב השינוי מתרכז במנוע, נתחיל בו. מדובר במנוע חדש בעל 3 צילינדרים ומגדש טורבו, בגרסה הרלוונטית אלינו הוא יגיע עם 95 כ"ס ו-16 קג"מ שמושגים בסל"ד נמוך יחסית של 1500 סל"ד. 
    ואיך הוא מתנהג? בסך הכל דיי טוב. כשסיבובי המנוע חוצים את אזור ה-1500-2000 סל"ד המנוע ממש בסדר ואין הבדל מורגש בינו לבין המנוע המוכר יותר לנו, ה-1.2 ליטר TSI. בעמידה המנוע מטרטר קצת את הרכב ובסל"ד נמוך כשההילוך גבוה הוא מתקשה להזיז את הרכב בצורה סבירה.
     
    יתרונו הגדול של המנוע הזה מגיע באמצעות פליטת מזהמים נמוכה וחסכון בדלק. אין עדיין נתונים על התמחור שלו ועל קבוצת הזיהום בה הוא יימצא אבל סבירות גבוהה שהנתונים הבסיסיים שלו יקלו קצת את נטל המס על האיביזה המחודשת. מבחינת חסכון בדלק לא הרגשתי משהו יוצא דופן. לא מצאנו פה רכב שמייצר 20 ק"מ לליטר. יותר בכיוון של 15-16 קילומטרים לליטר. אני מציין את זה מכיוון שזה פחות או יותר הנתונים שהציגה האיביזה הקודמת, זו שצוידה במנוע ה-1.2 ליטר TSI. 

    וזהו? 

    לא. יש שינוי קטן מבפנים, סביבת הנהג נראית טוב יותר, לא שזו היתה משימה קשה במיוחד לאור הסביבה האפורה באיביזה הקודמת. החומר ממנו עשוי הדש בורד נעים יותר למגע ונראה איכותי יותר. סביר מאוד להניח שהאיביזה תקבל גם מערכת מולטימדיה עדכנית יותר אבל זה תלוי באבזור המקומי שהוא עדיין בגדר תעלומה.
    סיאט איביזה 2015

    ו.... זהו? 

    לא, כלומר כמעט. הפנסים הקדמיים והאחוריים שונים. הם מודרנים יותר ומקושטים בלדים.
     
    סיאט איביזה 2015

    ואיך היא מתנהגת? היא נוחה?

    כמו איביזה, בדיוק כמו הדור הקודם. היא זריזה, קלת משקל (כ-1060 ק"ג), נוחה מאוד לנהיגה בסביבה עירונית ובכבישים בין עירוניים תתקשו להרגיש שהיא סופר מיני. היא לא מהנה לנהיגה בשום צורה אבל כפתרון לתחבורה עירונית בסיסית היא ממש בסדר.
     

    אז שווה לקנות? 

    או! שאלה טובה. בפני האביזה המחודשת מכשול קטן ושמו המבצע הקודם. האיביזה היוצאת נמכרה כאן במחיר טוב מאוד של 80,000 ש"ח בגרסת ה-AM5 האוטומטית עם מנוע ה-1.2 ליטר TSI. אומנם כמעט עירומה מאבזור אבל עם מנוע שירגיש למשתמש הממוצע טוב יותר מממנוע ה-1.0 ליטר החדש ועם אותו גיר DSG7.
    עם כלכך מעט שינויים מהדגם היוצא, שעיקרם במנוע שיהיה "אולי" חסכוני יותר, יהיה קשה להצדיק מחיר משמעותית גבוה יותר ממחיר המבצע ההוא, אלא אם הרכב יגיע ברמת אבזור גבוהה מאוד. מצד שני, רוב הסופר מיני היום בשוק מתומחרות באזור ה-100K כך שאם המחיר יהיה איפשהו באמצע, היא עדיין תהיה קנייה משתלמת יחסית.
     
    סיאט איביזה 2015

     

    dddd