תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A4
  • אודי A4 החדשה 2016 נחשפת

    אאודי A4

    הדור החדש של אודי A4 נחשף לראשונה, טרם תחילת שיווקו ב-2016. מתחת לעיצוב הלא חדש מתסתתרים שלל חידושים מעניינים.

    • 30-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    היא אולי נראית ממש כמו קודמתה, אבל זו היא אודי A4 חדשה לחלוטין. הדור החמישי של ה-A4 נחשף אמש לראשונה בתצורות הסדאן והסטיישן לקראת תחילת שיווקו בעולם בחודשים הקרובים. למרות העובדה שה-A4 שומרת על קווי העיצוב של הדור הקודם ולמעשה נראית כמו מתיחת פנים קלה של הדגם הנוכחי, מדובר במכונית חדשה לחלוטין. הדגם החדש קל יותר מקודמו, מרווח יותר, מאובזר יותר וגם כולל כמה מערכות עזר אלקטרוניות שאפשר היה למצוא עד כה רק בדגמים גדולים ויקרים הרבה יותר. ה-A4 החדשה צפויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה, אך שיווקה בפועל יחל ככל הנראה רק בתחילת 2016.

    אודי A4 2016

    אין הרבה מה להרחיב לגבי העיצוב החיצוני של אודי A4 החדשה והתמונה המופיעה למעלה מסבירה לדעתי את הכל. הדגם החדש נראה כמו עדכון עיצובי של הדגם הנוכחי ולא הרבה מעבר. אבל מתחת לעיצוב מסתתרת פלטפורמה חדשה לגמרי בשם MLB. מדובר בגרסה מוארכת ומשודרגת של פלטפורמת ה-MQB המוכרת שכבר משמשת את אודי Q7 החדש שהושק כאן לאחרונה ותשמש בעתיד דגמים נוספים של אודי ואולי גם של בנטלי.

    הפלטפורמה החדשה אפשרה לאודי להגדיל במעט את מידותיה של המכונית אך במקביל גם להפחית ממשקלה. ל-A4 סדאן החדשה אורך כללי של 472.6 סנטימטרים, 2.5 סנטימטרים יותר מהדגם הקודם. בסיס הגלגלים ארוך בכ-1.2 סנטימטרים ואורכו עומד כעת על 282 סנטימטרים. המשקל העצמי, לעומת זאת, הופחת בעד 120 קילוגרמים, מה שישפר את צריכת הדלק של המכונית.

    אודי A4 2016

    ביחד עם הפלטפורמה החדשה עוברת אודי A4 להשתמש גם במנועים חדשים. היצע המנועים החדש כולל לא פחות מ-7 מנועים, כולם עם מערכת Start&Stop, כולם עם מערכת בלימה רגרנטיבית וכולם (כמעט, למעט מנוע הדיזל החזק ביותר) משודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (S-tronic) עם שבעה הילוכים שתחליף את תיבת ההילוכים הרציפה (והלא ממש מוצלחת) של הדגם הנוכחי.

    המנוע הבסיסי יהיה 1.4 ליטר טורבו-בנזין TFSI עם 150 כוחות סוס (כמו בפולקסווגן פאסאט החדשה) והוא יאפשר למכונית לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ויצרוך בממוצע 20.5 קילומטרים לליטר.
    מעליו יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין TFSI עם 190 כוחות סוס והוא יאפשר למכונית לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ויצרוך בממוצע 20.8 קילומטרים לליטר.
    מנוע הבנזין יהיה למעשה גרסה משודרגת של מנוע ה-2.0 ליטר TFSI שיפיק 252 כוחות סוס ויזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות.

    היצע המנועים כולל גם 4 גרסאות דיזל (2.0 ליטר עם 150 או 190 כוחות סוס ו-3.0 ליטר עם 218 או 272 כוחות סוס), כאשר דגם הדיזל החזק ביותר מוצע כאופציה גם עם מערכת הנעה כפולה. אך מנועים אלו אינם רלוונטיים ככל הנראה לשוק הישראלי וסביר מאוד להניח שכאן ישווקו רק שתיים או שלוש גרסאות הבנזין.

    אודי A4 2016

    תא הנוסעים של אודי A4 הוא שדרוג משמעותי לדור היוצא. הגדלת הממדים תרמה לשיפור במרווח הפנים, עם תוספת של כ-23 מילימטרים למרווח הברכיים במושב אחורי ותוספת של כ-24 מילימטרים למרווח הראש. תא הנוסעים מאובזר הרבה יותר ומפואר הרבה יותר. באודי מספרים כי בדגם החדש יש תאורת אווירה מבוססת LED עם בחירה מבין לא פחות מ-30 גוונים ושלל מסכים צבעוניים. לוח שעונים דיגיטלי מלא (Virtual Cockpit) יוצע כאופציה ויחליף למעשה את לוח השעונים המוכר במסך LCD צבעוני בגודל 12.3 אינטש'.

    גם מי שיבחר בדגם עם לוח השעונים ה"רגיל" יוכל להנות ממערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע צבעוני שיושב על הקונסולה בסגנון של טאבלט, בעיצוב שמזכיר לנו מאוד את העיצוב של מרצדס C קלאס החדשה (ואולי זה לא במקרה). מערכת בקרת האקלים הסטנדרטית תהיה מפוצלת לשני אזורים (ימין-שמאל) וכאופציה תהיה אפשרות להזמין גם מערכת שמפוצלת לשלושה אזורים (ימין, שמאל ואחורה). יש גם אופציה להזמין מערכת בקרת אקלים עם שליטה מרחוק, כך שיהיה אפשר להפעיל את החימום של תא הנוסעים דרך אפליקציה ייעודית עוד לפני שמגיעים לרכב.

    ואם כל זה לא הרשים אתכם, חכו שתעברו על רשימת מערכות העזר האלקטרוניות שיגיעו כאופציה עם אודי A4. הדגם יצויד כסטנדרט במערכת Audi Pre Sense city שהיא למעשה מערכת בלימה אוטומטית עד למהירויות של 40 קמ"ש. במהירויות שבין 40 ל-85 קמ"ש המכונית לא תספיק לבלום לחלוטין במקרה של סכנה אבל תפחית משמעותית את עוצמת הפגיעה.
    על בסיס המערכת הזו תציע אודי שלל אפשרויות שדרוג נוספות – בקרת שיוט אדפטיבית שכוללת גם היגוי אוטומטי עד למהירויות של 65 קמ"ש, זיהוי אוטומטי של שלטים, התראה על רכבים בשטחים המתים, התראה על התקרבות של רכב מאחור לאחר עצירה, מערכת חניה אוטומטית ועוד.

    אודי A4 2016

    dddd