תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLK
  • מרצדס GLC
  • מרצדס GLC נחשף

    מרצדס GLK

    מרצדס GLC, מחליפו של ה-GLK הוותיק, נחשף לראשונה. יגיע ארצה בעוד מספר חודשים עם מבחר מנועי בנזין ואופציה לגרסה היברידית-נטענת.

    • 21-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    מרצדס GLC, מחליפו של ה-GLK הוותיק, נחשף לראשונה במהלך סוף השבוע האחרון. ה-GLC הוא שינוי רדיקאלי למדי לעומת קודמו, ה-GLK. השינוי הזה מתחיל בשם, שם זונחת מרצדס את השם GLK שליווה את הדור הקודם ומחליפה אותו בשם חדש שתואם את פילוסופית שמות הדגמים החדשה של מרצדס. אבל השינוי הזה לא נגמר בשם, הוא ממשיך גם אל העיצוב. ה-GLC ממשיך את קו העיצוב החדש של מרצדס ומתכתב באופן ישיר עם העיצוב של ה-C קלאס החדשה, עליה מבוסס הדגם החדש. הדגם החדש נאה מקודמו ומוותר על העיצוב המרובע והמשעמם, שלא ממש זכה להצלחה בדור הקודם.

    מרצדס GLC

    מרצדס GLC יהיה גדול משמעותית מקודמו ויציע מרווח פנים משופר בכל אספקט שרק אפשר למדוד (וגם בכמה שהרבה יותר קשה לתאר במילים). בסיס הגלגלים הוארך בכמעט 12 סנטימטרים ואורכו עומד כעת על 287.3 סנטימטרים. האורך הכללי האורך ב-12 סנטימטרים והוא עומד כעת על 465.6 סנטימטרים. גם הרוחב גדל בכ-5 סנטימטרים והוא עומד כעת על 189 סנטימטרים. תא המטען יהיה גם הוא גדול ושימושי יותר (580 ליטרים). המושבים האחוריים מתקפלים ביחס של 40/20/40 וניתן לשנות את זווית משענת הגב שלהם בכדי להגדיל את תא המטען.

    תא הנוסעים מבוסס רובו ככולו על ה-C קלאס ומשאיל ממנה כמה פריטי אבזור שכבר פגשנו בה, כמו משטח המגע שיושב מעל לגלגלת השליטה ודיפוני עץ או עור לרוב. היצע פריטי האבזור שודרג גם הוא בהתאם לסדרת ה-C החדשה וה-GLC החדש יוצע כאופציה עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות – בלימה אוטומטית, סיוע להתגברות על רוחות צד, פנסי חזית אקטיביים, התראה על רכבים בשטחים המתים, שמירה על נתיב הנסיעה, התראה על עייפות הנהג ועוד. חלק מהדגמים יגיעו עם אופציה לתאורת LED אקטיבית מלאה בחזית וחלק אחר מהרכבים יגיעו עם מערכת תצוגה עילית.

    מרצדס GLC

    היצע המנועים של מרצדס GLC יכלול כרגיל אצל היצרנית מבחר גדול יחסית של מנועים במבחר הספקים, אך לא כולם יהיו זמינים באירופה וחלקם מיועדים בעיקר לשוק האמריקאי. היצע גרסאות הבנזין מתחיל ב-GLC250 שכולל מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו בהספק מרבי של 211 כוחות סוס וממשיך ל-GLC300 שכולל גרסה מחוזקת של אותו המנוע בהספק מרבי של 240 כוחות סוס. יש גם שתי גרסאות טורבו-דיזל (GLC220d ו-GLC250d) שיצוידו במנוע בנפח 2.2 ליטרים שיפיק 170 ו-204 כוחות סוס בהתאמה.
    כל הגרסאות הללו יצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים (9G-TRONIC) ובמערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC).

    הגרסה המעניינת ביותר תהיה ה-GLC350e. מדובר בגרסת פלאג-אין הייבריד (היברידית-נטענת) שמצוידת במנוע ה-2.0 ליטר של גרסת ה-GLC250 (הספק של 211 כוחות סוס) ומוסיפה לו מנוע עזר חשמלי בהספק של 114 כוחות סוס. גרסה זו מסוגלת לנסוע עד 34 קילומטרים במצב חשמלי טהור לאחר טעינה מעמדת הטענה ולאחר מכן היא עוברת לעבוד במצב היברידי רגיל. גרסה זו תאפשר גם הפעלה מרחוק של בקרת האקלים, כשהרכב מחובר לעמדת הטענה.

    מרצדס GLC החדש צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית (2015). אחיו הגדול, ה-GLE, צפוי להגיע ארצה כבר במהלך השבועות הקרובים.

    מרצדס GLC

    dddd