תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט קרוז
  • שברולט קרוז החדשה 2016 נחשפת

    שברולט קרוז

    שברולט חושפת דור חדש למכונית המשפחתית קרוז. קלה יותר, מרווחת יותר, טכנולוגית יותר. אצלנו בקיץ 2016.

    • 28-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    שבע שנים חלפו מאז הושק הדור הראשון של שברולט קרוז, המשפחתית הקומפקטית והגלובלית של ג'נרל מוטורס. שבע שנים הם פרק זמן ארוך יחסית בשוק הרכב העולמי, בטח בעבור מכונית חשובה כל כך שנמכרת בכמויות גדולות כל כך ובמדינות רבות כל כך. נכון לסוף השנה שעברה נמכרו כבר למעלה מ-3.5 מיליון רכבי קרוז בעולם, כמחציתם בסין וכמות גדולה נוספת בארצות הברית וברוסיה. החשיבות הגדולה של השוק הסיני עבור הקרוז מסבירה את העובדה שהמכונית נחשפה עבור שוק זה כבר לפני כחצי שנה ואף החלה להימכר שם. הדגם שנחשף כעת הוא הדגם האמריקאי, שיהיה גם הדגם הגלובלי. אבל הדור השני יהיה קצת פחות גלובאלי מהדגם הקודם וימכר ב-40 מדינות בלבד, זאת כחלק מתהליך היציאה של שברולט מאירופה ומשווקים נוספים. באירופה תשווק ג'נרל מוטורס את האסטרה החדשה, שכבר נחשפה בתחילת החודש.

    שברולט קרוז 2016

    הדור החדש של שברולט קרוז מבוסס על פלטפורמה חדשה (D2) המשמשת גם את האסטרה החדשה. הפלטפורמה החדשה מאפשרת למכונית להיות גדולה מקודמתה אבל גם קלה יותר. לדברי שברולט היא קלה בכ-115 קילוגרמים לעומת הדגם הקודם, מה שישפר את צריכת הדלק והתנהגות הכביש לעומת הדגם הקודם. תוספת האורך הכללי עומדת על כמעט 7 סנטימטרים (466 סנטימטרים) ותוספת האורך לבסיס הגלגלים עומדת על כ-1.5 סנטימטרים (270 סנטימטרים), מה שאפשר לדברי שברולט להגדיל את מרווח הברכיים של היושבים מאחור בכ-5 סנטימטרים נדיבים למדי.

    תא הנוסעים שומר בסך הכל על קווי העיצוב הכללים של הדגם הנוכחי אך מציג התקדמות טכנולוגית מרשימה למדי. בשברולט שמים דגש על חיבור לטלפונים חכמים ומדגישים את מערכת המולטימדיה Chevrolet MyLink הכוללת גם את טכנולוגיית Apple CarPlay וגם את טכנולוגיית Android Auto. מה שאומר, בקצרה, שכמעט כל סוגי הטלפון החכמים יוכלו להסתנכרן במלואם עם מערכת המולטימדיה המקורית כולל פונקציות שיקוף של חלק מהאפליקציות. מסך המולטימדיה, אגב, יוצע בגדלים של 7 או 8 אינטש' בהתאם לדגם.

    שברולט קרוז 2016

    שברולט קרוז 2016 החדשה תוצע בשלב הראשון עם מנוע בנזין אחד בלבד. מדובר במנוע 1.4 ליטר טורבו חדש שהוא חלק מסדרת מנועים חדשה שנחשפה לפני כשנה, סדרה שאמורה להציע ביצועים טובים יותר לצד צריכת דלק טובה מבעבר. למנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין החדש הספק מרבי של 153 כוחות סוס והוא מצויד במערכת Start&Stop כסטנדרט. המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים אך יוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. לדברי שברולט הדגם החדש יזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-8 שניות ויציג צריכת דלק בין עירונית של כ-17 קילומטרים לליטר (על פי התקן האמריקאי, השונה מהתקן הישראלי/אירופאי).

    מלבד מערכת המולטימדיה החדשה בשברולט מבטיחים להציע את הרכב עם לא פחות מ-10 כריות אוויר, ארבעה בלמי דיסק, פנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה, משטח טעינה אלחוטי לטלפונים חכמים, התראה על רכבים בשטחים המתים, התראה מפני התנגשות ועוד.

    הדגם החדש של שברולט קרוז צפוי להגיע לישראל בעוד כשנה. בינתיים תשווק כאן UMI, יבואנית שברולט לישראל, גרסה מעודכנת של הקרוז הנוכחית לאחר שזו עברה (עוד) מתיחת פנים קלה. הדגם החדש יהיה דגם מבחן חשוב בעבור היבואנית הישראלית, שהקרוז היא אחת מהמכוניות החשובות ביותר עבורה אך היא תהיה גם המכונית הראשונה שתשווק כאן לאחר היציאה של שברולט מאירופה.

    שברולט קרוז 2016

    dddd