תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיני
  • מיני קלאבמן
  • מיני קלאבמן 2016 החדשה נחשפת

    מיני קלאבמן

    מיני קלאבמן, המכונית הארוכה והגדולה ביותר של מיני, נחשפת. תציע ממדים דומים לאלו של במוו סדרה 1 ותגיע אלינו בעוד כשנה.

    • 30-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    מיני קלאבמן החדשה, המכונית הגדולה והארוכה ביותר של מיני עד כה, נחשפת השבוע לראשונה בדור שני וחדש לחלוטין. כחלק מחידוש ליין הדגמים ה(כמעט) שלם של המותג מצמצמת היצרנית את היצע הדגמים שלה ולא תציג מחליפות לדגמי הרודסטר והקופה, שלא ממש הצליחו להמריא במכירות. באופן מפתיע הקלאבמן המוזרה למראה, שגם היא לא הפכה ללהיט של ממש, דווקא כן שרדה את הקיצוצים ונחשפת כעת בדור חדש לחלוטין. אולי בזכות הגידול בממדים שיהפוך אותה לסוג של מתחרה פוטנציאלית לרכבים כמו אודי A3 ספורטבק או מרצדס A קלאס. למרות שלמיני כבר יש מתחרה פוטנציאלית ל-A קלאס ול-A3, רק שהיא משווקת תחת מותג אחר ושם היא נקראת במוו סדרה 1.

    מיני קלאבמן 2016

    החידוש העיקרי אותו נוכל לפגוש בדגמי מיני קלאבמן 2016 הוא הוספה של שתי דלתות אחוריות מלאות. בעוד בדגם הקודם הייתה חצי דלת אחורית אחת בלבד, בצד הנוסע, לדגם החדש יש תצורת דלתות שגרתית מעט יותר עם שתי דלתות אחוריות מלאות. תוספת הדלתות הללו מתאפשרות תודות לגידול נדיב למדי בממדים, שכצפוי כמו העיצוב החיצונים דומים עד מאוד לאלו שהציג דגם הקונספט שנחשף לפני למעלה משנה.

    לדגם החדש אורך כללי של 425 סנטימטרים, רוחב של 180 סנטימטרים, בסיס גלגלים באורך של 267 סנטימטרים ותא מטען בנפח של 360 ליטרים (1,250 לאחר קיפול המושבים). אגב תא מטען, הוא שומר על תצורת שתי הדלתות המאוד לא אופיינית שהציג הדגם הקודם. לשם השוואה, ל-A3 ספורטבק יש תא מטען מעט גדול יותר (380 ליטרים) ובסיס גלגלים קצר יותר (264 סנטימטרים), אך האורך הכללי שלה ארוך יותר (431 סנטימטרים).

    מיני קלאבמן 2016

    מיני קלאבמן החדשה מבוססת על פלטפורמת המיני קופר 5 דלתות ולכן לא מפתיע לגלות שגם היצע המנועים נלקח כולו מדגמי המיני הרגילים. דגם הבסיס (מיני קופר קלאבמן) יצויד במנוע 3 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח של 1.5 ליטר בהספק מרבי של 136 כוחות סוס. דגם הבנזין הבכיר (מיני קופר קלאבמן S) יצויד במנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח של 2.0 ליטר בהספק מרבי של 192 כוחות סוס. דגם הדיזל (מיני קופר קלאבמן D) יצויד במנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח של 2.0 ליטר בהספק מרבי של 150 כוחות סוס.
    בהמשך צפויה מיני להציג גרסאות נוספות של הקלאבמן, כולל גרסת ONE בסיסית וגרסת ג'ון קופר וורקס ספורטיבית.

    כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית כסטנדרט ותיבת הילוכים אוטומטית כאופציה. דגם הבנזין הבסיסי יצויד בתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים בעוד דגם הקלאבמן S ודגם הקלאבמן D יצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים.

    מדלק מוטורס, יבואנית מיני לישראל, נמסר כי הקלאבמן החדשה צפויה להגיע ארצה בעוד כשנה.

    מיני קלאבמן 2016

    dddd