תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה ראפיד ספייסבק
  • סקודה ראפיד ספייסבק סקאוטליין נחשפת - כמו שטח

    סקודה ראפיד ספייסבק

    סקודה ראפיד ספייסבק סקאוטליין היא המכונית המושלמת בשביל חובבי עיצוב שטח הסולדים מלכלוך

    • 12-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    סקודה ראפיד ספייסבק היא מלכתחילה מכונית קצת מבלבלת ומבולבלת. היא גרסת האצ'בק אירופאית המבוססת מכונית סדאן שפותחה למדינות מתפתחות - מה שאומר שהיא שומרת על איכויות החומרים של מכונית שמיועדת להודו יחד עם עיצוב מלא שיק אירופאי ומערך מתלים שאמור להתמודד במקסימום עם איכויות סלילה גרמניות מהשורה הראשונה.

    עכשיו, כדי להפוך את העניינים לעוד יותר מבלבלים, משחררת סקודה גרסת "סקאוטליין". בשונה מגרסאות ה"סקאוט" המסורתיות, שקיבלו בחלקן מתלים מוגבהים ומערכות הנעה כפולה או לפחות אחד מהשניים, כדי שיוכלו באמת להתמודד עם שטח קצת יותר רציני מאשר פסי ההאטה של החניון התת קרקעי בעבודה, גרסה זו נשענת רק על עיצוב השטח הקשוח.

    סקודה ראפיד ספייסבק סקאוטליין (עכשיו נסו להגיד את זה שלוש פעמים מהר) מקבלת את חבילת העיצוב המלאה של הסקאוט. חיפויי פלסטיק שחור מסביב למרכב, חצאיות פגושים בולטים יותר, מגלשי פלסטיק מלפנים ומאחור, מראות כרום (איך זה קשור ל"שטח" גם אנחנו עדיין לא ממש מבינים) וחישוקי 16 או 17 אינץ'. כל אלה אמורים לפרוט על נימי ליבם של חובבי שטח בעבר שבהווה כבר השלימו עם העובדה שיותר שטח מאשר לעלות על המדרכה מחוץ לגן של הילדים הם כבר לא עושים.

    סקודה ראפיד ספייסבק סקאוטליין

    מתחת לפח, אין ולו הבדל אחד בין הספייסבק הרגילה לזו המקושטת. הווה אומר - אותם מנועי TSI בנפחים של 1.2 ו-1.4 ליטר (מהן רק הבכיר מגיע לישראל) ומנוע טורבו דיזל 1.6 ליטר. גם מערך המתלים לא שונה או הוגבה.

    ביקורת בצד לרגע, נראה שסקודה עשה משהו מאוד נכון עם הראפיד ספייסבק, שכן היא שוברת שיאי מכירות אישיים כמעט מדי שבוע. מאז הושקה בשנת 2013 מכרה סקודה 105,000 יחידות ממכונית ההאצ'בק הכמעט משפחתית שלה כאשר 72,400 יחידות מתוכן נמכרו ב-2014. נתון המייצג עליה של פי תשע ביחס ל-2013. גרסת הסקאוטליין אם כך, אולי לא תועיל באופן משמעותי למכירותיה של הספייסבק, אך היא בוודאי לא תגרע מההצלחה המטאורית לה זוכה המכונית.

    dddd